Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі
Ежелгі Қазақстан тарихы 6 сынып
Сабақтың тақырыбы: Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Сақтардың тәуелсіздік жолындағы күресі мен сақ қолбасшыларының ерлігі туралы білімдерін еске түсіріп, пысықтау.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Отансүйгіштікке, батырлыққа және шыдамдылыққа баулу. Өз елінің тарихын құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілдері: топтық жұмыс, шығармашылық жұмыс, СТО әдістері.
Сабақтың көрнекілігі: Ежелгі Қазақстан картасы, суреттер, парақшалар, доп, бағдаршам.
Пәнаралық байланыс: Қазақ әдебиеті, музыка, география.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
а) оқушылармен сәлемдесу;
ә) түгендеу, оқу құралдарын тексеру
Сыныпты 3 топқа бөледі.
1 - топ - тиграхауда
2 - топ - хаумаварга
3 - топ - парадарайа.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
Мұғалім 3 топқа допты лақтыру арқылы үй тапсырмасына сай сұрақтар қояды. Оқушылар сұраққа жауап беріп допты кері лақтырады. Ойын сұрақ біткенше осылай жалғасады.
Сұрақтар:
1. Сақтар туралы мәлімет беретін ежелгі мәтіндердің неше тобы белгілі: (2 )
2. Сақтар қай кезде Қазақстан мен орта азия жерін мекен еткен? (Б з б 1 мыңжылдық.)
3. Сақ сөзі парсы жазбаларында қандай мағынаны білдіреді? (Құдіретті еркектер)
4. Иран жазбаларында сақтарды қалай атаған? (Жүйрік атты турлар)
5. Грек авторлары сақтарды қалай атаған? (Азиялық скифтер)
6. Өз жазбаларында сақтарды массагеттер деп атаған грек тарихшысы кім? (Герадот.)
7. Шошақ бөрікті сақтар. (Тиграхауда.)
8. Теңіздің арғы жағындағы сақтар. (Парадарайа.)
9. Сақ хаумаварга деген ат неге байлапнысты берілген. (Хаома сусынына байланысты.)
10. Сақ тайпасын кім басқарды? (Көсем)
11. Сақ қоғамы неше топтан тұрды? (3)
12. Абыздардың танымал белгісін ата. (Тостаған мен баскиім.)
IІІ. Жаңа сабақ
1. Қызығушылықты ояту.
«Тәуелсіздік» сөзі жазылған топтастыру бетін береді.
Тәуелсіздік -------------
Тәуелсіздік! Қандай киелі сөз! Осы Тәуелсіздік жолында біздің аға - апаларымыз да өз өмірлерін құрбан етті. Олар кімдер? Білеміз бе?
2. Мағынаны тану.
1 - топ - Кир әскерінің басып кіруі. Томиристің ерлігі туралы әңгімелеп беру.
2 - топ - Даридің жорығы. Шырақтың ерлігі туралы әңгімелеп беру.
3 - топ - Александр Македонскийдің сақ еліне жорығы. Спитаменнің ерлігі туралы әңгімелеп беру.
Әр топ бірін бірі бағдаршам түстері арқылы бағалап отырады.
Қызыл түс - тақырыпты түсіндік.
Сары түс - толық түсіне алмадық.
Жасыл түс - жақсы түсіндік.
1 - тапсырма. «Түртіп алы стратегиясы» бойынша тақырыпта кездескен сөздерді түртіп алу.
1 - топ: Томирис, Кир, Помпей Трог, Спаргапис, Герадот.
2 - топ: І Дарий, Бехистун, Скунха, Полиэн, Шырақ, Персия, Марафон.
3 - топ: Александр Македонский, Орта азия, Сырдария, Спитамен, Арриан, гарнизон, Мараканы.
2 - тапсырма. Тарихи тұлғаларға мінездеме.
1 - топ - Кир мен Томирис. Кир - қанішер, айлакер, жауыз, қатігез. Томирис - батыл, ержүрек, кекшіл.
2 - топ - Дарии мен Шырақ. Дарий - қатігез, атаққұмар, мақтаншақ, сенгіш. Шырақ - батыл, қайырымды, ержүрек.
3 - топ - Македонский мен Спитамен. Македонский - мақтаншақ, қызғаншақ, тойымсыз. Спитамен - батыл, айлакер, ержүрек.
ІV. Сабақты бекіту:
«Жылдар мен оқиғалар» ойыны ойнатылады. Тақтада жылдар мен оқиғалар жазылған парақшалар ілінеді. Оқушылар соны бір бірімен сәйкестендіру керек. Қай топ тез әрі дұрыс орындайды, сол топ қосымша ұпайға ие болады.
