Орта ғасырлық Қазақстан қалалары
Сабақтың тақырыбы: Орта ғасырлық Қазақстан қалалары (презентациясымен)
Сабақтың мақсаты:
Білімділік – оқушыларға ортағасырлық қалалардың қалыптасуын және олардың әкімшілікпен сауда орталықтарына айналғаны, қалалардың өмір сүру тарихымен орналасқан аймақтарын көрсете отырып, ортағасырлық Қазақстан қалалары үш бөлікке: цитадель, шахристан, рабат болып бөлінгені жайлы кең көлемде түсінік беру.
Дамытушылық – оқушылардың жүйелі ойлауын және есте сақтау қабілетін дамыта отырып, шығармашылық ізденіс дағдыларын қалыптастыру.
Тәрбиелік – оқушыларды өз Отанын сүюге, елін құрметтеуге, жерін қорғауға, мәдениетін сақтауға тәрбиелей отырып ұлтжандылыққа, адамгершілікке, ізгілікке, білімділікке баулу
Сабақтың түрі: Интерактивті сабақ
Сабақ әдісі: Ауызша баяндау, сұрақ - жауап, оқулықпен жұмыс
Пән аралық байланыс: География, әдебиет, өнер.
Пән аралық байланыс: География, әдебиет, өнер.
Тәрбиелік мәні: Оқушыларға еліміздегі ортағасырлық қалалардың қалыптасу тарихын түсіндіре отырып, өз елінің тарихи құндылықтарын құрметтеуге, мәдени ескерткіштерін қорғауда, мәдениетті жалғастырушы жас ұрпақты тәрбиелеу.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі
Үй тапсырмасын сұрау
“Кім жылдам”ойыны
3. Жаңа сабақ
• Термин сөздермен жұмыс
• Картамен жұмыс
• Тарихыңды таны
• Сабақты бекіту
• Жабық тест
• Сәйкестендіру тесті
“Кім жылдам”
1. Әл – Фараби кім?
2. Әл – Фараби қай жылы, қай қалада дүниеге келген?
3. Әл - Фарабидің толық аты кім?
4. Ғұлама ғалым қандай тілдерді меңгерген?
5. Ғұлама ғалым білім іздеп қай елдерге сапар шеккен?
6. Әл - Фараби қаншаға тарта еңбектер жазып қалдырған?
7. Ғалым өзіне керекті деректерді қай кітапханалардан алды?
8. Әл - Фараби қай жылы, қай қалада қайтыс болды?
9. Шығыстың ғұлама ғалымын өз қолымен жерлеген кім болды?
10. Әл - Фараби музыкант болған ба?
11. Әл - Фараби тек шығыстың ғана ғұлама ғалымы деп біле аламыз ба?
12. Әл - Фараби бос уақытында немен айналысқан?
13. Ғұлама ғалымның әкесі кім болған?
14. Ғұлама дүниеге келген Фараб өлкесінен шыққан басқа қандай Фараби ғалымдарды білесіңдер?
Жаңа сабақ
● Қалалардың қалыптасуы
● Орта ғасырлық қалалардың - әкімшілік және сауда орталықтарына айналуы
●Орта ғасырлық қалалардың тарихы мен орналасқан аймақтары
Термин сөздермен жұмыс
● Цитадель
● Патша сарайы, әкімшілік, басқару орындары орналасқан
● Шахристан
● Кіші билеуші топ өкілдері, түрлі кәсіп иелері
● Рабат
● Еңбекші халық
Картамен жұмыс
Сабақты бекіту
Жабық тест
1. Қаланың қолөнершілер мен егіншілер тұратын бөлігі қалай аталады?
а) цитадель
ә) шахристан
б) рабат
в) базар
2. Қай қала қыпшақтардың басты саяси және мәдени орталығы саналады?
а) Сығанақ
ә) Иасы
б) Тараз
в) Испиджаб
3. “Түріктер елі, мекені” деген мағынаны білдірген қала
а) Тараз
ә) Түркістан
б) Отырар
в) Сайрам
Ортағасырлық қалалар қандай қызмет атқарады?
а) мәдениет орталығы
ә) әкімшілік орталығы
б) сауда мен қөлөнер орталығы
в) саяси орталық
5. Ортағасырлық Қазақстан қалалары қанша бөліктен тұрды?
а) 2 бөліктен
ә) 5 бөліктен
б) 4 бөліктен
в) 3 бөлікте
Сәйкестендіру тесті
Отырар ------ Испиджаб
Тараз-------- Иасы
Түркістан --- Тарбанд
Сайрам ------Талас
Бағалау
Үйге тапсырма: §25
Сабақтың мақсаты:
Білімділік – оқушыларға ортағасырлық қалалардың қалыптасуын және олардың әкімшілікпен сауда орталықтарына айналғаны, қалалардың өмір сүру тарихымен орналасқан аймақтарын көрсете отырып, ортағасырлық Қазақстан қалалары үш бөлікке: цитадель, шахристан, рабат болып бөлінгені жайлы кең көлемде түсінік беру.
Дамытушылық – оқушылардың жүйелі ойлауын және есте сақтау қабілетін дамыта отырып, шығармашылық ізденіс дағдыларын қалыптастыру.
Тәрбиелік – оқушыларды өз Отанын сүюге, елін құрметтеуге, жерін қорғауға, мәдениетін сақтауға тәрбиелей отырып ұлтжандылыққа, адамгершілікке, ізгілікке, білімділікке баулу
Сабақтың түрі: Интерактивті сабақ
Сабақ әдісі: Ауызша баяндау, сұрақ - жауап, оқулықпен жұмыс
Пән аралық байланыс: География, әдебиет, өнер.
