Мал шаруашылығы
Сабақтың тақырыбы: Мал шаруашылығы
Мақсаты: 1. Оқушыларға мал шаруашылығының дамуы, пайдасы туралы түсінік беру.
2. Ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
3. Оқушыларды төрт түлікті құрметтеуге, оның пайдасын білуге, бағалауға тәрбиелеу.
Көрнекіліктер: суреттер, кестелер
Түрі: жаңа сабақ
Әдіс - тәсілдері: Сұрақ - жауап, топтастыру, әңгіме
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі: Психологиялық дайындық
Балалар, бүгінгі сабағымызға қонақтар келіп отыр, ұстаздарға өз қошеметімізді білдірейік.
Үлкенге де «сіз»
Кішіге де «сіз»
Барша адамды құрметтеп,
Иілеміз біз.
2. Үй тапсырмасы: Берілген мәтін бойынша оқушылардан мазмұнын сұрау.
1 слайд. Ғарышкерлер суреттері
- Балалар, мен сендерге ғарышкерлер мен ұшқыш туралы мәліметтер жинастырып келуге тапсырма берілген.
- Кәне, кім айтып береді екен?
- Оқушылар тапсырманы айтады, тақта алдына шығып көрсетеді.
2 слайд Ұшқыш Талғат Бегелдинов суреті. Қысқаша мәлімет береді. Оқушы.
3 слайд. Ұшақ суреттерін көрсету.
- Кәне, кім маған Серіктің ағасының шағын ұшағын тауып береді екен?
(Тақтадан келіп көрсетеді. Бір оқушы.)
- Ол қандай қызмет атқарады?
- Шаруашылықтарға қандай пайдасы бар?
- Қандай шаруашылықтармен таныстық еске түсірейік?
(Оқушылар айтқандары бойынша топтастыру.)
4 слайд Топтастыру.
Халық шаруашылығы
бақ пен жүзім шаруашылығы
егіншілік
балық шаруашылығы
мақта шаруашылығы
бақша шаруашылығы
мал шаруашылығы
- Қандай шаруашылықпен танысқан жоқпыз?
- Мал шаруашылығы.
- Олай болса, балалар біз бүгін мал шаруашылығымен танысамыз.
Дәптерімізді ашып күнді, тақырыпты жазып қояйық.
Жаңа сабақ: 5 слайд.
- Мал шаруашылығы дегенді қалай түсінесіңдер?
- Мал шаруашылығының адамдарға қандай пайдасы бар?
- Олардан қандай өнім түрлерін алады?
- Төрт түлікпен айналысатын қандай шаруашылық?
6 слайд. Малдардың суреттері тұрады.
Мұғалім сөзі: Балалар, «Малы бардың - жаны бар.», деген халық нақыл сөздерінен - ақ. Қазақ халқының тұрмыс - тіршілігінде төрт түлік малдың ерекше орын алатынын түсінуге болады. Қазақ халқы ежелден - ақ мал шаруашылығымен айналысқан. Мал шаруашылығы дегенде оған жататындар қой, сиыр, жылқы, түйе шаруашылықтары жатады. Біздің жерімізде үй жануарларын өсіруге қажетті жағдайлардың бәрі бар. Шүйгін шөп, су, жайылымдық жерлер жеткілікті. Үй жануарлары ең алдымен тамақ өнімдерімен қамтамасыз етеді. Ал жүн, түбіт, теріден дайын бұйым киім - кешек дайындауға болады. Олар жеңіл өнеркәсіпке қажетті шикізат болып табылады.
7 слайд. Қазіргі уақытта ел басымыздың қолдауымен мал шаруашылығына көңіл бөлуде.
Бүгінде сол жоспар бүкіл елімізде жүзеге асырылып жатыр. «Сыбаға» бағдарламасы жұмыс жүргізілуде. Біздің Осакаровка ауданында мал шаруашылығымен сүт өнімдерін өндіретін шаруашылықтар бар. Ол өнімдерді күнделікті тұрмыста пайдаланамыз. Міне, слайдта Мирный совхозында өндірілетін сүт өнімдері. Мал шаруашылығы - еліміздің басты саласы екеніне көз жеткізді.
