Ас тұзы
Сабақтың мақсаты:
1. Оқушыларға ас тұзы, адамдар мен жануарларға тұқзды пайдалану қажеттігі, ас тұзының негізгі көздері көлден тұз өндіру туралы түсінігін қалыптастыру.
2. Логикалық ойлау қабілетін, біл байлығын дамыту.
3. Табиғатты аялауға тәрбиелеу, ел байлығын үнемдеп пайдалануға үйрету.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндіру.
Сабақтың көрнекілігі: Ас тұзы, сызбалар, интерактивті тақталар, слайд, сабын, шыны, карта және т. б.
Психологиялық дайындық
II. Үй тапсырмасы
Құм неден тұрады? Құмнан не жасайды? Құм қалай өндіріледі? Саз қандай болады? Саздан не жасайды? Әктас табиғатта қандай жерде кездеседі? Әктасты қалай пайдаланады? Мәрмәр деген не?
III. Жаңа сабақ
Ой қозғау Пайдалы қазбалар қасиеті жағынан неше топқа бөлінеді?
Пайдалы қазбалар
Жанғыш ---------- Кенді ------------- Кенсіз
Көмір ------------- Темір ---------------- Құм
Газ ----------------- Алюминий --------- Саз
Мұнай ----------- Мыс ------------ Мәрмәр
Қорғасын ------- Әктас -------------- Ас тұз
Бүгінгі жаңа сабағымыздың тақырыбы ас тұзы. Ас тұзын не үшін қолданады? Ал осы сендер ас тұзының қайдан келетінін ойлап көрдіңдер ме?
Ас тұзы
Жерасты шахтасында Ащы көлдің түбінде
Тұзды қалай өндіреді? Суреттермен жұмыс – слайд түрінде
Қазақстанда ас тұзы қай жерлерде өндіріледі?
Картамен жұмыс Ақтөбе облысы - Шалқарда, Атырау облысы - Дассорда, Индирде, Қызылорда облысы - Аралда, Павлодар облысы т. б.
Оқулықпен жұмыс, мәтінмен танысу
Сөздік жұмыс: ақыр, ағынды, ағынсыз. Ағынды көлден өзен ағып шықса су тұщы болады. Ағынсыз көлден су ағып шықпайды, су ащы болады.
Сұраққа жауап алу. Ас тұзы не үшін керек? Тұз тұнбасы қалай пайда болады? Адам тұзды қайдан алады?
Тәжірибе жасау. Стакандағы суға тұз салып, қасықпен араластыру. Дәмін татып көру, оның түсін және судағы еру деңгейін анықтау.
Дәптермен жұмыс істеу. Нәтижесін дәптерге жазу. Дәмі ащы, түссіз, түрі ақ, суда ериді.
Сызба құрастыру
Ас тұзының қасиеті
Ащы,
ақ,
ериді,
түссіз
Қорытынды
Тест
1. Пайдалы қазбалардың қайсысы қатты кен жұмыстарына жатады?
А) Құм мен саз
Ә) Гранит пен тас көмір
Б) аз
2. Пайдалы қазбалардың қайсысы сұйық пен кен жынысына жатады?
А) Құм мен ас тұзы
Ә) Мұнай мен сынап
Б) Шымтезек
3. Пайдалы қазбалар шоғырланған жер қалай аталады?
А) Қойма
Ә) Кеніш
Б) Жер қойнауы
4. Пайдалы қазбалардың қайсысы кенді қазбаға жетеді?
А) Шымтезек
Ә) Фосфорит
Б) Темір кені
5. Кенді пайдалы қазбалар қандай мақсатта пайдаланылады?
А) Отын ретінде
Ә) Металл алуға
Б) Тыңайтқыш, құрылыс материалдарын дайындауға.
Үйге тапсырма: «Ас тұзы» мәтінін оқу.
Бағалау.
1. Оқушыларға ас тұзы, адамдар мен жануарларға тұқзды пайдалану қажеттігі, ас тұзының негізгі көздері көлден тұз өндіру туралы түсінігін қалыптастыру.
2. Логикалық ойлау қабілетін, біл байлығын дамыту.
3. Табиғатты аялауға тәрбиелеу, ел байлығын үнемдеп пайдалануға үйрету.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндіру.
