Діннің қоғамдағы рөлі
ТАҚЫРЫП Діннің қоғамдағы рөлі
МАҚСАТЫ: Діннің шығу тарихы, дін және заманауи өмір, толеранттық және ождан бостандығы, руханилық туралы түсіндіру.
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР: Діннің шығу тарихы, ислам діні, оның негізгі қағидаларын, дін және заманауи өмір, толеранттық, руханилық туралы оқып, біледі. Ақпаратты өз бетінше меңгереді, бейне ролик көріп, талқылап, топпен, жұппен, ұжыммен жұмыс жасап, бір - бірімен ынтымақтастықта болады.
САБАҚТЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ
І. Қызығушылықты ояту
(5 минут)
ОҚУШЫНЫҢ ІС - ӘРЕКЕТІ
Шаттық шеңбері «Досқа тілек»
Қызығушылықты ояту: Ассосация құру -- Дін -- Үй тапсырмасын тексеру сұрақтары I топқа 1. Таусылмайтын байлық (білім), 2Қоғамдық, саяси, ғылыми, философия және әдебиетпен айналысқан (Ш. Уәлиханов), 3Білімдіден шыққан сөз, талаптыға болсын кез (Абай), 4Мәдениетті адамның ішкі дүниесінің әсемдігі мен мейірбандығының көрсеткіші ғана емес, ол философиялық және эстетикалық санаты (шыншылдық).
II топқа 1. Сұлулық шындықта – деп жазған орыс суретшісі (И. Е. Репин), 2. Оқу орнының, өндірістің, отбасының мүшесі (адам) 3. Тәртіпті, ұйымшыл, ұстамды, жинақты адам қандай адам? (мәдениетті), 4Адам баласына «кірсіз, сыпайы киініп, һәм ол киімін былғап, былжыратып кимей, таза кимек дұрыс іс»деп үйреткен кім? (Абай).
III топқа 1. Өзі ақын, әдебиет зерттеушісі, лингвист, педагог, саясатшы ретінде танымал тұлға (А. Байтұрсынов). 2. Бір - бірінен алыс жатқан техникалық ұғымдарды гуманитарлық салалардағы терең біліммен ұштастырған қазақ академиктері (Қ. Сәтбаев, Е: Букетов). 3. Өз халқының мәдени жетістіктері мен ерекшелігін өзге тілде жазып қалдырған (Ш. Уәлиханов) 4. Адамның бойындағының бәрі оның келбеті, киімі, жан дүниесі, ойы да сұлу болуға тиіс деген орыс жазушысы (Чехов): мәдениеттілік, шыншылдық, иман, білім, ғылым - адам бойындағы құндылықтар.
САРАЛАУ (ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ) Жеке, жұппен, топпен
БАҒАЛАУ: Бағдаршам, Бағалау парағы
РЕСУРСТАР
Оқулық, ҚР Конституциясы,
«Баршаға арналған адам құқығы», Адам. Қоғам. Құқық 9 класс, 10 класс
ІІ. Мағынаны ажырату
(20 минут) Таныс емес сөздің мағынасын ашу
Тақырыпты өз бетінше оқу, түсіну.
Видео ролик көрсету
Тапсырма беру:
Постер қорғау
I топ Дінтанушылар Ислам дінінің шығуы және таралуы
II топ Тарихшылар Қоғамдағы дінге көзқарас. Толеранттық
III топ Саясаттанушылар Діни экстремизм, оның алдын алу
Әр топ тапсырмалары бойынша постер қорғайды.
БАҒАЛАУ
Смайликтер, бағдаршам
Бағалау парағы
РЕСУРСТАР
Оқулық 9 - 10 кластар ҚР Конституциясы, «Баршаға арналған адам құқығы» слайд
1 - топ Дінтанушылар Ислам діні VII ғасырда Арабия түбегінде пайда болды. Таратушысы Мұхаммед пайғамбар болатын. Ислам адам және адамзат қоғамы, оның өткені мен қазіргісі, келешегі, әлем және оның құрылымы туралы әмбебап ілім. Құран (арабша оқу)- ислам дінінің қасиетті жазбасы.
II топ Тарихшылар Қоғамдағы дінге көзқарас дұрыс. Қазақстан халқы басым бөлігі ислам дінін ұстайды, одан кейін христиан дінін қабылдағандар. Қазақстан қалалары мен елді мекендерінің барлығында мешіттер мен шіркеулер бар. Бұқараға рухани қызмет көрсетуде ол діни мекемелер өз үлестерін қосып отыр.
III топ Саясаттанушылар «Экстремизм» латын сөзі «шеттеу», яғни орталықтан ауытқу, қандай да бір белгі ленген шектен тыс кету деген мағына береді. Оның бірінші белгісі адамның надандыққа, көр соқырлыққа негізделген өз көзқарасы, пікірінің орындалуын табанды түрде талап етуі. Мұндай адамдар басқа көпшіліктің қажеттіліктері мен ақиқат жағдайын түсінбейді, немесе түсінгісі келмейді. Ислам атын жамылған экстремистік бағыттағы топтар бұқара жұртшылықтың татулығын, ауызбіршілігін бұзатын, ұлтаралық араздық пен алауыздықты туғызатын жансақ пікірлі саяси топтар.
