Happy Birthday
"Happy Birthday"
Цель урока: Развитие коммуникативной культуры и компетенции студентов на материале темы ‘Happy birthday’.
Задачи урока
Образовательные:
1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме ‘Happy birthday’
2. Развитие навыков аудирования (listening for song;)
3. Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.
4. Тренировать учащихся в работе с картинкой.
Развивающие:
1. Развитие познавательного отношения к изучаемой теме
2. Развитие интереса к изучаемому предмету
3. Развивать навыки диалогической речи с помощью драматизации;
4. Развивать память и внимание, мелкую моторику мышц;
5. Развивать творческие способности через изготовление “указателей места”.
Воспитательные
1. Воспитывать уважение к стране изучаемого языка и ее традициям;
2. Воспитывать чувство коллективизма через озвучивание мультфильма.
Оснащение урока
1. Раздаточный материал.
2. Компьютер,
План урока
1. Приветствие. Организационный момент.
Good morning children! I am glad to see you! Sit down, please. How are you? Today we are going to have an interesting lesson. First, let’s revise some holidays!
2. Повторение (в презентации учитель показывает названия разных праздников, учащиеся переводят).
Dear boys and girls! Look at the screen and translate these words! And the last word is birthday, what is it? Yes, it’s “день рождения”. Today we are going to speak about “Happy birthday”.
3. Речевая зарядка
Answer my questions, please.
Do you like your birthday?
Do you celebrate your birthday every year or from time to time?
When is your birthday?
What do you do when you have your birthday? (учитель указывает на разные варианты ответов, предложенные в презентации, а учащиеся выбирают)
• Enjoy the holiday;
• Cook special dishes;
• Invite guests;
• Get presents;
• Enjoy the party;
• Get cards;
• Decorate the house;
• Nothing.
• Cook tasty food.
4. Изготовление “Указателей места”
In Britain some people make such “place marker” when they invite guests to their homes for different parties, for example, such as someone’s birthday. They make them to unite unfamiliar people, to make friends, to introduce people, to make jokes and so on. Let’s make them themselves. Take a piece of paper, then bend it and find the middle, then draw a circle in the middle of the paper, then try to be careful and cut out half of the circle, then write your names in the middle of the circle and put on the table. Also you may use different colors to decorate your ‘place marker’ (учитель показывает как делать “указатель места” учащиеся повторяют его действия).
6. Работа с раздаточным материалом
(разгадывание “Филворда”, где много слов связанных с днем рождения)
c a k e g c r s g v u
a f o p x a s h u c w
b i d r p r e s e n t
b i r t h d a y s e o
p e p a r t y x t y c
i n v i n t a t i o n
u d i b a l l o o n k
r h o l i d a y r o s
7. Работа с картинкой
(учащимся предлагаются две картинки в презентации на обоих изображено празднование дня рождения, которые они должны описать с помощью конструкции There is(are)…)
8. Аудирование с дифференцированными заданиями (учащиеся смотрят клип и слушают песню, которая называется “Happy birthday” можно подобрать много различных песен по данной тематике).
First group, your task is to write down on the sheet of paper all words that you know from this song. There are many words which connected with family. Second group, your task is to write down all signs that you will see in the drawings in this clip. (После прослушивания можно задать пару вопросов)
Do you like this song? Do you understand it? Do you know other songs about “Happy birthday”?
9. Чтение стихотворения
Dear children! Let’s read and translate the poem about “BIRTHDAY”!
Let's celebrate
Tomorrow is my birthday,
So let us celebrate,
Let us decorate the flat,
And let's phone our mates.
Let them bring me presents,
Let them sing a song,
And let us play computer games all day long.
Let's go out for dinner,
Let us watch TV,
Let us phone my Granny,
And let her come to me.
Let us have a big cake,
Let us say "Hooray!"
Let it be my birthday every day!
10. Домашнее задание
Write down your homework. Your task is to prepare good reading of this poem.
11. Подведение итогов, выставление оценок.
Thank you for the lesson! You have worked very hard! What can you say about this lesson? Do you like it? The lesson is over, you may be free!
Цель урока: Развитие коммуникативной культуры и компетенции студентов на материале темы ‘Happy birthday’.
Задачи урока
Образовательные:
1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме ‘Happy birthday’
2. Развитие навыков аудирования (listening for song;)
3. Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.
4. Тренировать учащихся в работе с картинкой.
