Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Шәкәрім Құдайбердиевтің өмірі мен шығармашылығы

19 желтоқсан 2014, Жұма
Қазақ әдебиеті 8 сынып
Сабақтың тақырыбы: Шәкәрім Құдайбердиевтің өмірі мен шығармашылығы
Сабақтың мақсаты: 1) Оқушыларға Шәкәрім Құдайбердиев
туралы толық мәлімет бере отыра, білімдерін кеңейту. Өмірлік жолы мен шығармашылық жолын зерделеу.
2) Оқушылардың ізденімпаздық қасиеттерін дамыту, шығармашылыққа баулу, өзінің ойын еркін жеткізуге дағдыландыру.
3) Халқымыздың тарихына, әдебиетіне, ұлы тұлғаларға деген сүйіспеншіліктерін арттыру. Адалдыққа, адамдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілдері: Түсіндірмелі, ББҮ, қозғал - тоқта,
5 минуттік эссе, автор орындығы
стратегиялары.
Сабақтың көрнекілігі: Шәкәрімнің портреті, «Қылқалам
ұшындағы данышпан бейнесі» атты
суреттер көрмесі, электрондық оқулық,
мультимедиялық тақта.
Пәнаралық байланыс: Тарих, бейнелеу өнері, музыка.

Сабақтың барысы:
I. Қызығушылықты ояту (3 минут)
Күй орындалып тұрады «Қылқалам ұшындағы данышпан бейнесі» атты суреттер көрмесін мұқият қарап, қандай ойлар туындады? деген сұраққа жауап береді.
II. Мағынаны ажырату
1. Кіріспе сөз (2 минут)
Биыл еліміз ұлы дана, данышпан, Абайдың нағыз шәкірті Ш. Құдайбердиевтің 150 жылдығын атап өтті. Міне, бүгінгі сабағымызды, да аз болса осы ұлы тойға қосқан үлесіміз деп есептейік. Бұл сабақта біз ақынның толық өмірлік жолын зерделеумен қатар, оның шығармашылығына да тоқталамыз. Осындай жұмыстарды электрондық оқулық арқылы жүзеге асырамыз. Оқулықтың мазмұнымен танысып өтейік.....
Бүгінгі сабақта бұл тараулардың барлығына тоқталмаймыз,
тек алдында айтылғандай өмірлік жолы мен шығармашылығына үңілеміз.
2. Электрондық оқулықпен жұмыс (15 минут)
1 - топ
Өмірлік жолы деген тарауды ашамыз.
2 - топ
Ұрпақтары деген тарауды ашып, танысамыз

1. Әр топ зерттеген мәселесін ортаға салады
2. 2 топқа да ортақ
ББҮ кестесін толтырамыз

3. Шығармашылығына тоқталу
«Ғафиз» Күйі орындалып тұрады
Мұғалімнің сөзі:
Қай ақын болмасын өз дәуірінің перзенті, өз заманының жемісі. Шәкәрім де сондай. Күрделі тарихи кезеңде ғұмыр кешті. Туған халқының басындағы экономикалық және рухани, мәдени ауыртпалықтарды, заман мәселелерін көзімен көрді, көңілімен саралады. Өз жұртының жағдайын өте жақсы түсінді. Сондықтан да ол заманның шындығын, әлеуметтік - қоғамдық мәселерді тануда және өз шығармашылығы арқылы көтеруде асқан шеберлік танытты. Тұтастай алғанда Шәкәрімнің әдеби мұрасы - аса бай қазына. Ол әдебиеттің барлық жанрында қалам тербеді. Халқымыздың мәдени мұражайында тілі негізінде ғажайып сұлу, мазмұны терең, кестесі көркем лирикалық өлеңдер қалдырды. Ұлы Абайдың үлгісін өлшем ете отырып, «Қалқаман - Мамыр», « Еңлік - Кебек», «Нартайлақ - Айсұлу», атты тамаша поэмалар жазды. Көркем проза үлгісіндегі Шәкәрімнің шығармалары ХХ ғасырдың басындағы ұлттық прозаға өз үлесін қосып қана қоймай, оның орнығып, ілгерілеуіне ықпал жасады. Әсіресе «Әділ - Мария» романы көркемдік мазмұны жағынан өте бай болып келеді. Сонымен қатар, кезінде өз тарапынан ізденіп, мол білім жинаған Шәкәрім әлем әдебиетінің үздік үлгілерін қазақ арасына таратуда біраз еңбек атқарды. Атап айтсақ, А. С. Пушкиннің «Дубровский» мен «Боранын», Толстойдың әңгімелерін, Хафиздің өрнекті жырларын, классикалық «Ләйлі - Мәжнүнін» сюжетін дастанға айналдыруы екінің бірінің қолынан келетін өнер болмаса керек. Шәкәрімнің білімдарлығы да осынау ақындық, ойшылдық қуаты да осынау туындылардан айқын аңғарылады. Шәкәрімнің мұрасының тағы бір саласы – оның тарихи, философиялық трактат үлгісіндегі туындылары. Өлеңдерінде Шәкәрім ар тазалығы, имандылық, адамгершілік мәселелерін көтереді. Ақынның өлеңдерінің тақырыптық диапазоны аса кең.

III. Рефлексия (14 минут)
5 минуттік эссе жазу (5м )
«Автор орындығы» стратегиясы арқылы тексеру. 1, 2 оқушы шығып өз эссесін оқиды, 1 пікір, 1 сұрақ қою керек. (3м)
1, 2 саналу арқылы екі топқа бөлінеміз, шеңберге тұрамыз
«Қозғал – тоқта» стратегиясы бойынша «Шәкәрім туралы не білдім?» (6м)

«Қылқалам ұшындағы данышпан бейнесі» атты суреттер көрмесіне қайта оралы, мұқият қарап, енді қандай ойлар туындады? деген сұраққа жауап береді. (2 мин)
IV. Үй жұмысы Кезекші пошташы болып үй тапсырмасын таратады: «Қалқаман - Мамыр» поэмасын оқу

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
5 363
0
  • 0
0 дауыс


Жаңалықтар
Шәкәрім Құдайбердіұлы «Адамдық борышың» өлеңі
Шәкәрім Құдайбердіұлы «Адамдық борышың» өлеңі
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі, «Адамдық борышың» өлеңі жайлы толық түрде мәлімет бере отырып олардың ой - пікірін қалыптастыру.
Жаз келер
Жаз келер
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі және шығармашылығымен таныстыру. Өлеңді оқыту арқылы жаз мезгілі жайлы білімдерін кеңейту, өлеңнің негізгі ойын ашу.
Шәкәрім Құдайбердіұлы өмірі мен шығармашылығы
Шәкәрім Құдайбердіұлы өмірі мен шығармашылығы
Атырау қаласы, Геолог селосы, Қ. И. Сәтбаев атындағы орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Хисамеденова Айсұлу Сайлаубайқызы
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі мен шығармашылығы
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі мен шығармашылығы
Ақтөбе облысы, Алға ауданы, Тамды орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Есенова Дамира
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі, шығармашылығы
Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі, шығармашылығы
Ақтөбе облысы, Хобда ауданы, Жиренқопа орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Даулетиярова Айман Биржановна
Шәкәрім Құдайбердіұлы “Қалқаман - Мамыр” поэмасы
Шәкәрім Құдайбердіұлы “Қалқаман - Мамыр” поэмасы
Көкпекті ауданы, Көкжыра ауылы КММ “Амангелді орта мектебі Бибосинова Г. Т.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×