Б. з. б. 530 жыл -------------------------------- Кирдің сақ жеріне жорығы
Б. з. б. 519 жыл -------------------------------- Дарийдің сақтарға жорығы
Б. з. б. 4 ғасырдың 30 жылдары ---------- А Македонскийдің жорығы
V. Сабақты қорытындылау:
3. Ой - толғаныс.
1- топ - Ерлік, отан, бірлік туралы мақал - мәтел айту.
«Отан үшін отқа түс - күймейсің»,
«Бірлік бар жерде, тірлік бар»,
«Отан оттан да ыстық» т. б.
2- топ - Тәуелсіздік туралы өлең немесе әңгіме құрастыру.
16 желтоқсан - тәуелсіздік алған күн.
Ерекше боп ел жадында қалған күн.
Жасай берсін ұлы күн үміті боп елімнің
Желбіресін көк туы – нағыз көркі жерімнің!
3 топ - Тәуелсіздік, отан туралы ән айту. Е Хасанғалиевтің Атамекен» әнін орындады.
VІ. Бағалау. Оқушыларды топтық жұмысқа қатысуына, тапсырмаларды орындауына қарай 5 балдық жүйемен бағалау.
VІІ. Үйге тапсырма беру. § 31 оқу, А Құнанбаевтың «Ескендір» поэмасын оқу.
Батыс Қазақстан облысы, Казталов ауданы,
Алма Оразбаева атындағы орта жалпы білім беретін мектебінің
тарих және география пәнінің мұғалімі
Тулекенова Марал Ануарбекқызы
Сабақтың тақырыбы: Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Сақтардың тәуелсіздік жолындағы күресі мен сақ қолбасшыларының ерлігі туралы білімдерін еске түсіріп, пысықтау.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Отансүйгіштікке, батырлыққа және шыдамдылыққа баулу. Өз елінің тарихын құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілдері: топтық жұмыс, шығармашылық жұмыс, СТО әдістері.
Сабақтың көрнекілігі: Ежелгі Қазақстан картасы, суреттер, парақшалар, доп, бағдаршам.
Пәнаралық байланыс: Қазақ әдебиеті, музыка, география.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
а) оқушылармен сәлемдесу;
ә) түгендеу, оқу құралдарын тексеру
Сыныпты 3 топқа бөледі.
1 - топ - тиграхауда
2 - топ - хаумаварга
3 - топ - парадарайа.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
Мұғалім 3 топқа допты лақтыру арқылы үй тапсырмасына сай сұрақтар қояды. Оқушылар сұраққа жауап беріп допты кері лақтырады. Ойын сұрақ біткенше осылай жалғасады.
Сұрақтар:
1. Сақтар туралы мәлімет беретін ежелгі мәтіндердің неше тобы белгілі: (2 )
2. Сақтар қай кезде Қазақстан мен орта азия жерін мекен еткен? (Б з б 1 мыңжылдық.)
3. Сақ сөзі парсы жазбаларында қандай мағынаны білдіреді? (Құдіретті еркектер)
4. Иран жазбаларында сақтарды қалай атаған? (Жүйрік атты турлар)
5. Грек авторлары сақтарды қалай атаған? (Азиялық скифтер)
6. Өз жазбаларында сақтарды массагеттер деп атаған грек тарихшысы кім? (Герадот.)
7. Шошақ бөрікті сақтар. (Тиграхауда.)
8. Теңіздің арғы жағындағы сақтар. (Парадарайа.)
9. Сақ хаумаварга деген ат неге байлапнысты берілген. (Хаома сусынына байланысты.)
10. Сақ тайпасын кім басқарды? (Көсем)
11. Сақ қоғамы неше топтан тұрды? (3)
12. Абыздардың танымал белгісін ата. (Тостаған мен баскиім.)
IІІ. Жаңа сабақ
1. Қызығушылықты ояту.
«Тәуелсіздік» сөзі жазылған топтастыру бетін береді.
Тәуелсіздік -------------
Тәуелсіздік! Қандай киелі сөз! Осы Тәуелсіздік жолында біздің аға - апаларымыз да өз өмірлерін құрбан етті. Олар кімдер? Білеміз бе?
2. Мағынаны тану.
1 - топ - Кир әскерінің басып кіруі. Томиристің ерлігі туралы әңгімелеп беру.
2 - топ - Даридің жорығы. Шырақтың ерлігі туралы әңгімелеп беру.
3 - топ - Александр Македонскийдің сақ еліне жорығы. Спитаменнің ерлігі туралы әңгімелеп беру.
