Ағзаның ішкі ортасы
Тақырыбы: «Ағзаның ішкі ортасы» атты тарауды қайталау
Мақсаты:
Білімділік: Ағзаның ішкі ортасы туралы білгендерін сұрай отырып, білімдерін одан әрі шыңдау.
Тәрбиелік: Өздігінен ізденпаздық, білімділік, еңбексүйгіштік, адамгершілік дағдыларын тәрбиелей отырып, салауатты өмір салтын ұстану, өз ойын айта отырып, өзгені де тыңдай білуге, алған білімін өмірге қолдана білуге тәрбиелеу.
Дамытушылық: Адам тіршілік үшін, организм тірегі, тіршілік көзі – қан және клеткаларының белсенділігін, қан болмаса тіршілік болмайтындығын оқушыларға медициналық тұрғыдан мәлімет беру.
Сабақ типі: Қорытындылау сабағы.
Сабақ әдісі: Сайыс
Сабақ түрі: Ізденіс сабағы.
Көрнекілігі: Тірек сызба, слайдттар интерактивтік тақта
Сабақтың барысы: І Ұйымдастыру кезеңі
ІІ Негізгі бөлім
Таныстыру
Менен сұрақ, сенен жауап
Биологиялық диктант
Сандар сөйлейді
Бейнефильм
Мені таны
Қосымша мәліметтер
Қан айналады жүректің әмірімен,
Қан тілдеседі жүрек деген тәңірімен.
Ақ түсті мөлдір және қызылданып,
Адамға күш береді пәрменімен.
І топтардың таныстыруы 2
1 топ
Аты: Талап
Ұраны: «Жас ұрпақпыз талапты,
Жақсы оқимыз сабақты»
2 топ
Аты: «Алға»
Ұраны: «Алға қарай самғаймыз,
Қарсыластан қалмаймыз»
Сұрақтар
І топ
1. Ағзаның ішкі ортасын ата?
2. Қанның құрамы неден тұрады?
3. Қан жасушаларын ата?
4. Қанның қызметі қандай?
5. Плазмадағы нәруыздар нешеге бөлінеді, ата
6. Оттекпен қосылған гемоглобинді не деп атайды?
7. Лейкоциттер нешеге бөлінеді?
8. Лейкоциттерді зерттеген кім?
9. Қан қай ұлпаға жатады?
10. Резус фактор деген не?
ІІ топқа
11.. Адам қаны неше топқа бөлінеді?
12. Адамға алғаш рет қан құю жұмысы қай жылы жүргізілді?
13. Глобулиндер қандай қызмет атқарады?
14. Альбуминдер қандай қызмет атқарады?
15 Фибриноген қандай қызмет атқарады?
16. Гемоглобиннің қызметі қандай?
18. Донор деген не?)
19. Рецепиент деген не?
20. Қаны қай топтағы адамды әмбебап донор дейді?
ІІ Биологиялық диктант 6
І топқа
1.,,,,,,,,,,,,, қанның қызыл түсті пигменті.
2. Микробтар мен бөгде бөлшектерді сіңіріп, қорытуды,,,,,,,,,,,,, деп атайды.
3. Ұсақ қан тамырлары жарақаттанғанда қанның ағуы,,,,,,,,,,, минуттан соң тоқтайды.
4. Өз еркімен қан беретін адам,,,,,,,,,,, деп аталады.
ІІ топқа
1. Лимфаның тамырлармен қозғалуын,,,,,,,,,,,,,, деп атайды.
2. Ағзаға енген жұқпалы және бөгде денелер әрекетін қабылдамауы,,,,,,,,, деп аталады.
3. Сүйектердің кемік майында, көкбауырда, лимфа түйіндерінде,,,,,,,,,,, түзіледі.
4. Қан қысымын өлшейтін құрал,,,,,,,,,,, деп аталады.
ІІІ Сандар сөйлейді
І топқа
4 - 5 литр, 4 - 5 минут, 120 күн, 45%, 55%, 20 литр, 6
ІІ топқа
1 - 3 литр, 85 %, 90 - 92%, 2 - 5 тәулік, 7 - 10 күн, 4
ІҮ Бейнефильм (Сұрақтар қояды медбикелер)
1. «Қызыл теңізде» әрбір секунд сайын миллиондаған кеме апатқа ұшырап, су түбіне шөгеді. Ал миллиондаған кеме тас айлақтардан шығып, жүзуге аттанады.«Кемелер», «тас айлақтар» деген не?
2. Ағзада «төтенше жағдай» орын алды, сөйтіп ағза тұтастығын сақтап қалу үшін әлдебір бөлігін құрбандыққа шалады. Бұл не туралы айтылған?
