Ерекше қажеттіліктері бар балаларды кәсіби бағдарлаудағы мектеп пен арнайы педагогтің рөлі: табысты тәжірибелер
Ерекше қажеттіліктері бар балаларды кәсіби бағдарлаудағы мектеп пен арнайы педагогтің рөлі: табысты тәжірибелер
Қазіргі таңда ерекше білім беруді қажет ететін балалардың (ЕРБЕБ) сапалы білім алуы мен болашақта өз орнын табуы – білім беру жүйесінің маңызды міндеттерінің бірі. Инклюзивті білім беру жағдайында мектеп пен арнайы педагогтар оқушылардың мүмкіндіктерін ескере отырып, кәсіби бағдарлау жұмыстарын ұйымдастыруға жауапты. Бұл эсседе мектеп пен арнайы педагогтің ерекше қажеттіліктері бар балаларды кәсіби бағыттаудағы рөлі және табысты тәжірибелер қарастырылады.
Кәсіби бағдар беру – оқушылардың қабілеттеріне, қызығушылықтарына және жеке ерекшеліктеріне сай болашақ мамандығын таңдауына көмектесетін процесс. Ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін бұл екі есе маңызды, себебі:
Мектептің рөлі
Мектеп – оқушылардың кәсіби бағдар алуындағы алғашқы және ең маңызды орта. Білім беру мекемелері ерекше қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағыт - бағдар беру үшін келесі шараларды жүзеге асырады:
Арнайы педагогтің рөлі
Арнайы педагог – ерекше қажеттіліктері бар балалардың мүмкіндіктерін ескере отырып, жеке кәсіби бағдар беру жолдарын ұсынатын маман. Оның кәсіби бағдардағы рөлі келесідей:
Жеке даму жоспары (ЖДЖ)
Жеке даму жоспары – оқушының мүмкіндіктеріне, мүдделеріне және қажеттіліктеріне сай кәсіби бағдар беру процесін жүйелеуге көмектесетін құжат. Ол:
Инклюзивті еңбек шеберханалары
Көптеген мектептерде ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті еңбек шеберханалары ашылуда. Бұл жерде балалар:
«Мамандыққа саяхат» әдісі
Бұл әдіс ерекше қажеттіліктері бар балаларды түрлі мамандықтармен таныстыруға бағытталған. Ол мыналарды қамтиды:
Қамқорлыққа алынған кәсіпорындармен серіктестік
Кейбір мектептер жергілікті кәсіпорындармен келісім жасап, ерекше қажеттіліктері бар балаларды өндірістік тәжірибеден өткізуге мүмкіндік береді. Мұндай бағдарлама оқушылардың жұмыс дағдыларын қалыптастыруға және болашақта жұмысқа орналасуына үлкен көмек көрсетеді.
Қорытынды
Ерекше қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағдар беру – олардың қоғамға бейімделуіне және өз орнын табуына ықпал ететін маңызды процесс. Бұл жолда мектеп пен арнайы педагогтердің үйлесімді жұмысы қажет.
Табысты тәжірибелер, жеке даму жоспарлары, инклюзивті еңбек шеберханалары және кәсіптік тәжірибелер арқылы ерекше балалардың кәсіпке деген қызығушылығын арттыруға, қабілеттерін дамытуға және еңбек нарығына бейімдеуге болады.
Егер мектептер мен арнайы педагогтер ерекше балаларды кәсіпке бағыттау жұмыстарын тиімді жүргізсе, олар болашақта қоғамда өз орнын тауып, табысты өмір сүруге мүмкіндік алады.
Қазіргі таңда ерекше білім беруді қажет ететін балалардың (ЕРБЕБ) сапалы білім алуы мен болашақта өз орнын табуы – білім беру жүйесінің маңызды міндеттерінің бірі. Инклюзивті білім беру жағдайында мектеп пен арнайы педагогтар оқушылардың мүмкіндіктерін ескере отырып, кәсіби бағдарлау жұмыстарын ұйымдастыруға жауапты. Бұл эсседе мектеп пен арнайы педагогтің ерекше қажеттіліктері бар балаларды кәсіби бағыттаудағы рөлі және табысты тәжірибелер қарастырылады.
Кәсіби бағдар беру – оқушылардың қабілеттеріне, қызығушылықтарына және жеке ерекшеліктеріне сай болашақ мамандығын таңдауына көмектесетін процесс. Ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін бұл екі есе маңызды, себебі:
- Еңбек нарығында мүмкіндіктерін кеңейту қажет;
- Әлеуметтік бейімделу мен өзін - өзі дамытуға жол ашады;
- Олардың қабілеттерін дұрыс анықтау арқылы болашақ мамандықты таңдауда сенімділік беріледі;
- Қоғамда толыққанды өмір сүруі үшін кәсіби дағдыларын дамыту маңызды.
Мектептің рөлі
Мектеп – оқушылардың кәсіби бағдар алуындағы алғашқы және ең маңызды орта. Білім беру мекемелері ерекше қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағыт - бағдар беру үшін келесі шараларды жүзеге асырады:
- Кәсіби бағдар беру курстарын ұйымдастыру;
- Еңбек дағдыларын қалыптастыруға бағытталған тәжірибелік сабақтар өткізу;
- Кәсіпорындармен, оқу орындарымен байланыс орнату;
- Ата - аналармен бірлесіп жұмыс жасау;
- Оқушыларға мамандықтар туралы ақпарат беру.
Арнайы педагогтің рөлі
Арнайы педагог – ерекше қажеттіліктері бар балалардың мүмкіндіктерін ескере отырып, жеке кәсіби бағдар беру жолдарын ұсынатын маман. Оның кәсіби бағдардағы рөлі келесідей:
- Баланың жеке қабілеттерін анықтау (психологиялық және кәсіби диагностика жүргізу);
- Оқушыларды кәсіби дағдыларға үйрету (еңбек сабағы, шеберхана сабақтары, кәсіптік тәжірибелер);
- Мамандық таңдауда жеке кеңес беру;
- Кәсіптік оқыту бағдарламаларын ұйымдастыру;
- Қоғаммен байланыс орнатып, инклюзивті жұмыс орындарын іздеу.
Жеке даму жоспары (ЖДЖ)
Жеке даму жоспары – оқушының мүмкіндіктеріне, мүдделеріне және қажеттіліктеріне сай кәсіби бағдар беру процесін жүйелеуге көмектесетін құжат. Ол:
- Оқушының күшті және әлсіз жақтарын анықтайды;
- Еңбек дағдыларын дамыту стратегиясын құрады;
- Кәсіби бағытта оқыту бағдарламасын жасайды.
Инклюзивті еңбек шеберханалары
Көптеген мектептерде ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті еңбек шеберханалары ашылуда. Бұл жерде балалар:
- Ағаш өңдеу, тігін, кулинария, IT, дизайн секілді салаларда дағдыларын дамыта алады;
- Қарапайым кәсіптік дағдыларды меңгере алады;
- Өздері жасаған бұйымдарды сатуға немесе пайдалануға мүмкіндік алады.
«Мамандыққа саяхат» әдісі
Бұл әдіс ерекше қажеттіліктері бар балаларды түрлі мамандықтармен таныстыруға бағытталған. Ол мыналарды қамтиды:
- Кәсіпорындарға экскурсиялар ұйымдастыру;
- Кәсіби мамандармен кездесулер өткізу;
- Оқушылардың қызығушылығына сәйкес кәсіптер туралы ақпарат беру.
Қамқорлыққа алынған кәсіпорындармен серіктестік
Кейбір мектептер жергілікті кәсіпорындармен келісім жасап, ерекше қажеттіліктері бар балаларды өндірістік тәжірибеден өткізуге мүмкіндік береді. Мұндай бағдарлама оқушылардың жұмыс дағдыларын қалыптастыруға және болашақта жұмысқа орналасуына үлкен көмек көрсетеді.
Қорытынды
Ерекше қажеттіліктері бар балаларға кәсіби бағдар беру – олардың қоғамға бейімделуіне және өз орнын табуына ықпал ететін маңызды процесс. Бұл жолда мектеп пен арнайы педагогтердің үйлесімді жұмысы қажет.
Табысты тәжірибелер, жеке даму жоспарлары, инклюзивті еңбек шеберханалары және кәсіптік тәжірибелер арқылы ерекше балалардың кәсіпке деген қызығушылығын арттыруға, қабілеттерін дамытуға және еңбек нарығына бейімдеуге болады.
Егер мектептер мен арнайы педагогтер ерекше балаларды кәсіпке бағыттау жұмыстарын тиімді жүргізсе, олар болашақта қоғамда өз орнын тауып, табысты өмір сүруге мүмкіндік алады.
Жаңалықтар