Әр топ бірін бірі бағдаршам түстері арқылы бағалап отырады.
Қызыл түс - тақырыпты түсіндік.
Сары түс - толық түсіне алмадық.
Жасыл түс - жақсы түсіндік.
1 - тапсырма. «Түртіп алы стратегиясы» бойынша тақырыпта кездескен сөздерді түртіп алу.
1 - топ: Томирис, Кир, Помпей Трог, Спаргапис, Герадот.
2 - топ: І Дарий, Бехистун, Скунха, Полиэн, Шырақ, Персия, Марафон.
3 - топ: Александр Македонский, Орта азия, Сырдария, Спитамен, Арриан, гарнизон, Мараканы.
2 - тапсырма. Тарихи тұлғаларға мінездеме.
1 - топ - Кир мен Томирис. Кир - қанішер, айлакер, жауыз, қатігез. Томирис - батыл, ержүрек, кекшіл.
2 - топ - Дарии мен Шырақ. Дарий - қатігез, атаққұмар, мақтаншақ, сенгіш. Шырақ - батыл, қайырымды, ержүрек.
3 - топ - Македонский мен Спитамен. Македонский - мақтаншақ, қызғаншақ, тойымсыз. Спитамен - батыл, айлакер, ержүрек.
ІV. Сабақты бекіту:
«Жылдар мен оқиғалар» ойыны ойнатылады. Тақтада жылдар мен оқиғалар жазылған парақшалар ілінеді. Оқушылар соны бір бірімен сәйкестендіру керек. Қай топ тез әрі дұрыс орындайды, сол топ қосымша ұпайға ие болады.
Б. з. б. 530 жыл -------------------------------- Кирдің сақ жеріне жорығы
Б. з. б. 519 жыл -------------------------------- Дарийдің сақтарға жорығы
Б. з. б. 4 ғасырдың 30 жылдары ---------- А Македонскийдің жорығы
V. Сабақты қорытындылау:
3. Ой - толғаныс.
1- топ - Ерлік, отан, бірлік туралы мақал - мәтел айту.
«Отан үшін отқа түс - күймейсің»,
«Бірлік бар жерде, тірлік бар»,
«Отан оттан да ыстық» т. б.
2- топ - Тәуелсіздік туралы өлең немесе әңгіме құрастыру.
16 желтоқсан - тәуелсіздік алған күн.
Ерекше боп ел жадында қалған күн.
Жасай берсін ұлы күн үміті боп елімнің
Желбіресін көк туы – нағыз көркі жерімнің!
3 топ - Тәуелсіздік, отан туралы ән айту. Е Хасанғалиевтің Атамекен» әнін орындады.
VІ. Бағалау. Оқушыларды топтық жұмысқа қатысуына, тапсырмаларды орындауына қарай 5 балдық жүйемен бағалау.
VІІ. Үйге тапсырма беру. § 31 оқу, А Құнанбаевтың «Ескендір» поэмасын оқу.
Батыс Қазақстан облысы, Казталов ауданы,
Алма Оразбаева атындағы орта жалпы білім беретін мектебінің
тарих және география пәнінің мұғалімі
Тулекенова Марал Ануарбекқызы
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі тарихтан сабақ жоспары сақ қолбасшыларының ерлігі Томирис Кир Помпей Трог Спаргапис Герадот
Оқи отырыңыз
Буын және оның түрлері. Ойлы болсаң, озып көр!
Буын дегеніміз – сөз құрамындағы бір немесе бірнеше дыбыстардың тобынан жасалған фонетикалық бөлім.
Ерліктің арқауы, Елдіктің бастауы – қазақ хандығы
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы Аудандық Оқушылар Үйі «Өлкетану» үйірмесінің жетекшісі Алишева Жанаркуль Журсиналиевна
Сақтардың мекендеген жері. Сақ қоғамы
Зерттеушілерге сақтар туралы мәліметтер беретін ежелгі мәтіндердің екі тобы белгілі. Олар: парсы патшаларының тастағы сына жазбалары және грек - рим авторларының шығармалары.
Күлтегін жыры
Күлтегін (684 - 731) – Қапаған және Біле қаған дәуіріндегі түркі мемлекетінің көрнекті әскери қолбасшысы. Құтлұғ қағанның кенже баласы. 7 жасында жетім қалып, 10 жасында ер атанады, 16 жасында қару - жарақ асынып, ел намысын, халық кегін қуып
Көп мағыналы сөз, омоним, синоним, антонимнен өткенді қайталау
Омоним, синоним, антонимдер туралы түсініктерін тексеру, өткен тақырыптарға мысалдар келтіру.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақ,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақ,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.