Н дыбысы
Сауат ашу
Сабақтың тақырыбы: Н дыбысы
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Балаларды Н н дауыссыз дыбысы мен әрпін таныстыру. Н н дыбысын буында, сөзде, сөз тіркесінде дұрыс айтуға машықтандыру.
Коррекциялық: Өткен әріптерді еске түсіре отырып, ойлау қабілеттерін дамыту. Балалардың сөздік қорын молайтуға, сөздерді буынға бөліп айтуға дағдыландыру. Диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
Тәрбиелігі: Балаларды мейірімділікке, бір - бірінің ойын тыңдай білуге тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Түсіндіру, көрсету, сұрақ - жауап, ойын.
Көрнекілік: Суреттер, үлестірмелі карточкалар.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық тұрғыдан зейіндерін сабаққа дайындау;
Күн нұрындай көңілім
Даламдай кең пейілім
Жүрегім толы мейірім
Бәріне ортақ шуағым
Қайырымды баламын
II. Өткен сабақты пысықтау:
- Балалар сауат ашу сабағында біз қандай дыбыспен таныстық?
- С дыбысы қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбысты қандай түспен белгілейміз?
- Қандай сөздермен таныстық?
- Сағат, сандық, сақина, сүт т. б.
Тыныс алу арқылы тілді дамыту жаттығуы
Мақсаты: Балалардың диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
- Көбелекті гүлге қондыр.
- Трубочкадағы допты алысқа ұшыр.
Артикуляциялық жаттығу жасау арқылы тілді дамыту.
Алдыңғы төменгі және жоғарғы тістерді көрсетіп, ерінді күлгендегідей ұстауға дағдыландыру.
Серуен - еріндерге күлкі үйіріледі, ауызды сәл ашып, тілді ақырын тістеу. Тілді ақырын тістей отырып, оны алдыға - артқа қарай қозғалту. Тілді жалпақ етіп, еріндерге күлкі үйіріледі.
III. Жаңа сабақ:
- Балалар, мына ыдыста не бар?
- Нан бар.
- Нанды бәріміз білеміз бе? Ол не, ол дастарханға қалай келеді?
- Ол қасиетті тағам.
- Дұрыс.
- Нанның жасалу жолдарын түсіндіріп, нан (суреттер арқылы) сөзін бірнеше рет айтқызып, қандай дыбыс естілетінін балалардан сұрап, балаларға айтқызу.
- Н, н, н.
- Н дыбысы қалай айтылып тұр?
- Н дыбысы қысқа, тез айтылып тұр.
- Олай болса бұл қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбыс.
- Қандай түспен белгілейміз?
- Көк түспен белгілейміз
- Дұрыс балалар. Біз бүгін дыбысымен танысамыз.
- Мына суреттерге назар аударайық.
- Нан, айна, қоян т. б сөздер
- Ендеше н дыбысы сөздің басында, ортасында, соңында кездеседі екен.
Н н дыбысының артикуляциялық қалпы: Айнамен жұмыс:
- «Н» дыбысының дұрыс айтылу артикуляциясы мынадай: ерін сәл ашылып, жіңішкерген тіл ұшы жоғары көтеріледі де, үстіңгі тістің үстіне тиеді,
- тілдің алдыңғы екі шеті үстіңгі тістерге қатты жабысады. Тілдің төмен түсуінен «н» дыбысы жасалады.
- Н дыбысын әр балаға жеке - жеке айтқызу.
Тіл ұстару жаттығулары:
На - на - на
Но - но – но
Ну - ну - ну
Ен - ен - ен
Ын - ын - ын
Он - он - он
Ан - ан - ан
Н дыбысы жүктеу
Сабақтың тақырыбы: Н дыбысы
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Балаларды Н н дауыссыз дыбысы мен әрпін таныстыру. Н н дыбысын буында, сөзде, сөз тіркесінде дұрыс айтуға машықтандыру.
Коррекциялық: Өткен әріптерді еске түсіре отырып, ойлау қабілеттерін дамыту. Балалардың сөздік қорын молайтуға, сөздерді буынға бөліп айтуға дағдыландыру. Диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
Тәрбиелігі: Балаларды мейірімділікке, бір - бірінің ойын тыңдай білуге тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Түсіндіру, көрсету, сұрақ - жауап, ойын.
