Есімшенің сөйлемдегі қызметі
ШҚО, Көкпекті ауданы,
Көкпекті ауылы, Ж. Шайжүнісов атындағы орта мектебінің
қазақ тілімен әдебиеті пәні мұғалімі Шакербекова Дариға Амантайқызы
7 сынып
Тақырыбы: Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Мақсаты:
1. Есімшенің сөйлемдегі қызметі тақырыбын бекіту. Оқушылардың синтаксистік талдау жұмысын жетілдіру.
2. Оқушылардың ойлау дағдысын, сөйлеу тілін, шығармашылық жұмысын дамыту.
3. Оқушыларды білімділікке, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
с\ түрі: бекіту сабағы
с\ әдісі: сұрақ - жауап, талдау, шығармашылық, ізденушілік.
с\ жұмысы: топпен, ұжыммен.
с\ технолог: СТО стратегиялары, дамыта оқыту.
с\ көрнекілігі: слайдтар, кеспе қағаздар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
1 - слайд Күнге қолды созамын.
Күн жылуын аламын
Күн жылуын алған соң.
Жүрегіме басамын.
Осы жылулықпен бүгінгі сабағымызды бастаймыз.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
2 - слайд
1\ 176 - жаттығу. Есімшені жұрнақтарына қарай ажыратып, қалай түрленіп тұрғанын, сөйлемнің қай мүшесі болып тұрғанын анықтаңдар.
3. Өткен тақырыпты пысықтау
3 - слайд.
Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап береді.
Келтірілген мысалдар арқылы есімшенің сөйлемдегі қызметін анықтау ережесін қайталау.
1 - сөйлем. Баланың қытығына тиетіні - осы жері.
2 - сөйлем. Жұмыскерлерге барақтар салынған.
3 - сөйлем. Ол көп сөйлегенді ұнатпайды.
4 - сөйлем. Айтқанның аузы жаман,
Көргеннің көзі жаман.
5 - сөйлем. Осыны сезген сайын Абай тоқтаусыз жыр тереді.
4. Сабақ бойынша жұмыс.
4 - слайд Морфологиялық диктант
• - ып,- іп, п қандай жұрнақтар?(көсемше)
• Атау септігінде тұрып есімшелер қандай сөйлем мүшесі болады?( бастауыш)
• Ілік септігінде тұрып, есімшелер қандай сөйлем мүшесі бола алады?(анықтауыш)
• Іздегенді, көргенді есімшелері қай септікте тұр?(табыс)
• Барыс, табыс, жатыс септігінде тұрып, есімшелер қандай сөйлем мүшесі болады? ( толықтауыш)
5. Оқулықпен жұмыс
5 - 6 - слайд 175 - жаттығу.
Мақал мәтелдердегі есімшелердің есімдерше түрленген тұлғаларына талдау жасаңдар.
1 - топ:
1\Тойдың болғанынан боладысы қызық.
2\ Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды.
2 - топ:
1\Жас кезімде бейнет бер,
Қартайғанда зейнет бер.
2\Өзен жағалағанның өзегі талмас.
3 - топ:
1\ Кедейлік жаны тәтті жалқауға үйір,
Еңбек ете білмейтін аңқауға үйір.
2\ Еңбексіз ел кезгенің – ар - ұяттан безгенің.
Талдау жұмысы
7 - 8 - слайд 1 - топ:
1\Өсетін елдің қарты қазына болар.
Өспейтін елдің қарты қазымыр болар.
2 - топ:
1\Айтысқан ауыл болмас,
Болыспаған бауыр болмас.
3 - топ:
1\Көп жасағаннан сұрама,
Көп көргеннен сұра.
Сергіту сәті
Өздік жұмыс
9 - слайд 1\Төмендегі етістіктерден әр түрлі есімшелер жасаңдар да, түрлендіріп қолданыңдар.
• Үлгі: жаз - жазған, жазатын, жазар, жазбақ.
• 1 - топ: Күл, көмектес, кел.
• 2 - топ: Айт, сөйле, ізде.
• 3 - топ: Көр, түсін, оқы.
2\ Бір сөзге сатылай кешенді талдау.
• Сөз:
• Сөз тұлғасы:
• Сөз құрамы:
• Жасалу формасы:
• Сөз табы:
• Сұрағы:
Сабақты бекіту
10 - слайд Семантикалық картамен жұмыс
Мысалдар ------------------------------------Бастауыш--------Баяндауыш-----Толықтауыш--Анықтауыш
Тойдың болғанынан боладысы қызық
Оның аты байланбайтын
Көшкен ауылды іздеп табалық
Сен білгеніңді үйрет
Үйге тапсырма
11 - слайд
• 178 - жаттығу.
Есімшелерді тауып, қандай қызметте және тұлғада жұмсалғанын көрсетіңдер.
• Тақырып бойынша ережені қайталау.
• Абай өлеңінен есімшелері бар шумақтарын теріп жазу.
Сабақты бағалау
Сабақта белсенділік танытқан оқушылардың білімін бағалау
Көкпекті ауылы, Ж. Шайжүнісов атындағы орта мектебінің
қазақ тілімен әдебиеті пәні мұғалімі Шакербекова Дариға Амантайқызы
7 сынып
Тақырыбы: Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Мақсаты:
1. Есімшенің сөйлемдегі қызметі тақырыбын бекіту. Оқушылардың синтаксистік талдау жұмысын жетілдіру.
2. Оқушылардың ойлау дағдысын, сөйлеу тілін, шығармашылық жұмысын дамыту.
3. Оқушыларды білімділікке, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
с\ түрі: бекіту сабағы
с\ әдісі: сұрақ - жауап, талдау, шығармашылық, ізденушілік.