Ү Мені таны (Берілген суреттің атын тауып, суретке тән ерекшеліктерін жазу!
Шар тәрізді пішінге ие
Ядросы бар 6
Дұрыс емес пішінді
Қан жасушасы
Қан пластинкалары
1 мм куб олардың 6 - 8 мыңы бар
1 мм куб олардың 80 - 350 мыңы бар
Ядросы жоқ
2 - 4 күн тіршілік етеді
7 күн тіршілік етеді
Қызметі - қанды ұйыту
Көкбауырда сақталады.
Көкбауырда бұзылады
Қызметі - қанды сұйылту
1. Түссіз жасушалар
2. Қызметі - газдарды тысымалдау
3. 1 мм куб қанда олардың 10 мыңы бар
4. Қызыл, сары жасушалар
5. Олардың саны тұрақты емес
6. Сүйек кеміктерінде түзіледі.
7. Тек лимфа түйіндерінде түзіледі.
8. Ядролық жасушалар
9. Өз беттерінше қозғала алатын қабілетке ие
10. 1 мм куб қанда олардың 6 - 8 мыңы бар
11. 2 - 4 күн тіршілік етеді.
12. Оксигемоглобин түзеді
13. Организмді микробтардан қорғайды
7. Қосымша мәліметтер (топ басшыларының дайындап әкелген қосымша материалдары)
Сабақ соңында топтардың жинаған ұпайларын санап, марапаттау.
ҮІ Бағалау
ҮІІ Үйге тапсырма «Қан – тіршіліктің тірегі» атты шығарма жазып келу
Мақсаты:
Білімділік: Ағзаның ішкі ортасы туралы білгендерін сұрай отырып, білімдерін одан әрі шыңдау.
Тәрбиелік: Өздігінен ізденпаздық, білімділік, еңбексүйгіштік, адамгершілік дағдыларын тәрбиелей отырып, салауатты өмір салтын ұстану, өз ойын айта отырып, өзгені де тыңдай білуге, алған білімін өмірге қолдана білуге тәрбиелеу.
Дамытушылық: Адам тіршілік үшін, организм тірегі, тіршілік көзі – қан және клеткаларының белсенділігін, қан болмаса тіршілік болмайтындығын оқушыларға медициналық тұрғыдан мәлімет беру.
Сабақ типі: Қорытындылау сабағы.
Сабақ әдісі: Сайыс
Сабақ түрі: Ізденіс сабағы.
Көрнекілігі: Тірек сызба, слайдттар интерактивтік тақта
Сабақтың барысы: І Ұйымдастыру кезеңі
ІІ Негізгі бөлім
Таныстыру
Менен сұрақ, сенен жауап
Биологиялық диктант
Сандар сөйлейді
Бейнефильм
Мені таны
Қосымша мәліметтер
Қан айналады жүректің әмірімен,
Қан тілдеседі жүрек деген тәңірімен.
Ақ түсті мөлдір және қызылданып,
Адамға күш береді пәрменімен.
І топтардың таныстыруы 2
1 топ
Аты: Талап
Ұраны: «Жас ұрпақпыз талапты,
Жақсы оқимыз сабақты»
2 топ
Аты: «Алға»
Ұраны: «Алға қарай самғаймыз,
Қарсыластан қалмаймыз»
Сұрақтар
І топ
1. Ағзаның ішкі ортасын ата?
2. Қанның құрамы неден тұрады?
3. Қан жасушаларын ата?
4. Қанның қызметі қандай?
5. Плазмадағы нәруыздар нешеге бөлінеді, ата
6. Оттекпен қосылған гемоглобинді не деп атайды?
7. Лейкоциттер нешеге бөлінеді?
8. Лейкоциттерді зерттеген кім?
9. Қан қай ұлпаға жатады?
10. Резус фактор деген не?
ІІ топқа
11.. Адам қаны неше топқа бөлінеді?
12. Адамға алғаш рет қан құю жұмысы қай жылы жүргізілді?
13. Глобулиндер қандай қызмет атқарады?
14. Альбуминдер қандай қызмет атқарады?
15 Фибриноген қандай қызмет атқарады?
16. Гемоглобиннің қызметі қандай?
18. Донор деген не?)
19. Рецепиент деген не?
20. Қаны қай топтағы адамды әмбебап донор дейді?
ІІ Биологиялық диктант 6
І топқа
1.,,,,,,,,,,,,, қанның қызыл түсті пигменті.
2. Микробтар мен бөгде бөлшектерді сіңіріп, қорытуды,,,,,,,,,,,,, деп атайды.
