Оқушылардың сөздік қорларын дамытып, жүйелі сөйлеуге дағдыландыру
Тәуелсіз мемлекетіміздің ертеңі - ұрпақтың рухани байлығы мен мәдениетін, саналы ұлттық ойлау қаблеті мен біліміне, іскерлігіне байланысты. Осы орайда еліміздің білім беру жүйесінде әлемдік деңгейге жету үшін жасалынып жатқан талпыныстар оқытудың әр түрлі әдіс - тәсілдерін қолдана отырып, терең білімді, ізденімпаз, барлық іс - әрекеттерінде шығармашылық бағыт ұстанып, сол тұрғыда өз болмысын таныта алатын жеке тұлға тәрбиелеу ісіне ерекше мән берілуде.
Соның ішінде тіл дамыту мақсаты ең басты мәселе. Тіл дамыту мәселесі күрделі әрі ұзақ жүргізілетін процесс.
Психолог Н. И. Жанкин "Сөйлеу интеллектінің даму каналы. Тіл неғұрлым ерте меңгерілсе, білімде соғұрлым оңай және толық меңгеріледі"- дейді. Онан әрі ғалым оқушыларды ауызша сөйлеуге дағдыландыруды, тіпті баланың тілі шыққаннан бастап іске асыруға болатындығын айтады.
Кіші жастағы мектеп оқушыларының сөйлеу дағдысының қалыптасуы олардың қарапайым болса да алған білімдерін іс жүзінде пайдалануы деп түсінуі қажет.
Мысалы, ана тілін алатын болсақ оқушы тіпті буын, тіл дыбыстары, сөз, сөйлем, дыбыс, деген сөздердің өзін нақты ұға алмайды, сондықтан бұл сөздерді оларға білім беру арқылы түсіндіреміз. Содан кейін ғана бала алған білімін жаттығу барысында қайталайды да, ол санада сақталып, ауызша сөйлемдерді дұрыс құруға дағдылана бастайды.
Яғни, оқушылардың сөздік қорларын молайту, тіл қабілетін дамыту, жүйелі сөйлеуге дағдыландыру әрекеттерінің кірпіші бастауыш сыныптарда қалануы керек. Сондықтанда бастауыш сыныптарда тіл дамыту жұмыстарының алдына үлкен мақсат қойылады. Тіл дамыту жұмысын белгілі бір тақырыптарға негіздей отырып, мұғалім тілдік процестің төмендегідей басты мәселелерін үйретуді мақсат етуі қажет.
Соның ішінде тіл дамыту мақсаты ең басты мәселе. Тіл дамыту мәселесі күрделі әрі ұзақ жүргізілетін процесс.
Психолог Н. И. Жанкин "Сөйлеу интеллектінің даму каналы. Тіл неғұрлым ерте меңгерілсе, білімде соғұрлым оңай және толық меңгеріледі"- дейді. Онан әрі ғалым оқушыларды ауызша сөйлеуге дағдыландыруды, тіпті баланың тілі шыққаннан бастап іске асыруға болатындығын айтады.
Кіші жастағы мектеп оқушыларының сөйлеу дағдысының қалыптасуы олардың қарапайым болса да алған білімдерін іс жүзінде пайдалануы деп түсінуі қажет.
Мысалы, ана тілін алатын болсақ оқушы тіпті буын, тіл дыбыстары, сөз, сөйлем, дыбыс, деген сөздердің өзін нақты ұға алмайды, сондықтан бұл сөздерді оларға білім беру арқылы түсіндіреміз. Содан кейін ғана бала алған білімін жаттығу барысында қайталайды да, ол санада сақталып, ауызша сөйлемдерді дұрыс құруға дағдылана бастайды.
Яғни, оқушылардың сөздік қорларын молайту, тіл қабілетін дамыту, жүйелі сөйлеуге дағдыландыру әрекеттерінің кірпіші бастауыш сыныптарда қалануы керек. Сондықтанда бастауыш сыныптарда тіл дамыту жұмыстарының алдына үлкен мақсат қойылады. Тіл дамыту жұмысын белгілі бір тақырыптарға негіздей отырып, мұғалім тілдік процестің төмендегідей басты мәселелерін үйретуді мақсат етуі қажет.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Баланың тілін заманауи жаңа технологиялар арқылы дамыту
Еліміздің білім саласында жүргізіліп жатқан реформаның басты мақсаты – ой - өрісі жаңашыл, шығармашылық деңгейде қызмет атқара алатын, дүниетанымы жоғары, жан - жақты қалыптасқан жеке тұлға тәрбиелеу.
Дарынды балалармен жұмыс жоспары
Бұл білімді қоғамдық жағынан көрсетуді жүргізудің бір құралы. Ғылыми зерттеу дегеніміз - ғылым әдіс – тәсілдерді қолдана отырып, белгілі бір нысан жөнінде жаңа білім қалыптастырумен аяқталатын жүйелі және арнайы мақсатқа көзделген нысандармен танысу.
Мен және менің мамандығым (Эссе)
Бүгінгі таңда ұрпақ алдында «Қазақстан – 2030» бағдарламасындағы «Барлық Қазақстандықтардың өсіп - өркендеу қауіпсіздігі мен әл – ауқатының артуы» деген мерзімдік міндетті үшінші мыңжылдықта іске асыру жауапкершілігі тұр.
Бәсекелестікке қабілетті тұлғаны тәрбиелеудегі мектеп, қоғам және отбасының рөлі
Төреев Болат Қадырұлы Қордай ауданы №14 Әбіл Нүсіпбаев атындағы орта мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары
Бізге тыным таппайтын аралардан гөрі, өзінше ойлай білетін мамандар көбірек керек
№ 1 Негізгі мектебі, Ерейментау қаласы Математика пәнінің мұғалімі Шайзина Раиса Дұйсембайқызы
Ақпараттандыру технологиясы- заман талабы оқу әдістемелік құрал
Қарағанды облысы, "Сәтбаев қаласындағы №3 орта мектебі" КММ информатика пәнінің мұғалімі Магзумова Диана Сайлаубековна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.