Түбір сөздің өзгеруі
Сабақтың тақырыбы: Түбір сөздің өзгеруі.
Сабақтың мақсаты: 1) Сөз құрамын талдай отырып, түбір сөздің өзгеруін меңгеру;
2) Сауат ашу жұмыстары: көру - есту диктанты арқылы сауатты жазу, талдау жұмыстарын жалғастыру.
3) Салт - дәстүрді құрметтей білуге: қонақ күтуге, әдептілікке, мақал - мәтелдерді дұрыс қолдана білуге баулу жұмыстары
Сабақтың көрнекілігі: Слайдтар, мақал - мәтелдер, диктант жинақтары, күй, цифрлар, ереже (плакатта), Венн диаграммасы.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ, жаңа сабақ.
Сабақтың әдісі: Топпен жұмыс, сұрақ - жауап, талдау.
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру
а) Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ә) Оқушыларды топқа бөлу.(Әр топ берілген тапсырма бойынша топтың атын құрастыру)
1 - топ. Сандарды өсу ретімен қойса, топтың аты шығады.(Түбір).
2 - топ. Сандарды кему ретімен қойса, топтың аты шығады.(Жұрнақ).
3 - топ. Тақ сандарды ретімен қойса, топтың аты шығады.(Жалғау).
б) «Мақал сөздің мәйегі»- қонақтарға арнау.
(Әр топтан бір баладан шығып, мақалдар айтысады)
І Сәлеметсіздер ме? «Көрген жерде ауыл бар», - деп біздің 3 «Е» сыныбына келіп қалдыңыздар ма?
ІІ «Алыстан алты жасар балар келсе, алпыстағы шал сәлем береді», - демекші, қалдарыңыз қалай?
ІІІ «Алыстан сәлем береді, әдепті елдің баласы», - дегендей, сыныбымыздың балалары сондай әдепті.
IV «Келгенше қонақ ұялады, келгеннен соң үй иесі ұялады», - деуші еді, төрге шығыңыздар.
V «Жат асына қарайды, дос басына қарайды», - деуші еді, аталарымыз, қысылмаңыздар.
VІ «Қонағың сыйласа төрге шық», - деуші еді, әжелеріміз, тыңдай отырыңыздар.
VІІ «Жылқы кісінескенше, адам сөйлескенше», - таныса отырайық.
VІІІ «Мыңның түсін танығанша, бірдің атын біл»,- деген. Менің есімім - Сабина, қасымдағы құрбыларым - Бағжан мен Гаухар, және сыныптастарым.
ІХ «Ас – адамның арқауы», - деген, дәм тата отырыңыздар.
Х Рахмет, «Жақсы ас қалғанша, жаман қарын жарылсын», - деген, рахмет!
ХІ «Досыңның асын – қасындай іш!», - демекші, Алла риза болсын!
ХІІ «Дастарханға ас қойдым, екі қолды бос қойдым», - деген, ас ала отырыңыздар.
ХІІІ «Шын көңілмен берсе, қара су да бал татыр»,- деген.
ХІV Иә, «Досы жоқ адам, тұзы жоқ тағам», - демекші, дос көп болғанға не жетсін!
ХV Халқымызда «Қонақ кәде», - деген болушы еді. Не білесіңдер, не үйрендіңдер, көрсете отырыңдар сыныптастарым.
Мұғалім: - Ендеше балалар, топ жарысына кіріселік, білгенімізді қонақтардан аямайық.
Үй тапсырмасын тексеру: «Қайталау – білім анасы»
а) Сөз қүрамын қайталау: - Түбір деген не?
- Қосымша деген не
- Қосымшаның неше түрі бар? Қандай?
- Жұрнақ пен жалғаудың айырмашылығы қандай?
- Туынды сөз қалай жасалады?
б) Зеректілік диктанты: Слайдтан көрсету. Сөйлемдерді оқып, есте сақтап, жазып, талдау. Бағдаршаммен тексеру ( жасыл – дұрыс, қызыл – қате)
Жаңа сабақ: «Бәрін білгім келеді»
Түбір сөздің өзгеруін түсіндіру: Қатаң(к, қ, п) дыбыстарынан соң і, ы, у дыбыстары жалғанғанда к, қ, п ұяң г, ғ, б дыбыстарына айналады. Мысалы:
Слайд көрсету: Кимешек – кимешегі і, ы – түсіндіру
Қызғалдақ – қызғалдағы
Төк – төгу у – түсіндіру
Сеп – себу
Ереже: Қосымша жалғанғанда, кейбір түбір сөздердің жазылуы өзгереді: доп – добы, сеп – сеуіп. халық – халқы.
