Қыстырма сөз
Тақырыбы: Қыстырма сөз
Мақсаты: 1. Қыстырма сөздің сөйлем мүшесі болмайтындығы т. б қасиеттерімен тереңірек таныстыру. 2. Өтілген тақырып пен жаңа сабақты ұштастыра отырып, сөздік қорларын, жазу дағдыларын, ойлау қабілеттерін арттыру.
3. Білімге, ізденуге деген құлшыныстарын арттыру.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ / интерактивті технология
Сабақтың әдісі: СТО технологиясы
Сабақтың көрнекілігі: сызбалар, кесте, карта, дидактикалық материалдар.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
- Оқушыларды оқушы ережесіне сай отырғызу.
- Қауіпсіздік ережесімен таныстыру.
- Қонақтардың келу мақсатын айту.
ІІ Үй тапсырмасын тексеру.
- 188 – жаттығу Өлеңді жатқа айт.
- Біріңғай мүшелерді тап.
- Қарамен жазылған сөздің қандай сөз екенін айт.
- Оның алдына үтір қойылу себебін түсіндір.
«Ой шақыру» стратегиясы:
- М. Хакімжанова кім?
- Қандай шығармаларын білеміз?
«Топтастыру» стратегиясы:
М. Хакімжанова
↓
Ақын
Көктем жыры
10 көркем очерк
100 өлең
Жазушы
«Мәншүк» поэмасы
ІІІ. Өткен сабақты бекіту
« Ұяшық таңдау» әдісі арқылы: Кесте №3
№1 Сөйлем мүшелері деген не?
№2 Сөйлем мүшелері нешеге бөлінеді?
№3 Тұрлаулы мүше деген не?
№4 Тұрлаусыз мүше деген не?
№5 Сөйлемнің біріңғай мүшесі деген не?
№6 Біріңғай мүшелердің жасалу жолдары
№7 Біріңғай мүшеге қосымшалар қалай жалғанады?
№8 Мысалды талда:
№9 Мысалды талда: Самал диктантты таза, сауатты жазды.
№10 Біріңғай мүшенің тыныс белгілері.
ІҮ. Жаңа сабақ
- Ребус шешу: «Қыстырма сөз»
- Балалар, қыстырма сөз дегенді естігендерің бар ма?
- Ендеше, бүгінгі сабағымыздың да негізгі мақсаты осы тақырыпты сендерге жете түсіндіру.
- Олай болса, тақтаға қаралық. Кесте № 4
- Енді осының ішіндегі «қыстырма сөзге» тоқталсақ. Мағынасына қарай былай топталады:
Кесте №5
Ү. Оқулықпен жұмыс
- (61 - 62 беттерді ашайық.)
- Қазір тақтада мысалдар беріледі, қолымыздағы кестеге қарай отырып, қыстырма сөздің қай түрге жататынын анықтайық. Кесте №6
А) Ереже шығару.
- Сонымен, қыстырма сөз деген не болды?
- Мағынасына қарай нешеге бөлінеді?
- Ол 2 - 3 сөзден құрылуы мүмкін екен.
ҮІ. Дәптермен жұмыс.
Б) Көркем жазу минуты.
Жж Жж Жж Жж
Жамбыл, жолбарыс, жеңіс, жусан, жайнасын
190 – жаттығу. Сөйлемдерді оқып, қыстырма сөздерді тап.
Қыстырма сөздердің қандай мағына үстеп тұрғанын айт.
Қыстырма сөз сөйлемнің қай жерінде кездесіп тұр. Не байқадың?
191 – жаттығу. Өлеңді мәнерлеп оқы. Қыстырма сөзді тап. Өлең не жайында?
Қыстырма сөзді алып тастаса сөйлемнің мағынасында өзгеріс бола ма? Ақып «Мұғаджар» деген жерді ойлау, ойламау себебі
не деп түсіндіреді?