Оқулықпен жұмыс.
- Оқулықтағы мал шаруашылығына берілген мәтінді тізбектеп оқыту.
8 слайд. Жайылымдық жерлерді слайд арқылы көрсете кету.
Сергіту сәті. Ненің суреті?
Дәптермен жұмыс
еттен және сүттен жасалатын тағам түрлерін жазу.
тұшпара ----- ірімшік
қуырдақ ----- қаймақ
манты ------- айран
ет ------------- құрт
Жазғандарын оқушыларға оқыту. 10 слайд Мал шаруашылығының мамандарын қалай атайтынын білесіңдер ме? Олар мал дәрігері, зоотехник, қойшы, жылқышы т. б.- Қандай еңбектері бар?
● Cәйкестендір
Шұбат ----- жылқы
Сүт --------- түйе
Қымыз ----- сиыр
● Малдан алынбайтын өнімдерді тап!
Сүт, қант, ет, түбіт, бидай, май, уыз, құрт, су, шұбат, көлік т. б.
● Мал шаруашылығының пайдасы:
Байлық, күн көріс, тамақ, көлік, киім, ақша
Қорытындылау: - Бүгінгі сабақта қандай шаруашылықпен таныстық?
- Төрт түліктің қандай пайдасы бар?
- Сонымен мал шаруашылығына нелер жатады?
- Мал шаруашылығының пайдасы?
Үйге: Мәтінді оқу Бағалау.
Мақсаты: 1. Оқушыларға мал шаруашылығының дамуы, пайдасы туралы түсінік беру.
2. Ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
3. Оқушыларды төрт түлікті құрметтеуге, оның пайдасын білуге, бағалауға тәрбиелеу.
Көрнекіліктер: суреттер, кестелер
Түрі: жаңа сабақ
Әдіс - тәсілдері: Сұрақ - жауап, топтастыру, әңгіме
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі: Психологиялық дайындық
Балалар, бүгінгі сабағымызға қонақтар келіп отыр, ұстаздарға өз қошеметімізді білдірейік.
Үлкенге де «сіз»
Кішіге де «сіз»
Барша адамды құрметтеп,
Иілеміз біз.
2. Үй тапсырмасы: Берілген мәтін бойынша оқушылардан мазмұнын сұрау.
1 слайд. Ғарышкерлер суреттері
- Балалар, мен сендерге ғарышкерлер мен ұшқыш туралы мәліметтер жинастырып келуге тапсырма берілген.
- Кәне, кім айтып береді екен?
- Оқушылар тапсырманы айтады, тақта алдына шығып көрсетеді.
2 слайд Ұшқыш Талғат Бегелдинов суреті. Қысқаша мәлімет береді. Оқушы.
3 слайд. Ұшақ суреттерін көрсету.
- Кәне, кім маған Серіктің ағасының шағын ұшағын тауып береді екен?
(Тақтадан келіп көрсетеді. Бір оқушы.)
- Ол қандай қызмет атқарады?
- Шаруашылықтарға қандай пайдасы бар?
- Қандай шаруашылықтармен таныстық еске түсірейік?
(Оқушылар айтқандары бойынша топтастыру.)
4 слайд Топтастыру.
Халық шаруашылығы
бақ пен жүзім шаруашылығы
егіншілік
балық шаруашылығы
мақта шаруашылығы
бақша шаруашылығы
мал шаруашылығы
- Қандай шаруашылықпен танысқан жоқпыз?
- Мал шаруашылығы.
- Олай болса, балалар біз бүгін мал шаруашылығымен танысамыз.
Дәптерімізді ашып күнді, тақырыпты жазып қояйық.
Жаңа сабақ: 5 слайд.
- Мал шаруашылығы дегенді қалай түсінесіңдер?
- Мал шаруашылығының адамдарға қандай пайдасы бар?
- Олардан қандай өнім түрлерін алады?
- Төрт түлікпен айналысатын қандай шаруашылық?