Діни экстремизмге қатысты видео ролик көрсету.
БАҒАЛАУ: Басбармақ, кері байланыс, смайликтер, бағдаршам
Бағалау парағы
РЕСУРСТАР:
Оқулық, ҚР Конституциясы,
«Баршаға арналған адам құқығы» слайд, деректі фильм,
. Назарбаев Жолдаулары, еңбектері, Қазақстан тарихы әдіс темелік журналдары 2013ж №1, 2014ж №11,
2015ж №7,№11, 2016ж №2
Конституция 22 - бап, Қазақ әдебиеті, интернет материалдары
ІІI Ой толғаныс
(17 минут)
Ой - толғаныс:
I топ Видео ролик бойынша жұмыс. Діни экстремизді болдырмау үшін ұсыныстарыңыз.
II топ Көрсетілген видео ролик арқылы РАФТ жазу.
III топ эссе «Ислам - дін ғана емес, ол біздің мәдениетіміз»
Мұғалімнің қорытынды сөзі:
Оян қазақ! Өз дініңді ұмытпа,
Дініңді сен ардақтағын, құнтта!
Көз алдыңда тура жолың тұрғанда,
Қателесіп жаман жолмен былықпа!
ІV. Үй тапсырмасы 3 минут
§ 21 Тақырыпты оқу, мазмұндау. Тақырыпқа байланысты диалог құрастыру
БАҒАЛАУ: кері байланыс
Діннің қоғамдағы рөлі жүктеу
МАҚСАТЫ: Діннің шығу тарихы, дін және заманауи өмір, толеранттық және ождан бостандығы, руханилық туралы түсіндіру.
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР: Діннің шығу тарихы, ислам діні, оның негізгі қағидаларын, дін және заманауи өмір, толеранттық, руханилық туралы оқып, біледі. Ақпаратты өз бетінше меңгереді, бейне ролик көріп, талқылап, топпен, жұппен, ұжыммен жұмыс жасап, бір - бірімен ынтымақтастықта болады.
САБАҚТЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ
І. Қызығушылықты ояту
(5 минут)
ОҚУШЫНЫҢ ІС - ӘРЕКЕТІ
Шаттық шеңбері «Досқа тілек»
Қызығушылықты ояту: Ассосация құру -- Дін -- Үй тапсырмасын тексеру сұрақтары I топқа 1. Таусылмайтын байлық (білім), 2Қоғамдық, саяси, ғылыми, философия және әдебиетпен айналысқан (Ш. Уәлиханов), 3Білімдіден шыққан сөз, талаптыға болсын кез (Абай), 4Мәдениетті адамның ішкі дүниесінің әсемдігі мен мейірбандығының көрсеткіші ғана емес, ол философиялық және эстетикалық санаты (шыншылдық).
II топқа 1. Сұлулық шындықта – деп жазған орыс суретшісі (И. Е. Репин), 2. Оқу орнының, өндірістің, отбасының мүшесі (адам) 3. Тәртіпті, ұйымшыл, ұстамды, жинақты адам қандай адам? (мәдениетті), 4Адам баласына «кірсіз, сыпайы киініп, һәм ол киімін былғап, былжыратып кимей, таза кимек дұрыс іс»деп үйреткен кім? (Абай).
III топқа 1. Өзі ақын, әдебиет зерттеушісі, лингвист, педагог, саясатшы ретінде танымал тұлға (А. Байтұрсынов). 2. Бір - бірінен алыс жатқан техникалық ұғымдарды гуманитарлық салалардағы терең біліммен ұштастырған қазақ академиктері (Қ. Сәтбаев, Е: Букетов). 3. Өз халқының мәдени жетістіктері мен ерекшелігін өзге тілде жазып қалдырған (Ш. Уәлиханов) 4. Адамның бойындағының бәрі оның келбеті, киімі, жан дүниесі, ойы да сұлу болуға тиіс деген орыс жазушысы (Чехов): мәдениеттілік, шыншылдық, иман, білім, ғылым - адам бойындағы құндылықтар.
САРАЛАУ (ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ) Жеке, жұппен, топпен
БАҒАЛАУ: Бағдаршам, Бағалау парағы
РЕСУРСТАР
Оқулық, ҚР Конституциясы,
«Баршаға арналған адам құқығы», Адам. Қоғам. Құқық 9 класс, 10 класс
ІІ. Мағынаны ажырату
(20 минут) Таныс емес сөздің мағынасын ашу
Тақырыпты өз бетінше оқу, түсіну.
Видео ролик көрсету
Тапсырма беру:
Постер қорғау
I топ Дінтанушылар Ислам дінінің шығуы және таралуы
II топ Тарихшылар Қоғамдағы дінге көзқарас. Толеранттық
III топ Саясаттанушылар Діни экстремизм, оның алдын алу
Әр топ тапсырмалары бойынша постер қорғайды.