Пән аралық байланыс: География, әдебиет, өнер.
Тәрбиелік мәні: Оқушыларға еліміздегі ортағасырлық қалалардың қалыптасу тарихын түсіндіре отырып, өз елінің тарихи құндылықтарын құрметтеуге, мәдени ескерткіштерін қорғауда, мәдениетті жалғастырушы жас ұрпақты тәрбиелеу.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі
Үй тапсырмасын сұрау
“Кім жылдам”ойыны
3. Жаңа сабақ
• Термин сөздермен жұмыс
• Картамен жұмыс
• Тарихыңды таны
• Сабақты бекіту
• Жабық тест
• Сәйкестендіру тесті
“Кім жылдам”
1. Әл – Фараби кім?
2. Әл – Фараби қай жылы, қай қалада дүниеге келген?
3. Әл - Фарабидің толық аты кім?
4. Ғұлама ғалым қандай тілдерді меңгерген?
5. Ғұлама ғалым білім іздеп қай елдерге сапар шеккен?
6. Әл - Фараби қаншаға тарта еңбектер жазып қалдырған?
7. Ғалым өзіне керекті деректерді қай кітапханалардан алды?
8. Әл - Фараби қай жылы, қай қалада қайтыс болды?
9. Шығыстың ғұлама ғалымын өз қолымен жерлеген кім болды?
10. Әл - Фараби музыкант болған ба?
11. Әл - Фараби тек шығыстың ғана ғұлама ғалымы деп біле аламыз ба?
12. Әл - Фараби бос уақытында немен айналысқан?
13. Ғұлама ғалымның әкесі кім болған?
14. Ғұлама дүниеге келген Фараб өлкесінен шыққан басқа қандай Фараби ғалымдарды білесіңдер?
Жаңа сабақ
● Қалалардың қалыптасуы
● Орта ғасырлық қалалардың - әкімшілік және сауда орталықтарына айналуы
●Орта ғасырлық қалалардың тарихы мен орналасқан аймақтары
Термин сөздермен жұмыс
● Цитадель
● Патша сарайы, әкімшілік, басқару орындары орналасқан
● Шахристан
● Кіші билеуші топ өкілдері, түрлі кәсіп иелері
● Рабат
● Еңбекші халық
Картамен жұмыс
Сабақты бекіту
Жабық тест
1. Қаланың қолөнершілер мен егіншілер тұратын бөлігі қалай аталады?
а) цитадель
ә) шахристан
б) рабат
в) базар
2. Қай қала қыпшақтардың басты саяси және мәдени орталығы саналады?
а) Сығанақ
ә) Иасы
б) Тараз
в) Испиджаб
3. “Түріктер елі, мекені” деген мағынаны білдірген қала
а) Тараз
ә) Түркістан
б) Отырар
в) Сайрам
Ортағасырлық қалалар қандай қызмет атқарады?
а) мәдениет орталығы
ә) әкімшілік орталығы
б) сауда мен қөлөнер орталығы
в) саяси орталық
5. Ортағасырлық Қазақстан қалалары қанша бөліктен тұрды?
а) 2 бөліктен
ә) 5 бөліктен
б) 4 бөліктен
в) 3 бөлікте
Сәйкестендіру тесті
Отырар ------ Испиджаб
Тараз-------- Иасы
Түркістан --- Тарбанд
Сайрам ------Талас
Бағалау
Үйге тапсырма: §25
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
§8. VII-XIII ғасырлар аралығындағы исламның даму тарихы
Осы сабақта қол жеткізелетін оқу мақсаты: (оқу бағдарламасына сәйкес) 6. 3. 2. 5. Ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың сипатын түсіндіру. Сабақтың мақсаты: Орта ғасырлар түсінігін сипаттаймыз. Ортағасырлық шапқыншылықтар
9 ғасырдың екінші жартысы – 13 ғасырдың басындағы Қазақстан мәдениеті. Қалалық мәдениеттің дамуы
4 ТАРАУ. 9 ғасырдың екінші жартысы – 13 ғасырдың басындағы Қазақстан мәдениеті. Қалалық мәдениеттің дамуы Конспект Ерте орта ғасырға (6 - 9 ғ.) қарағанда дамыған орта ғасырда (10 - 12 ғ.) отырықшылық мәдениет өркендеп, қалалар саны көбейген.
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері Конспект Орта ғасырдың басында қалалық өмір қалыптаса бастаған. Қалалар мен жартылай көшпелілердің арасында мәдени және экономикалық байланыстар дамыған. 6 - 9 ғасырларда Қазақстанның
Шығыс Қазақстан қалалары, селолық елді мекендері және экономикалық экологиялық проблемалары
Өскемен, Риддер, Семей қалалары мен ауданның экономикалық – экологиялық проблемалары туралы білу. Аталған қалалардың маманданған салалары мен сол өлкедегі ядролық полигонның зардаптарын сараптау. Оқушыны өздігінен ізденуге, шығармашылықпен жұмыс
Қазақстан қалалары
Білімділік: оқушылардың елтанушылық білімін арттыру, жаңа мәлімет беру.
Отырар - қаһарман қала
Қызылорда облысы, Шиелі ауданы, Қарғалы ауылы №241 Қ. Әбдіқадыров атындағы орта мектептің тарих пәні мұғалімі Құдиярова Зада Ризақызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.