Дауыссыз л, р, ң дыбыстары
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Қазақ тілі 2 сынып
Осы сабақтың оқу мақсаттары: 2. 4. 1. 4 дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін сақтап жазу
Бағалау критерийлері Барлық оқушылар:
2. 4. 1. 4 дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін қолдана біледі
Көптеген оқушылар: дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін қолдана біледі, сөздердің жазылуын есте сақтай алады
Кейбір оқушылар: Дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін ажыратып, дәлелдей алады
Тілдік мақсат: Дауыссыз дыбыстар
Пән аралық байланыс Әдебиеттік оқу, дүниетану
Басы
Білу
Ширату
«Су - ли - фо» (өткен дыбыстарға тоқталу)
(Неше сөз ойлай алады қ, к, п дыбыстарына)
Мысал келтіру Сол сөздерді дәптерге жазу
Ортасы
Мақсат қою
Дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесі
Дауыссыз дыбыстар екенін айту
Л, р, дыбыстарының сөз басында келген жағдайдағы жазылу емлесі айтылады.
Ра - ра - ра
Гүлге қонды ара т, б. сөздерді өздері құрастыру және айту.
– Бұл дыбыстардың естілуі мен жазылуына байланысты қалай айтсақ, солай жазылады? (Қалай естілді, солай жаздық).
«Кел, ойланайық» жұмбақ шешіледі. Қарамен жазылған сөздердің (лезде, іліп) жазылуы салыстырылады.
Дауыссыз н мен ң
– Енді балалар ң дыбыстары кездесетін бірнеше сөз ойлаңдар.
ң дыбыстары сөздің ортасында келетіндігі анықталады.
. Мысалы: қаң - бақ, қо - ңыз.
Кейбір оқушылар қоң - ыз деп буынға бөлуі мүмкін.
«Есіңде болсын» ережемен таныстыру. Ң дыбысы екі дауысты дыбыстың ортасында келген жағдайда сөздерді буынға бөлген кезде, ң дыбысы келесі буынның басында келетіндігі түсіндіріледі.
тақтаға, оқушылардың дәптерлеріне тасымалдатып жазғызу
1 тапсырма
л, р, ң дыбыстары бар сөздер ойлау
2 - тапсырма «Қай әріпті жоғалттым ойыны»
Қайы...,... ақ,... оза т. б
3 - тапсырма
Өлеңнің ішінен бүгінгі өткен дыбыстарды табу
Ширату: Қызыл өрік әніне қимылдар жасау.
Терме диктант. тақтада бірнеше сөздер жазылады. Оқушылар олардың ішінен ң әрпі кездесетін сөздерді ғана теріп, тасымал түрін көрсетіп жазады.
Радио лимон аңызық, қарындас, жаңғақ, баспалдақ, таңғы, кеңес, қуаныш, кеңес.
– Аңызақ сөзінде ң әрпі екі дауысты дыбыстың ортасында келіп тұр? Осы сөзді ң әрпінен бастап тасымалдауға бола ма?
Бұл жерде сөздің а - ңы - зық деп буынға бөлінетіндігі, бірак а - ңызық деп тасымалдауға болмайтындығына оқушылардың көзін жеткізу керек. Бір дыбысты буын тасымалдауға келмейтіні, яғни а - ны жалғыз жолға қалдыруға болмайтындығы айтылады.
Соңы
Плакатта маркермен сөздер жазу, оны қорғау
Сабақты қорытындылау.
– Дауыссыз дыбыстар нешеге бөлінеді?
– Үнді дауыссыз дыбыстарды кім атап береді?
– Л, р дыбыстары сөз басында келген жағдайда, олардың айтылуында қандай дыбыстар қолданылады?
– Ң дыбысы екі дауысты дыбыстың ортасында келген сөздерді қалай тасымалдаймыз?
Кері байланыс
Сабақтың өн бойында дұрыс емес жауаптарға түзетулер енгізілді.
Дискриптор:
1. Дауыссыз л, ң, р дыбыстарының емлесін қолдана біледі
2. Сөздердің жазылуын есте сақтай алады
№10 Амангелді атындағы жалпы орта білім беретін мектеп
Мұғалім: Шоланова Гүлжамиға
Дауыссыз л, р, ң дыбыстары жүктеу
Қазақ тілі 2 сынып
Осы сабақтың оқу мақсаттары: 2. 4. 1. 4 дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін сақтап жазу
Бағалау критерийлері Барлық оқушылар:
2. 4. 1. 4 дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін қолдана біледі
Көптеген оқушылар: дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін қолдана біледі, сөздердің жазылуын есте сақтай алады
Кейбір оқушылар: Дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесін ажыратып, дәлелдей алады
Тілдік мақсат: Дауыссыз дыбыстар
Пән аралық байланыс Әдебиеттік оқу, дүниетану
Басы
Білу
Ширату
«Су - ли - фо» (өткен дыбыстарға тоқталу)
(Неше сөз ойлай алады қ, к, п дыбыстарына)
Мысал келтіру Сол сөздерді дәптерге жазу
Ортасы
Мақсат қою
Дауыссыз л, р, ң дыбыстарының емлесі
Дауыссыз дыбыстар екенін айту
Л, р, дыбыстарының сөз басында келген жағдайдағы жазылу емлесі айтылады.