3. Ұсақ қан тамырлары жарақаттанғанда қанның ағуы,,,,,,,,,,, минуттан соң тоқтайды.
4. Өз еркімен қан беретін адам,,,,,,,,,,, деп аталады.
ІІ топқа
1. Лимфаның тамырлармен қозғалуын,,,,,,,,,,,,,, деп атайды.
2. Ағзаға енген жұқпалы және бөгде денелер әрекетін қабылдамауы,,,,,,,,, деп аталады.
3. Сүйектердің кемік майында, көкбауырда, лимфа түйіндерінде,,,,,,,,,,, түзіледі.
4. Қан қысымын өлшейтін құрал,,,,,,,,,,, деп аталады.
ІІІ Сандар сөйлейді
І топқа
4 - 5 литр, 4 - 5 минут, 120 күн, 45%, 55%, 20 литр, 6
ІІ топқа
1 - 3 литр, 85 %, 90 - 92%, 2 - 5 тәулік, 7 - 10 күн, 4
ІҮ Бейнефильм (Сұрақтар қояды медбикелер)
1. «Қызыл теңізде» әрбір секунд сайын миллиондаған кеме апатқа ұшырап, су түбіне шөгеді. Ал миллиондаған кеме тас айлақтардан шығып, жүзуге аттанады.«Кемелер», «тас айлақтар» деген не?
2. Ағзада «төтенше жағдай» орын алды, сөйтіп ағза тұтастығын сақтап қалу үшін әлдебір бөлігін құрбандыққа шалады. Бұл не туралы айтылған?
Ү Мені таны (Берілген суреттің атын тауып, суретке тән ерекшеліктерін жазу!
Шар тәрізді пішінге ие
Ядросы бар 6
Дұрыс емес пішінді
Қан жасушасы
Қан пластинкалары
1 мм куб олардың 6 - 8 мыңы бар
1 мм куб олардың 80 - 350 мыңы бар
Ядросы жоқ
2 - 4 күн тіршілік етеді
7 күн тіршілік етеді
Қызметі - қанды ұйыту
Көкбауырда сақталады.
Көкбауырда бұзылады
Қызметі - қанды сұйылту
1. Түссіз жасушалар
2. Қызметі - газдарды тысымалдау
3. 1 мм куб қанда олардың 10 мыңы бар
4. Қызыл, сары жасушалар
5. Олардың саны тұрақты емес
6. Сүйек кеміктерінде түзіледі.
7. Тек лимфа түйіндерінде түзіледі.
8. Ядролық жасушалар
9. Өз беттерінше қозғала алатын қабілетке ие
10. 1 мм куб қанда олардың 6 - 8 мыңы бар
11. 2 - 4 күн тіршілік етеді.
12. Оксигемоглобин түзеді
13. Организмді микробтардан қорғайды
7. Қосымша мәліметтер (топ басшыларының дайындап әкелген қосымша материалдары)
Сабақ соңында топтардың жинаған ұпайларын санап, марапаттау.
ҮІ Бағалау
ҮІІ Үйге тапсырма «Қан – тіршіліктің тірегі» атты шығарма жазып келу
Жаңалықтар
Өсімдіктер
Оқушыларға өсімдіктің тіршілік ортасы туралы білімдерін қалыптастыру; өсімдіктер мен жануарлар әлемі туралы түсініктерін кеңейту.
Қан құрамы, қан жасушалары. Эритроциттер.
Ағзаның ішкі ортасы, қанның құрамы мен қызметіне сипаттама беру.
Қанайналым мүшелері. Жүрек және қан тамырларының құрылысы
Ағзадағы қан айналымының маңызын, жүректің құрылысы және қантамырлар туралы білімді меңгеру. Білімдерін жадында сақтау қабілетін жетілдіру, зейін қойып тыңдауға үйрету, өз беттерінше ізденуін қалыптастыру. Сабаққа белсенділіктері мен
Қанның құрамы, қан жасушалары. Эритроциттер
Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Оқушылардың организмнің ішкі сұйық ортасы қан және қан жасушалары, олардың қызметі, эритроциттер туралы білімдерін жетілдіру.
Жүрек қан тамыр жүйесінің аурулары
Ақмола облысы, Еңбекшілдер ауданы, Құдықағаш ауылы, Құдықағаш орта мектебінің биология пәнінің мұғалімі Рахметов Мейірбек Абушахманұлы
Ұлпалар. Эпителий ұлпасы мен дәнекер ұлпасының құрылысы мен қызметі
Қызылорда облысы, Қармақшы ауданы №29 Тұрмағанбет Ізтілеуов атындағы қазақ орта мектебінің биология пәні мұғалімі Ақбота Ахметова
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.