Арнайы педагогтер мен мұғалімдердің кәсіби ынтымақтастығы: тиімді ынтымақтастықты қалай құруға болады?
Қазіргі инклюзивті білім беру жүйесінде арнайы педагогтер мен жалпы білім беретін мұғалімдердің кәсіби ынтымақтастығы ерекше маңызға ие.

Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары
Қазіргі қоғамда ерекше білім беру қажеттілігі (ЕБҚ) бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу маңызды мәселелердің бірі болып табылады.

Арнайы білім берудегі заманауи тенденциялар: оқу үрдісін қалай бейімдеу қажет?
Қазіргі уақытта арнайы білім беру жүйесі қарқынды дамуда. Бұл саладағы заманауи тенденциялар инклюзия, технологияларды пайдалану, жеке оқыту тәсілдерін жетілдіру және педагогтардың кәсіби дағдыларын арттыруды қамтиды.

Инклюзивті білім беру: мәселелері мен болашағы
2020 жылдың 28 мамырында «Өрлеу» БАҰО» АҚФ ҚР Білім беру жүйесінің басшы және ғылыми - педагогикалық қызметкерлерінің біліктілігін арттыратын республикалық институты «Инклюзивті білім беру: мәселелері мен болашағы» тақырыбында оn - line режимінде

Дефектолог мұғалімінің түзету жұмыстарының жылдық жұмыс жоспары
Ерекше білім беруге қажеттіліктері бар балаларға диагнозы бойынша топқа бөлу және түзете - дамыту сабақтарын тиімді әдіс - тәсілдермен ұйымдастыру, дефектологиялық көмек көрсету, әлеуметтік бейімдеу.

Мектептегі инклюзивтік оқыту
Қостанай облысы, Меңдіқара ауданы, Теңіз ауылы, Теңіз негізгі мектебінің әлеуметтік педагогы Мусина Балдырған Әлиқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.