Сейсенбі, 15 Сәуір 2025
  • 08
  • :
  • 19
  • :
  • 40
Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары

21 ақпан 2025, Жұма
Категориясы: Ұстаздарға
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары
Қазіргі қоғамда ерекше білім беру қажеттілігі (ЕБҚ) бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу маңызды мәселелердің бірі болып табылады. Инклюзивті білім беру мен әлеуметтік ортаға бейімдеу арқылы олар толыққанды қоғам мүшесі ретінде дамып, өз әлеуетін жүзеге асыра алады. Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары қарастырылатын эссе.
ЕБҚ бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің басты тәсілі – инклюзивті білім беруді дамыту. Инклюзивті мектептер мен балабақшаларда барлық балалар бірге оқып, қарым - қатынас жасайды. Бұл орта:
  • Ерекше қажеттіліктері бар балаларға тең мүмкіндіктер береді;
  • Басқа оқушылардың төзімділік пен қамқорлық дағдыларын дамытуға ықпал етеді;
  • Білім беру сапасын жақсартып, әр баланың әлеуетін ашуға көмектеседі.
Әр бала жеке тұлға болғандықтан, ЕБҚ бар оқушыларға жеке көзқарас қажет. Тиімді оқыту стратегиялары мыналарды қамтиды:
  • Дифференциалды оқыту – оқу материалы әр баланың қабілетіне қарай бейімделуі тиіс;
  • Визуалды және тактильді құралдарды пайдалану – көрнекі және практикалық әдістер арқылы түсінуді жеңілдету;
  • Қарапайым және түсінікті нұсқаулар беру – ақпаратты қарапайым, нақты түрде жеткізу;
  • Оқу үдерісіне ойын элементтерін енгізу – қызықты, мотивацияны арттыратын әдістерді қолдану.
ЕБҚ бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеуде психологиялық қолдау маңызды рөл атқарады. Бұл үшін:
  • Психологтар мен әлеуметтік педагогтардың көмегін ұйымдастыру – балалардың эмоционалды жағдайын бақылау;
  • Құрдастарымен қарым - қатынас орнатуға көмектесу – достық қарым - қатынасты дамыту;
  • Өзін - өзі бағалауды арттыру – жетістіктерін мадақтау және қолдау көрсету.
Мұғалімдер мен ата - аналар ерекше қажеттілігі бар балалармен жұмыс істеу әдістерін меңгеруі тиіс. Бұл үшін:
  • Арнайы тренингтер өткізу – мұғалімдер мен ата - аналарға қажетті білім мен дағдыларды үйрету;
  • Ата - аналармен тығыз қарым - қатынас орнату – баланың дамуы үшін бірлескен әрекеттерді ұйымдастыру;
  • Педагогикалық қолдау орталықтарын құру – тәжірибе алмасу алаңдарын қалыптастыру.
ЕБҚ бар балалардың әлеуметтік ортаға бейімделуі тек білім беру мекемелерінде ғана емес, сонымен қатар қоғамда да жүзеге асырылуы тиіс. Бұл үшін:
  • Қоғамдық ұйымдармен серіктестік орнату – әлеуметтік жобалар мен еріктілер қозғалыстарын дамыту;
  • Спорттық және шығармашылық іс - шараларға қатыстыру – балалардың қабілеттерін дамыту;
  • Жұмысқа орналасуға қолдау көрсету – болашақта қоғамда өз орнын табуға мүмкіндік беру.
Қорытынды
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу кешенді тәсілді талап етеді. Инклюзивті білім беру, жеке оқыту әдістері, психологиялық қолдау, мұғалімдер мен ата - аналарды оқыту, сондай - ақ қоғаммен ынтымақтастық – бұл балалардың толыққанды өмір сүруіне және өз әлеуетін жүзеге асыруына ықпал ететін негізгі факторлар. Әр бала ерекше және қолдауға лайық, сондықтан қоғам болып олардың дамуына жағдай жасауымыз қажет.

Жаңалықтар
Арнайы білім берудегі заманауи тенденциялар: оқу үрдісін қалай бейімдеу қажет?
Арнайы білім берудегі заманауи тенденциялар: оқу үрдісін қалай бейімдеу қажет?
Қазіргі уақытта арнайы білім беру жүйесі қарқынды дамуда. Бұл саладағы заманауи тенденциялар инклюзия, технологияларды пайдалану, жеке оқыту тәсілдерін жетілдіру және педагогтардың кәсіби дағдыларын арттыруды қамтиды.
Инклюзивті білім беру: мәселелері мен болашағы
Инклюзивті білім беру: мәселелері мен болашағы
2020 жылдың 28 мамырында «Өрлеу» БАҰО» АҚФ ҚР Білім беру жүйесінің басшы және ғылыми - педагогикалық қызметкерлерінің біліктілігін арттыратын республикалық институты «Инклюзивті білім беру: мәселелері мен болашағы» тақырыбында оn - line режимінде
Үйде оқытылатын балаларды жалпы білім беру мектебінің оқу бағдарламаларымен оқыту бойынша әдістемелік ұсынымдар.
Үйде оқытылатын балаларды жалпы білім беру мектебінің оқу бағдарламаларымен оқыту бойынша әдістемелік ұсынымдар.
Білім алуға құқығын қамтамасыз ету, білім алуға қажетті әлеуметтікэкономикалық жағдайлар жасау, тегін мектепалды, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік білім алу Қазақстан Республикасының азаматтары үшін білім беру саласындағы
Дефектолог мұғалімінің түзету жұмыстарының жылдық жұмыс жоспары
Дефектолог мұғалімінің түзету жұмыстарының жылдық жұмыс жоспары
Ерекше білім беруге қажеттіліктері бар балаларға диагнозы бойынша топқа бөлу және түзете - дамыту сабақтарын тиімді әдіс - тәсілдермен ұйымдастыру, дефектологиялық көмек көрсету, әлеуметтік бейімдеу.
Мектептегі инклюзивтік оқыту
Мектептегі инклюзивтік оқыту
Қостанай облысы, Меңдіқара ауданы, Теңіз ауылы, Теңіз негізгі мектебінің әлеуметтік педагогы Мусина Балдырған Әлиқызы
Ересек топтағы балалардың шығармашылық әлеуетін дамыту
Ересек топтағы балалардың шығармашылық әлеуетін дамыту
«Алақай» балабақшасы «Алақай» балабақша меңгерушісі Куаншалина Алма Аблайқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×