Сергіту сәті: «Желсіз түнде жарық ай»( Қимылын көрсете орындау)
Жаттығу жұмыстары: 271 - жаттығу – тақтаға орындалады
(ы, і әріптерін жалғап жазу өзгерген әріптердің астын бір, жалғаудың астын екі рет сызу)
І топ – астық, қонақ, бөбек, өрнек.
ІІ топ – құрақ, бұлақ, көлік, білек.
ІІІ топ – жүрек, жарық, одақ, терек.
272 – жаттығу - өздік жұмыс. (қарамен жазылған сөздің түбірін табу)
Оқулықпен жұмыс: Ережені оқып, жаттау.
Қорыту: Венн диаграммасын құру
-- Ы, І, У әріптерін жалғағанда түбір сөз қалай өзгереді? Мысалдар айтыңдар.
Үйге тапсырма: 274 – жаттығу. Түбір сөздің өзгеруі – ережені жаттау
Бағалау: - Әр топтың жұмысын мадақтап, ескертулер айтып, балаларға баға қою.
Сабақтың мақсаты: 1) Сөз құрамын талдай отырып, түбір сөздің өзгеруін меңгеру;
2) Сауат ашу жұмыстары: көру - есту диктанты арқылы сауатты жазу, талдау жұмыстарын жалғастыру.
3) Салт - дәстүрді құрметтей білуге: қонақ күтуге, әдептілікке, мақал - мәтелдерді дұрыс қолдана білуге баулу жұмыстары
Сабақтың көрнекілігі: Слайдтар, мақал - мәтелдер, диктант жинақтары, күй, цифрлар, ереже (плакатта), Венн диаграммасы.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ, жаңа сабақ.
Сабақтың әдісі: Топпен жұмыс, сұрақ - жауап, талдау.
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру
а) Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ә) Оқушыларды топқа бөлу.(Әр топ берілген тапсырма бойынша топтың атын құрастыру)
1 - топ. Сандарды өсу ретімен қойса, топтың аты шығады.(Түбір).
2 - топ. Сандарды кему ретімен қойса, топтың аты шығады.(Жұрнақ).
3 - топ. Тақ сандарды ретімен қойса, топтың аты шығады.(Жалғау).
б) «Мақал сөздің мәйегі»- қонақтарға арнау.
(Әр топтан бір баладан шығып, мақалдар айтысады)
І Сәлеметсіздер ме? «Көрген жерде ауыл бар», - деп біздің 3 «Е» сыныбына келіп қалдыңыздар ма?
ІІ «Алыстан алты жасар балар келсе, алпыстағы шал сәлем береді», - демекші, қалдарыңыз қалай?
ІІІ «Алыстан сәлем береді, әдепті елдің баласы», - дегендей, сыныбымыздың балалары сондай әдепті.
IV «Келгенше қонақ ұялады, келгеннен соң үй иесі ұялады», - деуші еді, төрге шығыңыздар.
V «Жат асына қарайды, дос басына қарайды», - деуші еді, аталарымыз, қысылмаңыздар.
VІ «Қонағың сыйласа төрге шық», - деуші еді, әжелеріміз, тыңдай отырыңыздар.
VІІ «Жылқы кісінескенше, адам сөйлескенше», - таныса отырайық.
VІІІ «Мыңның түсін танығанша, бірдің атын біл»,- деген. Менің есімім - Сабина, қасымдағы құрбыларым - Бағжан мен Гаухар, және сыныптастарым.
ІХ «Ас – адамның арқауы», - деген, дәм тата отырыңыздар.
Х Рахмет, «Жақсы ас қалғанша, жаман қарын жарылсын», - деген, рахмет!
ХІ «Досыңның асын – қасындай іш!», - демекші, Алла риза болсын!
