Еріндік және езулік дауыстылар
Сабақтың тақырыбы: Еріндік және езулік дауыстылар
Мақсаты: 1. Еріндік, езулік дауысты дыбыстардың жасалуы мен айтылуы жолдарын түсіндіру.
2. Танымдық көзқарастарын, ой - өрістерін дамыту.
3. Ұйымшылдыққа, адамгершілікке тәрбиелеу.
Түрі: аралас
Әдісі: ой қозғау, шығармашылық, ББҮ
Көрнекілігі: ин. тақта, сөйлейтін әліппе, сюжетті суреттер, үлестірмелі қағаздар
Пәнаралық байланыс: әдебиет, жағрафия, өмір, өнер
Барысы: І. Ұйымдастыру
а сәлемдесу
ә түгендеу
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
Сөйлейтін әліппені қосып әріптерді қайталап еске түсіру арқылы қызығушылықтарын ояту.
Ой қозғау.жеке жұмыс
1. Фонетика нені зерттейді?
2. Қазақ әліпбиінде барлығы неше дыбыс бар?
3. Қазақ тіліне тән неше дыбыс бар?
4. Дыбыстар айтылуына қарай нешеге бөлінеді?
5. Дауысты дыбыстар нешеу? Неше түрге бөлінеді?
7. Жуан және жіңішке дауыстылар қалай жасалады?
8. Ашық және қысаң дауыстылар қалай жасалады?
ІІІ. Жаңа сабақ.
Еріндік және езулік дауыстылар слайд арқылы көрсету
Тақтаға күннің жадынын жазып қою
4. Жаңа тақырып бойынша жұмыс
а Ұжымдық жұмыс
247 - жаттығу.
Төмендегі жұмбақ өлеңдердің шешуі қай дауысты дыбыстар екенін табыңдар.
Осы тәрізді жұмбақ өлең шығарып көріңдер.
Денсаулық минуты
Топтық жұмыс
Сиқырлы, сөйлейтін әліппемен бірге
«Қара жорға» биін билеу
әТоптық жұмыс
248 - жаттығу.
1 - топ еріндік дауыстылары бар сөздерді теріп жазады.
2 - топ езулік дауыстылары бар сөздерді теріп жазады
3 - топ еріндік, езулік дауыстылары аралас сөздерді теріп жазады
Тіл дамыту жаттығулары
б Топтық жұмыс
Көңілді жаңылтпаштар айтып жарысайық үш топқа үш жаңылтпаш беріледі
вҰжымдық жұмыс
249 - жаттығу. Мәтінді оқып, мәтіннің не жайында екенін айтыңдар
Үлгерімі төмен оқушылармен арнайы жұмыс
Сиқырлы, сөйлейтін әліппеге емтихан тапсыруАйбар мен Бауыржан
Сабақты қорытындылау
Топтық жұмыс
«ББҮ» әдісі бойынша парақтар таратылады
Бағалау.
Үйге: 249 - жаттығу. Мәтіндегі дауысты дыбыстарды теріп алып, оларды берілген кесте бойынша толтыру.
Ереже жаттау.
Мақсаты: 1. Еріндік, езулік дауысты дыбыстардың жасалуы мен айтылуы жолдарын түсіндіру.
2. Танымдық көзқарастарын, ой - өрістерін дамыту.
3. Ұйымшылдыққа, адамгершілікке тәрбиелеу.
Түрі: аралас
Әдісі: ой қозғау, шығармашылық, ББҮ
Көрнекілігі: ин. тақта, сөйлейтін әліппе, сюжетті суреттер, үлестірмелі қағаздар
Пәнаралық байланыс: әдебиет, жағрафия, өмір, өнер
Барысы: І. Ұйымдастыру
а сәлемдесу
ә түгендеу
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
Сөйлейтін әліппені қосып әріптерді қайталап еске түсіру арқылы қызығушылықтарын ояту.
Ой қозғау.жеке жұмыс
1. Фонетика нені зерттейді?
2. Қазақ әліпбиінде барлығы неше дыбыс бар?
3. Қазақ тіліне тән неше дыбыс бар?
4. Дыбыстар айтылуына қарай нешеге бөлінеді?
5. Дауысты дыбыстар нешеу? Неше түрге бөлінеді?
7. Жуан және жіңішке дауыстылар қалай жасалады?
8. Ашық және қысаң дауыстылар қалай жасалады?
ІІІ. Жаңа сабақ.
Еріндік және езулік дауыстылар слайд арқылы көрсету
Тақтаға күннің жадынын жазып қою
4. Жаңа тақырып бойынша жұмыс
а Ұжымдық жұмыс
247 - жаттығу.
Төмендегі жұмбақ өлеңдердің шешуі қай дауысты дыбыстар екенін табыңдар.
Осы тәрізді жұмбақ өлең шығарып көріңдер.
Денсаулық минуты
Топтық жұмыс
Сиқырлы, сөйлейтін әліппемен бірге
«Қара жорға» биін билеу
әТоптық жұмыс
248 - жаттығу.
1 - топ еріндік дауыстылары бар сөздерді теріп жазады.
2 - топ езулік дауыстылары бар сөздерді теріп жазады
3 - топ еріндік, езулік дауыстылары аралас сөздерді теріп жазады
Тіл дамыту жаттығулары
б Топтық жұмыс
Көңілді жаңылтпаштар айтып жарысайық үш топқа үш жаңылтпаш беріледі
вҰжымдық жұмыс
249 - жаттығу. Мәтінді оқып, мәтіннің не жайында екенін айтыңдар
Үлгерімі төмен оқушылармен арнайы жұмыс
Сиқырлы, сөйлейтін әліппеге емтихан тапсыруАйбар мен Бауыржан
Сабақты қорытындылау
Топтық жұмыс
«ББҮ» әдісі бойынша парақтар таратылады
Бағалау.
Үйге: 249 - жаттығу. Мәтіндегі дауысты дыбыстарды теріп алып, оларды берілген кесте бойынша толтыру.
Ереже жаттау.
Жаңалықтар
Дауысты дыбыстар, жуан, жіңішке дауыстылар
Тіліміздегі дыбыстардың, соның ішіндегі дауысты дыбыстардың жіктелуін оқушылардың өздерін қатыстыра отырып түсіндіру
Ашық және қысаң дауыстылар (күнделікті сабақ жоспары топтамасы)
Жақтың ашылу қалпына қарай дауысты дыбыстар ашық және қысаң болып екіге бөлінеді. Жақтың кең ашылуы арқылы жасалған дауысты дыбыстарды ашық дауыстылар дейміз. Олар: а, ә, о, ө, е, э.
Фонетика Дыбыстар
Қазақ тілінен тест сұрақтары жауабымен. Фонетика. Дауысты дыбыстар
Буын буын түрлері
Буын түрлерімен танысады, дауысты дыбыс пен дуыссыз дыбыстың буын жасаудағы атқаратын ролін таниды. Дыбыстық топқа жіктелген сөз ағымының шағын мүшесі – буын. Дауысты дыбыстар буын құрайды.
Еріндік және езулік дауысты дыбыстар
Фонетика туралы түсініктері кеңейеді, еріндік, езулік дыбыстарды меңгереді. Азаматтық ұстанымдары күшейеді, дамиды.
Қазақ тілінен тест сұрақтары 10-11 сыныптар үшін
СҚО, Петропавл қаласы №42 орта мектеп Оразалина Әсия Қабиденқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.