Көрнекілік: Суреттер, үлестірмелі карточкалар.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық тұрғыдан зейіндерін сабаққа дайындау;
Күн нұрындай көңілім
Даламдай кең пейілім
Жүрегім толы мейірім
Бәріне ортақ шуағым
Қайырымды баламын
II. Өткен сабақты пысықтау:
- Балалар сауат ашу сабағында біз қандай дыбыспен таныстық?
- С дыбысы қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбысты қандай түспен белгілейміз?
- Қандай сөздермен таныстық?
- Сағат, сандық, сақина, сүт т. б.
Тыныс алу арқылы тілді дамыту жаттығуы
Мақсаты: Балалардың диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
- Көбелекті гүлге қондыр.
- Трубочкадағы допты алысқа ұшыр.
Артикуляциялық жаттығу жасау арқылы тілді дамыту.
Алдыңғы төменгі және жоғарғы тістерді көрсетіп, ерінді күлгендегідей ұстауға дағдыландыру.
Серуен - еріндерге күлкі үйіріледі, ауызды сәл ашып, тілді ақырын тістеу. Тілді ақырын тістей отырып, оны алдыға - артқа қарай қозғалту. Тілді жалпақ етіп, еріндерге күлкі үйіріледі.
III. Жаңа сабақ:
- Балалар, мына ыдыста не бар?
- Нан бар.
- Нанды бәріміз білеміз бе? Ол не, ол дастарханға қалай келеді?
- Ол қасиетті тағам.
- Дұрыс.
- Нанның жасалу жолдарын түсіндіріп, нан (суреттер арқылы) сөзін бірнеше рет айтқызып, қандай дыбыс естілетінін балалардан сұрап, балаларға айтқызу.
- Н, н, н.
- Н дыбысы қалай айтылып тұр?
- Н дыбысы қысқа, тез айтылып тұр.
- Олай болса бұл қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбыс.
- Қандай түспен белгілейміз?
- Көк түспен белгілейміз
- Дұрыс балалар. Біз бүгін дыбысымен танысамыз.
- Мына суреттерге назар аударайық.
- Нан, айна, қоян т. б сөздер
- Ендеше н дыбысы сөздің басында, ортасында, соңында кездеседі екен.
Н н дыбысының артикуляциялық қалпы: Айнамен жұмыс:
- «Н» дыбысының дұрыс айтылу артикуляциясы мынадай: ерін сәл ашылып, жіңішкерген тіл ұшы жоғары көтеріледі де, үстіңгі тістің үстіне тиеді,
- тілдің алдыңғы екі шеті үстіңгі тістерге қатты жабысады. Тілдің төмен түсуінен «н» дыбысы жасалады.
- Н дыбысын әр балаға жеке - жеке айтқызу.
Тіл ұстару жаттығулары:
На - на - на
Но - но – но
Ну - ну - ну
Ен - ен - ен
Ын - ын - ын
Он - он - он
Ан - ан - ан
Н дыбысы жүктеу
Жаңалықтар
Ұ дыбысы мен әрпі
Ұ дыбысының артикуляциялық ерекшеліктерін түсіндіру, айтылу ерекшеліктерін қалыптастыру. Ұ дыбысын дауыстап дұрыс айтуға үйрету.
П п дыбысы мен әрпі
- Пияз сөзі қандай дыбыстан басталып тұр? - П дыбысы дауыссыз дыбыс. П дыбысын көк түспен белгілейміз. П дыбысын айтқанда жоғарғы ерін төменгі ерінге жуық тиіп, тез ажырап кетеді. - П әрпі сөздің басында, ортасында, соңында келеді. - Парта, дәптер,
Қ дыбысымен таныстыру
Шығыс Қазақстан облысы, Күршім ауданы, №1 Теректі орта мектебінің мектепалды даярлық тобының мұғалімі Жакитова Н.К.
С дыбысы және әрпі
Атырау қаласы, Еркінқала орта мектебінің мектепалды даярлық тәрбиешісі Қошимова Айгүл Сарсенбайқызы
М дыбысы мен әрпі
Шығыс Қазақстан облысы, Тарбағатай ауданы, Тұғыл ауылы Тұрар Рысқұлов атындағы орта мектептің мектепалды даярлық сыныбының жетекшісі Кожекова Ақмарал Жанымхановна
Қ дыбысы мен әрпі
Шығыс Қазақстан облысы, Абай ауданы, М.Әуезов атындағы орта мектептің мектепалды даярлық тобының мұғалімі Ерболова Әсел Сауат ашу
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.