БАҒАЛАУ
Смайликтер, бағдаршам
Бағалау парағы
РЕСУРСТАР
Оқулық 9 - 10 кластар ҚР Конституциясы, «Баршаға арналған адам құқығы» слайд
1 - топ Дінтанушылар Ислам діні VII ғасырда Арабия түбегінде пайда болды. Таратушысы Мұхаммед пайғамбар болатын. Ислам адам және адамзат қоғамы, оның өткені мен қазіргісі, келешегі, әлем және оның құрылымы туралы әмбебап ілім. Құран (арабша оқу)- ислам дінінің қасиетті жазбасы.
II топ Тарихшылар Қоғамдағы дінге көзқарас дұрыс. Қазақстан халқы басым бөлігі ислам дінін ұстайды, одан кейін христиан дінін қабылдағандар. Қазақстан қалалары мен елді мекендерінің барлығында мешіттер мен шіркеулер бар. Бұқараға рухани қызмет көрсетуде ол діни мекемелер өз үлестерін қосып отыр.
III топ Саясаттанушылар «Экстремизм» латын сөзі «шеттеу», яғни орталықтан ауытқу, қандай да бір белгі ленген шектен тыс кету деген мағына береді. Оның бірінші белгісі адамның надандыққа, көр соқырлыққа негізделген өз көзқарасы, пікірінің орындалуын табанды түрде талап етуі. Мұндай адамдар басқа көпшіліктің қажеттіліктері мен ақиқат жағдайын түсінбейді, немесе түсінгісі келмейді. Ислам атын жамылған экстремистік бағыттағы топтар бұқара жұртшылықтың татулығын, ауызбіршілігін бұзатын, ұлтаралық араздық пен алауыздықты туғызатын жансақ пікірлі саяси топтар.
Діни экстремизмге қатысты видео ролик көрсету.
БАҒАЛАУ: Басбармақ, кері байланыс, смайликтер, бағдаршам
Бағалау парағы
РЕСУРСТАР:
Оқулық, ҚР Конституциясы,
«Баршаға арналған адам құқығы» слайд, деректі фильм,
. Назарбаев Жолдаулары, еңбектері, Қазақстан тарихы әдіс темелік журналдары 2013ж №1, 2014ж №11,
2015ж №7,№11, 2016ж №2
Конституция 22 - бап, Қазақ әдебиеті, интернет материалдары
ІІI Ой толғаныс
(17 минут)
Ой - толғаныс:
I топ Видео ролик бойынша жұмыс. Діни экстремизді болдырмау үшін ұсыныстарыңыз.
II топ Көрсетілген видео ролик арқылы РАФТ жазу.
III топ эссе «Ислам - дін ғана емес, ол біздің мәдениетіміз»
Мұғалімнің қорытынды сөзі:
Оян қазақ! Өз дініңді ұмытпа,
Дініңді сен ардақтағын, құнтта!
Көз алдыңда тура жолың тұрғанда,
Қателесіп жаман жолмен былықпа!
ІV. Үй тапсырмасы 3 минут
§ 21 Тақырыпты оқу, мазмұндау. Тақырыпқа байланысты диалог құрастыру
БАҒАЛАУ: кері байланыс
Діннің қоғамдағы рөлі жүктеу
Тарих дін туралы діннің қоғамдағы рөлі сабақ жоспары діннің шығу тарихы ислам діні ислам діні оның негізгі қағидалары діннің қоғамдағы рөлі
Жаңалықтар
Қара сөздер. Абайдың қырық бесінші қара сөзі
Құдай табарака уатағаланың барлығының үлкен дәлелі - неше мың жылдан бері әркім әртүрлі қылып сөйлесе де, бәрі де бір үлкен құдай бар деп келгендігі, уа һәм неше мың түрлі діннің бәрі де ғадаләт, махаббат құдайға лайықты дегендігі.
Қоғамға керек мамандық
Дінтану білім беруді ізгілендіру үдерісінде өзіндік рөл атқарады. Діни мәдениет пен шынайы руханилық бұл маңызды гуманистік құндылық. Бүгінгі өмір дінтану пәнінің оқытушысына үлкен жауапкершілік жүктейді. Дінтану пәнінің оқытушысы ақыл -
Діннің пайда болуы
Қазақ халқының бұрынғы кездегі наным - сенімдерімен, дінімен, жалпы рухани мәдениетімен және ерте кездегі наным - сенім түрлерінің пайда болу тарихымен таныстыру.
Ислам тағылымы
Маңғыстау облысы, Қарақия ауданы, №3 орта мектептің орыс тілі мен әдебиет мұғалімі Жанжигитова Гульнар
Оқушылардың бойында этностық және діни толеранттылықты тәрбиелеу
Автор:Рахметова Батима Қазіргі таңда қоғамның тұрмыс - салты мен дүниетанымының жүйесі ретіндегі діннің рөлі айтарлықтай өсті. Діннің қоғамдық қатынастарға, қоғам санасының діни компонентін қалыптастыруға ықпал ету спектрі күшейіп, кеңейе түсуде.
Ислам діні және Мұхаммед пайғамбар
Шукурбекова Сауле Боранбековна №25 Тұрар Рысқұлов атындағы мектеп - гимназиясының тарих пәні мұғалімі. Шымкент қаласы.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.