с\ жұмысы: топпен, ұжыммен.
с\ технолог: СТО стратегиялары, дамыта оқыту.
с\ көрнекілігі: слайдтар, кеспе қағаздар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
1 - слайд Күнге қолды созамын.
Күн жылуын аламын
Күн жылуын алған соң.
Жүрегіме басамын.
Осы жылулықпен бүгінгі сабағымызды бастаймыз.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
2 - слайд
1\ 176 - жаттығу. Есімшені жұрнақтарына қарай ажыратып, қалай түрленіп тұрғанын, сөйлемнің қай мүшесі болып тұрғанын анықтаңдар.
3. Өткен тақырыпты пысықтау
3 - слайд.
Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап береді.
Келтірілген мысалдар арқылы есімшенің сөйлемдегі қызметін анықтау ережесін қайталау.
1 - сөйлем. Баланың қытығына тиетіні - осы жері.
2 - сөйлем. Жұмыскерлерге барақтар салынған.
3 - сөйлем. Ол көп сөйлегенді ұнатпайды.
4 - сөйлем. Айтқанның аузы жаман,
Көргеннің көзі жаман.
5 - сөйлем. Осыны сезген сайын Абай тоқтаусыз жыр тереді.
4. Сабақ бойынша жұмыс.
4 - слайд Морфологиялық диктант
• - ып,- іп, п қандай жұрнақтар?(көсемше)
• Атау септігінде тұрып есімшелер қандай сөйлем мүшесі болады?( бастауыш)
• Ілік септігінде тұрып, есімшелер қандай сөйлем мүшесі бола алады?(анықтауыш)
• Іздегенді, көргенді есімшелері қай септікте тұр?(табыс)
• Барыс, табыс, жатыс септігінде тұрып, есімшелер қандай сөйлем мүшесі болады? ( толықтауыш)
5. Оқулықпен жұмыс
5 - 6 - слайд 175 - жаттығу.
Мақал мәтелдердегі есімшелердің есімдерше түрленген тұлғаларына талдау жасаңдар.
1 - топ:
1\Тойдың болғанынан боладысы қызық.
2\ Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды.
2 - топ:
1\Жас кезімде бейнет бер,
Қартайғанда зейнет бер.
2\Өзен жағалағанның өзегі талмас.
3 - топ:
1\ Кедейлік жаны тәтті жалқауға үйір,
Еңбек ете білмейтін аңқауға үйір.
2\ Еңбексіз ел кезгенің – ар - ұяттан безгенің.
Талдау жұмысы
7 - 8 - слайд 1 - топ:
1\Өсетін елдің қарты қазына болар.
Өспейтін елдің қарты қазымыр болар.
2 - топ:
1\Айтысқан ауыл болмас,
Болыспаған бауыр болмас.
3 - топ:
1\Көп жасағаннан сұрама,
Көп көргеннен сұра.
Сергіту сәті
Өздік жұмыс
9 - слайд 1\Төмендегі етістіктерден әр түрлі есімшелер жасаңдар да, түрлендіріп қолданыңдар.
• Үлгі: жаз - жазған, жазатын, жазар, жазбақ.
• 1 - топ: Күл, көмектес, кел.
• 2 - топ: Айт, сөйле, ізде.
• 3 - топ: Көр, түсін, оқы.
2\ Бір сөзге сатылай кешенді талдау.
• Сөз:
• Сөз тұлғасы:
• Сөз құрамы:
• Жасалу формасы:
• Сөз табы:
• Сұрағы:
Сабақты бекіту
10 - слайд Семантикалық картамен жұмыс
Мысалдар ------------------------------------Бастауыш--------Баяндауыш-----Толықтауыш--Анықтауыш
Тойдың болғанынан боладысы қызық
Оның аты байланбайтын
Көшкен ауылды іздеп табалық
Сен білгеніңді үйрет
Үйге тапсырма
11 - слайд
• 178 - жаттығу.
Есімшелерді тауып, қандай қызметте және тұлғада жұмсалғанын көрсетіңдер.
• Тақырып бойынша ережені қайталау.
• Абай өлеңінен есімшелері бар шумақтарын теріп жазу.
Сабақты бағалау
Сабақта белсенділік танытқан оқушылардың білімін бағалау
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Есімшенің түрленуі
Есімше мына жұрнақтар арқылы жасалады: 1) - ған, - ген, - қан, - кен: ал - ған, көр - ген, айт - қан, кет - кен;
Сын есімнің сөйлемдегі қызметі
Сын есімнің сөйлемдегі қызметін меңгерту, өткен сабақтармен байланыстыру, сөйлем ішіндегі сын есімнің қызметін дұрыс табуға, оқушының өзіне талдату арқылы өздігінен қорытынды шығарту.
Есімшенің сөйлемдегі қызметі (күнделікті сабақ жоспары)
Есімшенің сөйлемде атқаратын қызметін түсіндіру, сөйлемдерді синтаксистік талдауға машықтандыру; Оқушылардың ойлау қабілетін сабаққа деген қызығушылығын арттыру, негізгі мәселелерге аса көңіл бөлуге үйрету;
Қазақ тілінен ұзақ мерзімдік жоспар (7сынып)
Павлодар қаласы, №19 жалпы орта білім беру мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Каденова Жансұлу Журсиновна
Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Есімше дегеніміз не екенін «есімше» сөзінің өзін құрамына талдату арқылы айтқызу. (Яғни, есімшенің түбірі – есім, жұрнағы – - ше болса,- ше жұрнағы «секілді, сияқты» деген мағынаны білдіреді.
Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Қызылорда облысы, Жаңақорған ауданы Негізгі білім беретін №221 Аққұм мектебінің психологі Сейітова Гүлзада Пернебекқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.