Ра - ра - ра
Гүлге қонды ара т, б. сөздерді өздері құрастыру және айту.
– Бұл дыбыстардың естілуі мен жазылуына байланысты қалай айтсақ, солай жазылады? (Қалай естілді, солай жаздық).
«Кел, ойланайық» жұмбақ шешіледі. Қарамен жазылған сөздердің (лезде, іліп) жазылуы салыстырылады.
Дауыссыз н мен ң
– Енді балалар ң дыбыстары кездесетін бірнеше сөз ойлаңдар.
ң дыбыстары сөздің ортасында келетіндігі анықталады.
. Мысалы: қаң - бақ, қо - ңыз.
Кейбір оқушылар қоң - ыз деп буынға бөлуі мүмкін.
«Есіңде болсын» ережемен таныстыру. Ң дыбысы екі дауысты дыбыстың ортасында келген жағдайда сөздерді буынға бөлген кезде, ң дыбысы келесі буынның басында келетіндігі түсіндіріледі.
тақтаға, оқушылардың дәптерлеріне тасымалдатып жазғызу
1 тапсырма
л, р, ң дыбыстары бар сөздер ойлау
2 - тапсырма «Қай әріпті жоғалттым ойыны»
Қайы...,... ақ,... оза т. б
3 - тапсырма
Өлеңнің ішінен бүгінгі өткен дыбыстарды табу
Ширату: Қызыл өрік әніне қимылдар жасау.
Терме диктант. тақтада бірнеше сөздер жазылады. Оқушылар олардың ішінен ң әрпі кездесетін сөздерді ғана теріп, тасымал түрін көрсетіп жазады.
Радио лимон аңызық, қарындас, жаңғақ, баспалдақ, таңғы, кеңес, қуаныш, кеңес.
– Аңызақ сөзінде ң әрпі екі дауысты дыбыстың ортасында келіп тұр? Осы сөзді ң әрпінен бастап тасымалдауға бола ма?
Бұл жерде сөздің а - ңы - зық деп буынға бөлінетіндігі, бірак а - ңызық деп тасымалдауға болмайтындығына оқушылардың көзін жеткізу керек. Бір дыбысты буын тасымалдауға келмейтіні, яғни а - ны жалғыз жолға қалдыруға болмайтындығы айтылады.
Соңы
Плакатта маркермен сөздер жазу, оны қорғау
Сабақты қорытындылау.
– Дауыссыз дыбыстар нешеге бөлінеді?
– Үнді дауыссыз дыбыстарды кім атап береді?
– Л, р дыбыстары сөз басында келген жағдайда, олардың айтылуында қандай дыбыстар қолданылады?
– Ң дыбысы екі дауысты дыбыстың ортасында келген сөздерді қалай тасымалдаймыз?
Кері байланыс
Сабақтың өн бойында дұрыс емес жауаптарға түзетулер енгізілді.
Дискриптор:
1. Дауыссыз л, ң, р дыбыстарының емлесін қолдана біледі
2. Сөздердің жазылуын есте сақтай алады
№10 Амангелді атындағы жалпы орта білім беретін мектеп
Мұғалім: Шоланова Гүлжамиға
Дауыссыз л, р, ң дыбыстары жүктеу
Жаңалықтар
Дауыссыз р, л, ң (күнделікті сабақ жоспарлары)
Дауыссыз р, л, ң дыбыстарын ажырата білу дағдыларын қалыптастыру.
Дыбыс және әріп
Дыбыстар және әріптерді, и, й, у әріптерінің жазылуы туралы алған білім, біліктерін қайталау; Я, Ю дыбыстарының қосарлы дыбыс екенін және жазылуын еске түсіру
Салт - дәстүр және ауыз әдебиеті. Ұлттық кейіпкер туралы не білемін? Я дыбысы мен әрпі
әріпті тану, ажырату және оны дыбыспен сәйкестендіру. дыбыстардың сөздегі қызметін түсіну (я, ю, е дыбыстары - қосарлы дыбыстар) және дұрыс оқу.
З және С дыбыстары
Балаларға «З» және «С» дыбыстарының артикуляциясын көрсету және түсіндіру сөздерде барлық дауысты және дауыссыз дыбыстарды ұғымды түрде айту білігін бекіту. Сөйлеу тынысын дамыту және дыбыстардың таза айтылуын дамытуға ықпал ету, ой - өрісін дамыту.
Дауыссыз «н» мен «ң»
Дауыссыз «н» мен «ң» дыбыстарының айтылуы мен жасалу жолдарымен танысу, сөздердің мағынасына мән беру
И, й, у әріптерінің жазылуы
Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы, №32 мектеп - гимназиясының бастауыш класс мұғалімі Матаева Жанар Махамбетиярқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.