Еңбек ресурсы, әлеуметтік және кәсіби құрылымдар
9 - сынып
«Қазақстанның экономикалық және әлеуметтік географиясы»
Сабақ тақырыбы:
§ 4 Еңбек ресурсы, әлеуметтік және кәсіби құрылымдар.
Сабақтың мақсаты:
а/Білімділік: Еңбек ресурсы, қала халқы, халықтың ауылда қоныстану ерекшелігі жайлы түсінік беру.
б/Дамытушылық: Географиялық сауаттылықтарын арттырып, ойлау қабілеттерін дамыту.
в/Тәрбиелік: Экологиялық тәрбие беру
Сабақ түрі: аралас сабақ
Сабақта қолданылатын көрнекілік:
Қазақстан Республикасының саяси, физикалық, экономикалық картасы, интерактивті тақта/слайд - презентация/
Сабақта қолданылатын әдіс - тәсілдер: сұрақ - жауап әдісі, түсінік беру әдісі
3. Сабақ барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі:
- Оқушылармен сәлемдесу
- Түгендеу
- Сабаққа әзірліктерін бақылау, сәттілік тілеу.
Сабақ ерекше екендігін атап өту. Қонақтармен таныстыру.
ІІ. Сабақ құрылымымен таныстыру. Оқушыларға айту.
• Жаңа сабақ.
• Үй жұмысын сұрау.
Назар тақтаға аударту Слайд1
Сабақ тақырыбы, мақсатымен таныстыру.
Слайд 2
Мақсаты:
Еңбек ресурстарын, еңбекпен қамтылу құрылымындағы өзгерістер, елді дамытудың әлеуметтік - экономикалық көрсеткіштері, елдегі жұмыссыздық, жұмыспен қамту жайлы білім алу.
Түсіндіру
- Еңбек ресурсын еңбекке жарамды адамдар құрайды. Қазір Қазақстанда
Слайд 3
16 - дан 63 жасқа дейінгі ЕРЛЕР
16 - дан 58 жасқа дейінгі ӘЙЕЛДЕР болып табылады.
Слайд 4
Қазақстан халқының 9 млн - нан астамы, яғни 59, 2%- ы еңбек ресурсы болып есептеледі.
Слайд 5
Кестені түсіндіру.
Слайд 6 Картадан көрсету
Қазақстанның солтүстік облыстарындағы еңбек ресурстарының арасалмағы оңтүстік облыстармен салыстырғанда орташа көрсеткіштен жоғары.
Қазір экономикалық белсенді халық еңбекке қабілетті бүкіл халық санының 69, 9 %- н құрайды.
Слайд 7 Назарымызды экранға, сіздерге арналған жағдаят сұрақ:
1 топ: Ерлер мен әйелдердің қандай өнеркәсіп салаларында жұмыс істейді?
2 топ: Еңбекке неғұрлым қабілетті деп есептелетін топ кімдер?
- Жақсы, балалар, жауаптарыңа рахмет!
Қалай ойлайсыз?
Слайд 8 Сұраққа жауап.
Нарықтық жағдайда еңбек ресурсының, оның ішінде қай топты ескеріп, жұмыспен қамтамасыз ету қолға алынбаған?
Оқушы жауаптары
Дұрыс айтасыңдар, балалар, жастар тобы, экономиканы ойдағыдай дамытуда ғылым мен техниканың жетістіктерін ересек адамдармен салыстырғанда жастар оңай меңгере алады. Сондықтан 25 - тен 49 жасқа дейінгі адамдар еңбекке неғұрлым қабілетті деп есептеледі.
Слайд 9 кестені түсіндіру.
Кейін. Адамдардың еңбек нәтижелері де әр түрлі.
Еңбекке қабілеттілердің басым көпшілігі ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіп, құрылыста, ол еңбек ресурсының 75 %- қамтыса, 25 %- ы өндірістік емес салада – медицина, білім беру, сауда салаларында, әкімшілік орындарда жұмыс істейді.
«Қазақстанның экономикалық және әлеуметтік географиясы»
Сабақ тақырыбы:
§ 4 Еңбек ресурсы, әлеуметтік және кәсіби құрылымдар.
Сабақтың мақсаты:
а/Білімділік: Еңбек ресурсы, қала халқы, халықтың ауылда қоныстану ерекшелігі жайлы түсінік беру.
б/Дамытушылық: Географиялық сауаттылықтарын арттырып, ойлау қабілеттерін дамыту.
в/Тәрбиелік: Экологиялық тәрбие беру
Сабақ түрі: аралас сабақ
Сабақта қолданылатын көрнекілік:
Қазақстан Республикасының саяси, физикалық, экономикалық картасы, интерактивті тақта/слайд - презентация/
Сабақта қолданылатын әдіс - тәсілдер: сұрақ - жауап әдісі, түсінік беру әдісі
3. Сабақ барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі:
- Оқушылармен сәлемдесу
- Түгендеу
- Сабаққа әзірліктерін бақылау, сәттілік тілеу.