- Кесте №7 Картамен жұмыс. Ақын туралы дерек.
192 – жаттығу Сөйлемдерді көшіріп жаз. Қыстырма сөздің астын сыз.
ҮІІ. Бекіту
Топтық жұмыс:
І топ: Жатқа жаз
ІІ топ: Жаңылтпаш
ІІІ топ: Біріншіден, екіншіден деген сөздермен сөйлем құрау.
Қыстырма сөзді жатқа айт.
ҮІІІ. Қорытынды
- Дидактикалық тапсырмалармен жұмыс.
- Бір оқушы тақтада орындайды.
«Өзара сұрақ алмасу» стратегиясы:
- Бүгін не өттік?
- Мысал келтір.
- Мағынасына қарай нешеге бөлінеді?
- Қандай тірек сөздермен жұмыс жасадық?
- Біріңғай мүше деген не? Мысалы:
ІХ. Үйге тапсырма беру.
- 193 – жаттығу Тапсырмасын түсіндіру
- Ережелерді пысықтау. - Ереже дәптерлермен жұмыс.
Х. Мадақтау. Бағалау. Рейтингілік бағалау жүйесі.
Мақсаты: 1. Қыстырма сөздің сөйлем мүшесі болмайтындығы т. б қасиеттерімен тереңірек таныстыру. 2. Өтілген тақырып пен жаңа сабақты ұштастыра отырып, сөздік қорларын, жазу дағдыларын, ойлау қабілеттерін арттыру.
3. Білімге, ізденуге деген құлшыныстарын арттыру.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ / интерактивті технология
Сабақтың әдісі: СТО технологиясы
Сабақтың көрнекілігі: сызбалар, кесте, карта, дидактикалық материалдар.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
- Оқушыларды оқушы ережесіне сай отырғызу.
- Қауіпсіздік ережесімен таныстыру.
- Қонақтардың келу мақсатын айту.
ІІ Үй тапсырмасын тексеру.
- 188 – жаттығу Өлеңді жатқа айт.
- Біріңғай мүшелерді тап.
- Қарамен жазылған сөздің қандай сөз екенін айт.
- Оның алдына үтір қойылу себебін түсіндір.
«Ой шақыру» стратегиясы:
- М. Хакімжанова кім?
- Қандай шығармаларын білеміз?
«Топтастыру» стратегиясы:
М. Хакімжанова
↓
Ақын
Көктем жыры
10 көркем очерк
100 өлең
Жазушы
«Мәншүк» поэмасы
ІІІ. Өткен сабақты бекіту
« Ұяшық таңдау» әдісі арқылы: Кесте №3
№1 Сөйлем мүшелері деген не?
№2 Сөйлем мүшелері нешеге бөлінеді?
№3 Тұрлаулы мүше деген не?
№4 Тұрлаусыз мүше деген не?
№5 Сөйлемнің біріңғай мүшесі деген не?
№6 Біріңғай мүшелердің жасалу жолдары
№7 Біріңғай мүшеге қосымшалар қалай жалғанады?
№8 Мысалды талда:
№9 Мысалды талда: Самал диктантты таза, сауатты жазды.
№10 Біріңғай мүшенің тыныс белгілері.
ІҮ. Жаңа сабақ
- Ребус шешу: «Қыстырма сөз»
- Балалар, қыстырма сөз дегенді естігендерің бар ма?
- Ендеше, бүгінгі сабағымыздың да негізгі мақсаты осы тақырыпты сендерге жете түсіндіру.
- Олай болса, тақтаға қаралық. Кесте № 4
- Енді осының ішіндегі «қыстырма сөзге» тоқталсақ. Мағынасына қарай былай топталады:
Кесте №5
Ү. Оқулықпен жұмыс
- (61 - 62 беттерді ашайық.)
- Қазір тақтада мысалдар беріледі, қолымыздағы кестеге қарай отырып, қыстырма сөздің қай түрге жататынын анықтайық. Кесте №6
А) Ереже шығару.