6 слайд. Малдардың суреттері тұрады.
Мұғалім сөзі: Балалар, «Малы бардың - жаны бар.», деген халық нақыл сөздерінен - ақ. Қазақ халқының тұрмыс - тіршілігінде төрт түлік малдың ерекше орын алатынын түсінуге болады. Қазақ халқы ежелден - ақ мал шаруашылығымен айналысқан. Мал шаруашылығы дегенде оған жататындар қой, сиыр, жылқы, түйе шаруашылықтары жатады. Біздің жерімізде үй жануарларын өсіруге қажетті жағдайлардың бәрі бар. Шүйгін шөп, су, жайылымдық жерлер жеткілікті. Үй жануарлары ең алдымен тамақ өнімдерімен қамтамасыз етеді. Ал жүн, түбіт, теріден дайын бұйым киім - кешек дайындауға болады. Олар жеңіл өнеркәсіпке қажетті шикізат болып табылады.
7 слайд. Қазіргі уақытта ел басымыздың қолдауымен мал шаруашылығына көңіл бөлуде.
Бүгінде сол жоспар бүкіл елімізде жүзеге асырылып жатыр. «Сыбаға» бағдарламасы жұмыс жүргізілуде. Біздің Осакаровка ауданында мал шаруашылығымен сүт өнімдерін өндіретін шаруашылықтар бар. Ол өнімдерді күнделікті тұрмыста пайдаланамыз. Міне, слайдта Мирный совхозында өндірілетін сүт өнімдері. Мал шаруашылығы - еліміздің басты саласы екеніне көз жеткізді.
Оқулықпен жұмыс.
- Оқулықтағы мал шаруашылығына берілген мәтінді тізбектеп оқыту.
8 слайд. Жайылымдық жерлерді слайд арқылы көрсете кету.
Сергіту сәті. Ненің суреті?
Дәптермен жұмыс
еттен және сүттен жасалатын тағам түрлерін жазу.
тұшпара ----- ірімшік
қуырдақ ----- қаймақ
манты ------- айран
ет ------------- құрт
Жазғандарын оқушыларға оқыту. 10 слайд Мал шаруашылығының мамандарын қалай атайтынын білесіңдер ме? Олар мал дәрігері, зоотехник, қойшы, жылқышы т. б.- Қандай еңбектері бар?
● Cәйкестендір
Шұбат ----- жылқы
Сүт --------- түйе
Қымыз ----- сиыр
● Малдан алынбайтын өнімдерді тап!
Сүт, қант, ет, түбіт, бидай, май, уыз, құрт, су, шұбат, көлік т. б.
● Мал шаруашылығының пайдасы:
Байлық, күн көріс, тамақ, көлік, киім, ақша
Қорытындылау: - Бүгінгі сабақта қандай шаруашылықпен таныстық?
- Төрт түліктің қандай пайдасы бар?
- Сонымен мал шаруашылығына нелер жатады?
- Мал шаруашылығының пайдасы?
Үйге: Мәтінді оқу Бағалау.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Ұ дыбысы мен әрпі
Оқушыларға Ұ дыбысы мен әрпін таныстыру, сөз ішіндегі ұ дыбысының ерекшеліктерін меңгерту.
Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы
Көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын сипаттайды. Жыл мезгілдерін, жайылым түрлерін айта алады. Төрт түлік малдан алынатын өнімдерді атайды.
Ұ дыбысы мен әрпі
Шығыс Қазақстан облысы, "№3 жалпы орта білім беретін мектеп - кешен"КММ Бастауыш сынып мұғалімі Кутешова Жадыра Серикалиевна
Ғарышқа ұшу
Қызылорда қаласы, №101 орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі Құрбанова Қарлығаш
Ғарышқа ұшу
№35 мектеп – гимназиясының бастауыш сынып мұғалімі Курманова Лида Аманбайқызы
Кім болғым келеді?
Шымкент қаласы №30 ЖОМ қазақ тілі мұғалімі Нажиметова Анар Мәлікайдарқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.