ХІІ «Дастарханға ас қойдым, екі қолды бос қойдым», - деген, ас ала отырыңыздар.
ХІІІ «Шын көңілмен берсе, қара су да бал татыр»,- деген.
ХІV Иә, «Досы жоқ адам, тұзы жоқ тағам», - демекші, дос көп болғанға не жетсін!
ХV Халқымызда «Қонақ кәде», - деген болушы еді. Не білесіңдер, не үйрендіңдер, көрсете отырыңдар сыныптастарым.
Мұғалім: - Ендеше балалар, топ жарысына кіріселік, білгенімізді қонақтардан аямайық.
Үй тапсырмасын тексеру: «Қайталау – білім анасы»
а) Сөз қүрамын қайталау: - Түбір деген не?
- Қосымша деген не
- Қосымшаның неше түрі бар? Қандай?
- Жұрнақ пен жалғаудың айырмашылығы қандай?
- Туынды сөз қалай жасалады?
б) Зеректілік диктанты: Слайдтан көрсету. Сөйлемдерді оқып, есте сақтап, жазып, талдау. Бағдаршаммен тексеру ( жасыл – дұрыс, қызыл – қате)
Жаңа сабақ: «Бәрін білгім келеді»
Түбір сөздің өзгеруін түсіндіру: Қатаң(к, қ, п) дыбыстарынан соң і, ы, у дыбыстары жалғанғанда к, қ, п ұяң г, ғ, б дыбыстарына айналады. Мысалы:
Слайд көрсету: Кимешек – кимешегі і, ы – түсіндіру
Қызғалдақ – қызғалдағы
Төк – төгу у – түсіндіру
Сеп – себу
Ереже: Қосымша жалғанғанда, кейбір түбір сөздердің жазылуы өзгереді: доп – добы, сеп – сеуіп. халық – халқы.
Сергіту сәті: «Желсіз түнде жарық ай»( Қимылын көрсете орындау)
Жаттығу жұмыстары: 271 - жаттығу – тақтаға орындалады
(ы, і әріптерін жалғап жазу өзгерген әріптердің астын бір, жалғаудың астын екі рет сызу)
І топ – астық, қонақ, бөбек, өрнек.
ІІ топ – құрақ, бұлақ, көлік, білек.
ІІІ топ – жүрек, жарық, одақ, терек.
272 – жаттығу - өздік жұмыс. (қарамен жазылған сөздің түбірін табу)
Оқулықпен жұмыс: Ережені оқып, жаттау.
Қорыту: Венн диаграммасын құру
-- Ы, І, У әріптерін жалғағанда түбір сөз қалай өзгереді? Мысалдар айтыңдар.
Үйге тапсырма: 274 – жаттығу. Түбір сөздің өзгеруі – ережені жаттау
Бағалау: - Әр топтың жұмысын мадақтап, ескертулер айтып, балаларға баға қою.
Жаңалықтар
Түбір мен қосымшаның жазылуы
Түбір мен қосымшаның жазылуы туралы алған білімдерін одан әрі жалғастыру, жинақтап, пысықтау.
Түбір сөз және туынды сөз
бір түбірден әр түрлі жұрнақ жалғану арқылы жасалған сөздердің түбірлес сөздер деп аталатынын түсіндіру.
Сөз құрамымен таныстыру. 325 – 329 жаттығулар.
Сөз құрамымен таныстыру. Түбір мен қосымшаның бір - бірінен айырмашылығын аңғарту. Қосымшаның түрлері жалғау және жұрнақ. Олардың өзіндік белгілері. Түбірлес сөздер.
Түбір мен қосымша. 305 – 309 жаттығулар.
Сөз құрамымен таныстыру. Түбір мен қосымшаның бір - бірінен айырмашылығын аңғарту. Қосымшаның түрлері жалғау және жұрнақ. Олардың өзіндік белгілері.
Жұрнақ пен жалғау
БҚО, Қаратөбе ауданы, Жусандой ауылы, Жамбыл ОЖББМ-Б бастауыш сынып мұғалімі Казбек Рыскалиұлы
Түбір мен қосымшаның жазылуы
Павлодар облысы, Екібастұз қаласы,№26 мектеп - гимназиясының бастауыш сынып мұғалімі Макенова Гүлмира Уахитқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.