Развивающие:
1. Развитие познавательного отношения к изучаемой теме
2. Развитие интереса к изучаемому предмету
3. Развивать навыки диалогической речи с помощью драматизации;
4. Развивать память и внимание, мелкую моторику мышц;
5. Развивать творческие способности через изготовление “указателей места”.
Воспитательные
1. Воспитывать уважение к стране изучаемого языка и ее традициям;
2. Воспитывать чувство коллективизма через озвучивание мультфильма.
Оснащение урока
1. Раздаточный материал.
2. Компьютер,
План урока
1. Приветствие. Организационный момент.
Good morning children! I am glad to see you! Sit down, please. How are you? Today we are going to have an interesting lesson. First, let’s revise some holidays!
2. Повторение (в презентации учитель показывает названия разных праздников, учащиеся переводят).
Dear boys and girls! Look at the screen and translate these words! And the last word is birthday, what is it? Yes, it’s “день рождения”. Today we are going to speak about “Happy birthday”.
3. Речевая зарядка
Answer my questions, please.
Do you like your birthday?
Do you celebrate your birthday every year or from time to time?
When is your birthday?
What do you do when you have your birthday? (учитель указывает на разные варианты ответов, предложенные в презентации, а учащиеся выбирают)
• Enjoy the holiday;
• Cook special dishes;
• Invite guests;
• Get presents;
• Enjoy the party;
• Get cards;
• Decorate the house;
• Nothing.
• Cook tasty food.
4. Изготовление “Указателей места”
In Britain some people make such “place marker” when they invite guests to their homes for different parties, for example, such as someone’s birthday. They make them to unite unfamiliar people, to make friends, to introduce people, to make jokes and so on. Let’s make them themselves. Take a piece of paper, then bend it and find the middle, then draw a circle in the middle of the paper, then try to be careful and cut out half of the circle, then write your names in the middle of the circle and put on the table. Also you may use different colors to decorate your ‘place marker’ (учитель показывает как делать “указатель места” учащиеся повторяют его действия).
6. Работа с раздаточным материалом
(разгадывание “Филворда”, где много слов связанных с днем рождения)
c a k e g c r s g v u
a f o p x a s h u c w
b i d r p r e s e n t
b i r t h d a y s e o
p e p a r t y x t y c
i n v i n t a t i o n
u d i b a l l o o n k
r h o l i d a y r o s
7. Работа с картинкой
(учащимся предлагаются две картинки в презентации на обоих изображено празднование дня рождения, которые они должны описать с помощью конструкции There is(are)…)
8. Аудирование с дифференцированными заданиями (учащиеся смотрят клип и слушают песню, которая называется “Happy birthday” можно подобрать много различных песен по данной тематике).
First group, your task is to write down on the sheet of paper all words that you know from this song. There are many words which connected with family. Second group, your task is to write down all signs that you will see in the drawings in this clip. (После прослушивания можно задать пару вопросов)
Do you like this song? Do you understand it? Do you know other songs about “Happy birthday”?
9. Чтение стихотворения
Dear children! Let’s read and translate the poem about “BIRTHDAY”!
Let's celebrate
Tomorrow is my birthday,
So let us celebrate,
Let us decorate the flat,
And let's phone our mates.
Let them bring me presents,
Let them sing a song,
And let us play computer games all day long.
Let's go out for dinner,
Let us watch TV,
Let us phone my Granny,
And let her come to me.
Let us have a big cake,
Let us say "Hooray!"
Let it be my birthday every day!
10. Домашнее задание
Write down your homework. Your task is to prepare good reading of this poem.
11. Подведение итогов, выставление оценок.
Thank you for the lesson! You have worked very hard! What can you say about this lesson? Do you like it? The lesson is over, you may be free!
Жаңалықтар
Daily routines
Формирование грамматических речевых навыков продуктивной речи по теме и их активизация в неподготовленной диалогической и монологической речи в ситуациях общения.
The nature of Kazakhstan. Modal verbs
Изучить новый грамматический материал по теме «Модальные глаголы». Практиковать учащихся в их употреблении в устной и письменной речи. Проверить качество усвоения материала. Углубить знания о природе Восточного Казахстана.
The place where I live
Познавательный аспект - совершенствование грамматических и лексических навыков: степени сравнения прилагательных в английском языке, лексика по теме “The Country and the City”.
Being happy in the country and in the city. Город и село
Формирование уважительного отношения к языку и культуре других народов. Развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения.
В мире морфологии
Мукажанова Шынар Оралбаевна Бирлестикская средняя школа Зерендинского района, Акмолинской области
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.