- Сонымен, қыстырма сөз деген не болды?
- Мағынасына қарай нешеге бөлінеді?
- Ол 2 - 3 сөзден құрылуы мүмкін екен.
ҮІ. Дәптермен жұмыс.
Б) Көркем жазу минуты.
Жж Жж Жж Жж
Жамбыл, жолбарыс, жеңіс, жусан, жайнасын
190 – жаттығу. Сөйлемдерді оқып, қыстырма сөздерді тап.
Қыстырма сөздердің қандай мағына үстеп тұрғанын айт.
Қыстырма сөз сөйлемнің қай жерінде кездесіп тұр. Не байқадың?
191 – жаттығу. Өлеңді мәнерлеп оқы. Қыстырма сөзді тап. Өлең не жайында?
Қыстырма сөзді алып тастаса сөйлемнің мағынасында өзгеріс бола ма? Ақып «Мұғаджар» деген жерді ойлау, ойламау себебі
не деп түсіндіреді?
- Кесте №7 Картамен жұмыс. Ақын туралы дерек.
192 – жаттығу Сөйлемдерді көшіріп жаз. Қыстырма сөздің астын сыз.
ҮІІ. Бекіту
Топтық жұмыс:
І топ: Жатқа жаз
ІІ топ: Жаңылтпаш
ІІІ топ: Біріншіден, екіншіден деген сөздермен сөйлем құрау.
Қыстырма сөзді жатқа айт.
ҮІІІ. Қорытынды
- Дидактикалық тапсырмалармен жұмыс.
- Бір оқушы тақтада орындайды.
«Өзара сұрақ алмасу» стратегиясы:
- Бүгін не өттік?
- Мысал келтір.
- Мағынасына қарай нешеге бөлінеді?
- Қандай тірек сөздермен жұмыс жасадық?
- Біріңғай мүше деген не? Мысалы:
ІХ. Үйге тапсырма беру.
- 193 – жаттығу Тапсырмасын түсіндіру
- Ережелерді пысықтау. - Ереже дәптерлермен жұмыс.
Х. Мадақтау. Бағалау. Рейтингілік бағалау жүйесі.
Жаңалықтар
Қыстырма сөз
Оқушыларға қыстырма сөз туралы түсінік беру. Сөйлем ішінен қыстырма сөздерді таба білуге үйрету.
Қыстырма сөздің тыныс белгілері
Қыстырма сөздің тыныс белгілерін дұрыс өз орнына қойып, сауатты жазуын қалыптастыру.
Қыстырма сөздер
Қыстырма сөздердің сөйлем ішіндегі атқаратын рөлін, жалпы ойға қосатын әртүрлі мағыналық реңтерін байқату, сөйлем ішінен қыстырма сөздерді таба білуге, қыстырма сөздердің тыныс белгілерін дұрыс қоя білуге үйрету. Қыстырма сөздерді орынды қолдана
Қаратпа сөздер. Қыстырма сөздер
Оқшау сөздер, олардың түрлерін түсіндіре отырып, қаратпа және қыстырма сөздерді сөйлемнен ажыратуға үйрету; Түрлі әдістерді пайдалана отырып балаларды тапқырлық, жылдамдық, есте сақтау қабілеттерін арттыру, сөйлеу тілін жетілдіріп, шешендік өнерге
Біріккен сөздер
Біріккен сөздер туралы мағлұмат беру, екі түбірдің бірігуі арқылы жасалып, тұтас бір ұғымды беріп, бір сұраққа жауап беретінін ұғындыру. Сөйлем ішінен біріккен сөздерді таба білуге, әртүрлі түбірлерден біріккен сөздер жасап алуға үйрету.
Қыстырма сөз
Ақтөбе облысы, Алға ауданы, №1 Алға мектеп - бақшаның бастауыш сынып мұғалімі Аркабаева Анар Амангалиевна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.