Бәйге бөлімі


Having fun. Abilities.

Theme of the lesson: Unit 8. Having fun. Step 1. Abilities.
Үздік ұстаз бәйгесіне
General aims: To learn and practise Can/can't.
To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
Results of educating: Students will know to use can/can't and will develop their reading speaking and listening skills.
Main ideas: New approaches to teaching and learning.
Learning to think critically. Assessment for and of learning. Teaching talented and gifted children.
Methods: Dialogue.
Answer and question.
Make a poster.
Resources: English book, markers, kist, pictures, papers,

Warm up: We wish you.....
Checking home task Extra reading's task
Presentation To we will travel by ship, so you should write your names of these stickers and glue it this ship.
Ok, we are in the ship, we are in the sea and you are sailors. We should do something during the way.
- Do you like English lesson?
- What do you like do at English lesson?
- Do you like sing a song?
- Do you like new words?
- Do you like listen to music?
- Do you like games?
- Do you like writing?
Ok, that's kind and very nice.

Practice 1. Sing a song "Mayflower"
2. New words. Dispense new words. ability [ə'bɪlətɪ] способность - мүмкіндік
swim [swɪm] плавание - жүзу
dive [daɪv] нырять - сүңгу
sing [sɪŋ] петь - ән айту
draw [drɔː] рисовать - сурет салу
speak [spiːk] говорить - айту
cook [kuk] готовить - ас әзірлеу
dance [dɑːn(t) s] танцевать - билеу
ski [skiː] ходить на лыжах - шаңғы тебу
stand on my head - встать с головой - баспен тұру
ride a horse - сесть на лошадь - атқа міну
ride a bike - кататься на велосипеде - велосипед тебу

3. Grammar.
Can / Can’t
істей аламын/ істей алмаймын
могу/ не могу
An ability to do something
бірденені істей алу қабілеттілігі
способность что - то сделать

4. Listening.
Exercise1.
Singular work.
Match the words with the pictures. You have got three minutes.
Exercise 2.
This is the first of a song. How many abilities are there?
I can swim and I can dive.
I can stand on my head.
I can ride a bike.
I can. Oh yes, I can.
Exercise 3 a
To find Pirate’s problem. Listen to the song. The Pirate has got a problem. What’s his problem?
Exercise 3 b
Listen again Pirate’s problem. Are these sentences true, false or we don’t know?
1. He can play the piano.
2. He can dance.
3. He can’t cook.
4. He can draw.
5. He can’t play tennis.

5. Speaking.
Exercise 6
Hot microphone.
What can your friend do?
A B C level’s task. Dispense ABC cards.
Students A make a dialogue and role play.
Students B do an exercise 2 with Work book.
Students C do an exercise 1 with Work book.

Evaluation 6. Reading
1 group. Make a claster. Exercise 7 with Student’s book.
2 group. Make a poster exercise 3 with Work book.
3 group. Venn diagram. Exercise 5 with Work book.

Assessment: Feedback. To find a treasure
Reflection. Palm tree Assessment for learning.
Home task: Exercise 4 with Work book and new words.

Шығыс Қазақстан облысы, Тарбағатай ауданы
"Өкпеті" орта мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі
Какибаланова Маржан Бокебаевна

Толық нұсқасын жүктеу
Материал рейтингісі:
барлық дауыс бергендер: 1
Басқа жаңалықтарды оқу:
Пікір білдіру
* = міндетті түрде толтырылуы тиіс
  • winkwinkedsmileam
    belayfeelfellowlaughing
    lollovenorecourse
    requestsadtonguewassat
    cryingwhatbullyangry
Қауіпсіздік коды :

код көрінбесе қайта басыңыз

Үздік мақалалар
Білімділер жаңалықтары
  • Мифологические верования славян

    Кто такие древние славяне? Когда они жили? В настоящее время существует несколько гипотез и версий, связанных с их происхождением и местами расселений.
  • Зима в творчестве поэтов и писателей. Описание природы

    Создать условия для успешного создания сочинения - описания природы на тему « Зима». Выразительно читать стихи о зиме. Выделять художественно - изобразительные средства.
  • Екі айнымалысы бар теңсіздіктерді шешу

    Екі айнымалысы бар теңсіздікті шешу берілген теңсіздікті дұрыс сандық теңсіздікке айналдыратын сандар жұбының жиынын табу немесе берілген теңсіздіктің шешімі жоқ екенін дәлелдеу болып табылады.
  • Өсімдік – өмір өзегі

    Шығыс халықтарында имандылықтан келетін үш сауап бар: шөлге құдық қазған, өзенге көпір салған, жолға ағаш еккен. Жасыл желек - жердің сәні саялы, Қамқор болсаң жапырағын жаяды. Мейіріммен жылуын арна ...
  • Адамдар жануарлардан не алады?

    Жабайы және үй жануарларын ажырату, үй жануарларынан және үй құстарынан алынатын өнімдерді білу, анықтау;
  • Қош бол, бастауыш сынып!

    Бастауыш мектептен алған білімдерін, өнерлерін байқату, ортаға салу. Ұстаз еңбегін бағалай білуге, жан - жақты білім алуға, саналы азамат болуға тәрбиелеу.
  • Балабақшада балаларға арналған тақпақтар

    Терезенің алдында Терек жайды жапырақ, Сау ма терек, ауру ма? Қарап өтті тоқылдақ.
  • Ойыншықтарды қимаймыз – бөбектерге сыйлаймыз

    Қымбатты ата - аналар, балабақша қызметкерлері. Құрметті қонақтар, бүгін біз бірнеше жыл мәпелеп, күтіп тәрбиелеген бүлдіршіндерімізді ұямыздан ұшырып, мектепке шығарып салғалы отырмыз. Әрине бұл ...
  • Способы выражения подлежащего

    обучения, которым посвящен урок Углубление знаний о способах выражения подлежащего;
  • Деепричастие

    Систематизация знаний о деепричастий и деепричастных оборотах; обособление деепричастных оборотов;

Өз пікіріңді білдір
Қандай конкурстар ұйымдастырған дұрыс
Сайтта кім бар
Барлығы: 4
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 4
Роботтар: 1
Соңғы пікірлер
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика