Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


When I’m 25

29 ақпан 2016, Дүйсенбі
Категориясы: Кембридж тәсілі
Teacher: Байсалбаева Айнұр Мутанова

Subject: English
Form: 6
Сабақтың тақырыбы: When I’m 25
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілдері: АКТ, СТО, диалогты оқыту, бағалау, кластер әдісі бойынша
Question - answer, group work, individual work, brainstorming, the interactive method.
Пән аралық байланыс Қазақ тілі, математика
Мақсаты: 1. Educational (білімділігі): «to be going to» құрылымын әр - түрлі тапсырмалар арқылы түсіндіріп, пысықтау, лексикалық тақырыппен байланыстыру.
2. Bringing up(тәрбиелілігі): оқушылардың бос уақыттарын дұрыс жоспарлай білуге баулу, достыққа, бірлікке шақыру.
3. Developing(дамытушылығы): оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, ағылшын тіліндегі сөздік қорларын молайту.

Жалпы мақсат Оқушылардың сөздік қорын кеңейту мақсатында жаңа сөздермен жұмыс жасау, зерттеушілік жұмыс жасауға дағдыландыру, сыни тұрғыдан ой қорытындысын жасау;
Ресурстар Интер белсенді тақта, әр түсті стикерлер, маркерлер, ақ парақтар.
Көрнекіліктері:
Visual aids:
Slides, the blackboard, the interactive board.
I. Organization moment
Топқа бөлу.
A) Greeting
Good morning, children! I’m glad to see you.
You’re welcome to an English lesson!

I hope you’re ready for the lesson.
B) Conversation with pupils.
Who is on duty today?
Who is absent?
What is weather like today?
What day is it today?
What date is it today?
Шатық шеңбер құрып бір – біріне тілек білдіреді.
Түрлі түстер арқылы топқа бөлу.

II. Phonetic drill. 3min
Сабақты бастамастан бұрын мұғалім оқушылардың тілдерін фонетикалық жаттығу арқылы жаттықтырады. Бірінші мұғалім өзі оқиды, оқушылар қайталайды.
Tongue – twisters (жаңылтпаштар)
Whenever the weather is cold.
Whenever the weather is hot.
We`ll weather the weather
Whatever the whatever,
Whether we like it or not.

II. Check up the home task
W hat was your home task?
- Read the new words.
«Marco Polo» лексикалық ойыны.
Мақсаты; орфографиялық есте сақтау дағдысын қалыптастыру.

III. Evocation (қызығушылығын ояту)
What do you see?

When I`m 25
New theme is:

IV. Realization of meaning (мағынаны тану)
will + infinitive
Future Indefinite болашақта жасалатын, бірақ алдын ала жоспарланбаған іс - әрекет туралы айтқанда қолданылады.
Болымды түрі
I, He, She, It, We, you, they ---------------- will …….
Болымсыз түрі
I, He, She, It, We, you, they ---------- will not
Cұраулы түрі
Will I, he, she, it, we, you, they ----------------- go…?

IV. New words
Bullfight – бұқалар соғысы
Bull — бұқа
Fight — соғыс, төбелес
Lucky - бақытты, сәтті
Suitcase - чемодан
Room - бөлме, орын
There - ана жерде
Their - оларды
Мұғалім сөз жасырады да, оны тақтаға сандармен жазады.
2, 21, 12, 12, 6, 9, 7, 8, 20
2, 21, 12, 12
6, 9, 7, 8, 20
12, 21, 3, 11, 25
19, 21, 9, 20, 3, 1, 19, 5
18, 15, 15, 13
20, 8, 5, 18, 5
20, 8, 5, 9, 18
Reading and speaking
Жұптық жұмыс.
Andrew: Why are you going to Spain?
Colin: Because I want to see a bullfight. I`m going to see a bullfight.
Andrew: Why are going to Moscow?
Colin: Because I want to see the Red Square. I`m going to see the Red Square.
Andrew: Why are going to the Red Square?
Colin: When are you going to stop asking me questions?!
V. Read the text and show the countries on the map
Colin is going to travel around the world. Colin is a winner of a round the world trip. He can take one person with him. He is taking his father. They are both happy. Colin is telling his friend, Andrew about their plan.
Colin: First we are going to Spain.
Andrew: Why?
Colin: To watch bullfights.
Andrew: You are lucky. Where are you going then?
Colin: Well, then we are going to Moscow to walk in Red Square
Andrew: Moscow. Great! Please put me in your suit - case
Colin: There is no room in my suit - case. Carol is already there!
Дәптермен жұмыс; Ex 3. p 122 True or False?

V Relaxing time

VI. Reflection (ой толғаныс)
Жеке жұмыс.
On Sunday Dmitry is going to have a picnic with his friends. They are going to the Esil river.
What are they going to wear?
What are they going to take?
Omar: --------------------- Asel:
Wear: Jeans --------------- wear; a T – shirt
Take: a bag ------------------- take: a hat
Who is going to wear jeans? Omar is going to wear jeans.
Who is going to take a bag? Asel is going to take a bag.

VII Conclusion of the lesson. Mini - control
Read the words together with your teacher.
Play football
Help my mother
Read do crosswords
Go shopping
Play computer games
Watch – TV
Listen to music
Tidy my room
Make a plan if you are going to stay at home during your holiday.
«Басбармақ» әдісі арқылы оқушылардың түсіну дәрежесін анықтау.

Толық нұсқасын жүктеу
2 398
0
  • 0
0 дауыс


Жаңалықтар
My house is my castle
My house is my castle
The theme: Home Flat House. (Revision Lesson) The slogan of the lesson: My house is my castle. The aims : 1. Educational : to teach the students correct pronunciation of words, understand the meanings of the word and use these words in meaningful
Sightseeing
Sightseeing
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, № 258 негізгі мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі Исмайлова Асель
Speaking about Kazakhstan
Speaking about Kazakhstan
Қызылорда облысы, Жаңақорған ауданы №3 мектеп – интернатының ағылшын тілі мұғалімі Абибуллаева Жазира
I could dance
I could dance
Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы №34 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Баймбетова Лаззат Едиловна
Where is my bag?
Where is my bag?
Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы №34 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Баймбетова Лаззат Едиловна
What is Jane going to do?
What is Jane going to do?
The outline of open the lesson. Subject: English Teacher: Beibit Dauren From: 6 The theme of the lesson: Unit6. Step1. What is Jane going to do?
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×