Сабақтың көрнекілігі: Ас тұзы, сызбалар, интерактивті тақталар, слайд, сабын, шыны, карта және т. б.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру бөлімі
Психологиялық дайындық
II. Үй тапсырмасы
Құм неден тұрады? Құмнан не жасайды? Құм қалай өндіріледі? Саз қандай болады? Саздан не жасайды? Әктас табиғатта қандай жерде кездеседі? Әктасты қалай пайдаланады? Мәрмәр деген не?
III. Жаңа сабақ
Ой қозғау Пайдалы қазбалар қасиеті жағынан неше топқа бөлінеді?
Пайдалы қазбалар
Жанғыш ---------- Кенді ------------- Кенсіз
Көмір ------------- Темір ---------------- Құм
Газ ----------------- Алюминий --------- Саз
Мұнай ----------- Мыс ------------ Мәрмәр
Қорғасын ------- Әктас -------------- Ас тұз
Бүгінгі жаңа сабағымыздың тақырыбы ас тұзы. Ас тұзын не үшін қолданады? Ал осы сендер ас тұзының қайдан келетінін ойлап көрдіңдер ме?
Ас тұзы
Жерасты шахтасында Ащы көлдің түбінде
Тұзды қалай өндіреді? Суреттермен жұмыс – слайд түрінде
Қазақстанда ас тұзы қай жерлерде өндіріледі?
Картамен жұмыс Ақтөбе облысы - Шалқарда, Атырау облысы - Дассорда, Индирде, Қызылорда облысы - Аралда, Павлодар облысы т. б.
Оқулықпен жұмыс, мәтінмен танысу
Сөздік жұмыс: ақыр, ағынды, ағынсыз. Ағынды көлден өзен ағып шықса су тұщы болады. Ағынсыз көлден су ағып шықпайды, су ащы болады.
Сұраққа жауап алу. Ас тұзы не үшін керек? Тұз тұнбасы қалай пайда болады? Адам тұзды қайдан алады?
Тәжірибе жасау. Стакандағы суға тұз салып, қасықпен араластыру. Дәмін татып көру, оның түсін және судағы еру деңгейін анықтау.
Дәптермен жұмыс істеу. Нәтижесін дәптерге жазу. Дәмі ащы, түссіз, түрі ақ, суда ериді.
Сызба құрастыру
Ас тұзының қасиеті
Ащы,
ақ,
ериді,
түссіз
Қорытынды
Тест
1. Пайдалы қазбалардың қайсысы қатты кен жұмыстарына жатады?
А) Құм мен саз
Ә) Гранит пен тас көмір
Б) аз
2. Пайдалы қазбалардың қайсысы сұйық пен кен жынысына жатады?
А) Құм мен ас тұзы
Ә) Мұнай мен сынап
Б) Шымтезек
3. Пайдалы қазбалар шоғырланған жер қалай аталады?
А) Қойма
Ә) Кеніш
Б) Жер қойнауы
4. Пайдалы қазбалардың қайсысы кенді қазбаға жетеді?
А) Шымтезек
Ә) Фосфорит
Б) Темір кені
5. Кенді пайдалы қазбалар қандай мақсатта пайдаланылады?
А) Отын ретінде
Ә) Металл алуға
Б) Тыңайтқыш, құрылыс материалдарын дайындауға.
Үйге тапсырма: «Ас тұзы» мәтінін оқу.
Бағалау.
Жаңалықтар
Құм, саз және әктас.
Оқушылардың бос тау жыныстары - құм мен саз, қатты тау жыныстары - әктас пен мәрмәр туралы, олардың айырмашылықтары мен қасиеттері және пайдаланылатын салалары туралы түсінігін қалыптастыру.
Кенге жатпайтын пайдалы қазбалар
Табиғатты аялай білуге, ел байлығын үнемдеп пайдалануға тәрбиелеу. Кенге жатпайтын пайдалы қазбалардың түрлерімен таныстыру
Пайдалы қазбалардың түрлері
Батыс Қазақстан облысы, Жылыой ауданы, Құлсары қаласы Құлсары гуманитарлық - техникалық колледжі Бастауыш білім беру бөлімінің ІІІ (11) студенті: Батыр Нұрайым
Пайдалы қазбалардың түрлері
Ақтөбе қаласы №34 орта мектебінің бастауыш класс мұғалімі Сарсенгалиева Сауле Садуакасовна
Пайдалы қазбалардың түрлері
Ақтөбе қаласы, «Сымбат» жеке мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Кайдакова Жанат Бекболатовна Пәні: Дүниетану Сабақтың тақырыбы: Пайдалы қазбалардың түрлері
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.