Сабақ ерекше екендігін атап өту. Қонақтармен таныстыру.
ІІ. Сабақ құрылымымен таныстыру. Оқушыларға айту.
• Жаңа сабақ.
• Үй жұмысын сұрау.
Назар тақтаға аударту Слайд1
Сабақ тақырыбы, мақсатымен таныстыру.
Слайд 2
Мақсаты:
Еңбек ресурстарын, еңбекпен қамтылу құрылымындағы өзгерістер, елді дамытудың әлеуметтік - экономикалық көрсеткіштері, елдегі жұмыссыздық, жұмыспен қамту жайлы білім алу.
Түсіндіру
- Еңбек ресурсын еңбекке жарамды адамдар құрайды. Қазір Қазақстанда
Слайд 3
16 - дан 63 жасқа дейінгі ЕРЛЕР
16 - дан 58 жасқа дейінгі ӘЙЕЛДЕР болып табылады.
Слайд 4
Қазақстан халқының 9 млн - нан астамы, яғни 59, 2%- ы еңбек ресурсы болып есептеледі.
Слайд 5
Кестені түсіндіру.
Слайд 6 Картадан көрсету
Қазақстанның солтүстік облыстарындағы еңбек ресурстарының арасалмағы оңтүстік облыстармен салыстырғанда орташа көрсеткіштен жоғары.
Қазір экономикалық белсенді халық еңбекке қабілетті бүкіл халық санының 69, 9 %- н құрайды.
Слайд 7 Назарымызды экранға, сіздерге арналған жағдаят сұрақ:
1 топ: Ерлер мен әйелдердің қандай өнеркәсіп салаларында жұмыс істейді?
2 топ: Еңбекке неғұрлым қабілетті деп есептелетін топ кімдер?
- Жақсы, балалар, жауаптарыңа рахмет!
Қалай ойлайсыз?
Слайд 8 Сұраққа жауап.
Нарықтық жағдайда еңбек ресурсының, оның ішінде қай топты ескеріп, жұмыспен қамтамасыз ету қолға алынбаған?
Оқушы жауаптары
Дұрыс айтасыңдар, балалар, жастар тобы, экономиканы ойдағыдай дамытуда ғылым мен техниканың жетістіктерін ересек адамдармен салыстырғанда жастар оңай меңгере алады. Сондықтан 25 - тен 49 жасқа дейінгі адамдар еңбекке неғұрлым қабілетті деп есептеледі.
Слайд 9 кестені түсіндіру.
Кейін. Адамдардың еңбек нәтижелері де әр түрлі.
Еңбекке қабілеттілердің басым көпшілігі ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіп, құрылыста, ол еңбек ресурсының 75 %- қамтыса, 25 %- ы өндірістік емес салада – медицина, білім беру, сауда салаларында, әкімшілік орындарда жұмыс істейді.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Еңбек ресурсы, әлеуметтік және кәсіби құрылымдар
Экономикалық белсенді халықты, оның атқаратын қызметін біледі; Шаруашылық салаларының орналасуы мен халықтың арасындағы байланысты анықтай алады;
Еуропаның халқы
Еуропаның халқы, тілдік, діни, ұлттық, жастық, жыныстық құрамдары, еңбек ресурсы жөнінде түсіндіру. Өз бетінше ізденіспен шығармашылық тұрғыда жұмыс істеуге дағдыландыру. Өз ойларын еркін де сауатты, нақты жеткізу қабілеттерін арттыру.
Халық қоныстануының географиялық ерекшелігі (күнделікті сабақ жоспары)
Қазақстан халқының республика бойынша шоғырлануы туралы көзқарастарын қалыптастыру, халықты аумақтық ұйымдастырудың маңызын, халықтың қала және ауыл халқы болып бөлінуін түсіндіру. Урбандалу, қала, агломерация, мегаполис ұғымдары туралы түсінік
Қазақстанның физикалық географиясы нені оқытады? Қазақстанның және Батыс Қазақстан облысының географиялық орны мен шекаралары
Тәуелсіз Қазақстанның құрылуы туралы баяндау. Қазақстанның физикалық географиясы нені оқытады? Географиялық білім көздеріне сипаттама беру. Қазақстанның және Батыс Қазақстан облысының шекараларын, аумағын, географиялық координаталарын, географиялық
Шығыс Қазақстанның экономикалық - географиялық жағдайы
Алматы қаласы, «Шаңырақ» шағын ауданы, «Спорттағы дарынды балаларға арналған республикалық мектеп-интернаты» география пәні мұғалімі Муталипова Мейрамгуль Ергалиевна
Еуропаның халқы, еңбек ресурстары
ШҚО,Күршім ауданы, Теректі ауылы, №1 Теректі орта мектебінің география пәні мұғалімі Құмаш Табысбек Пәні: география Сыныбы: 11 Тақырыбы: Еуропаның халқы, еңбек ресурстары.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.