Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


A Day that makes me stronger (День, который делает меня более сильным)

02 қаңтар 2014, Бейсенбі
Категориясы: Ағылшын тілі
Цели:
Образовательные:
• Развитие и совершенствование коммуникативной компетенции посредством обогащения словарного запаса на основе текстового материала профильной направленности; для общения в поликультурном обществе.
• повышение мотивации к изучению иностранного языка, с учетом потребности в практическом использовании английского языка в будущей профессии;
• Формирование полиязычной, поликультурной личности
• Обобщение материала по темам «Здоровый образ жизни» и «Мой рабочий день»
Развивающие:
• Развитие коммуникативных навыков по темам «Здоровый образ жизни» и « Мой рабочий день»
• Развитие творческих способностей учащихся
• Развитие критического мышления, внимательности и логики
• Развитие умения обобщать и делать выводы.
Воспитательные:
• воспитание здоровых привычек и культуры здорового образа жизни
• воспитание патриотического отношения к своей Родине, к своему народу и толерантного отношения к представителям другой культуры;
воспитание умения работать в сотрудничестве
Оборудование:
• компьютер, мультимедийный проектор, аудиозапись, видеозапись, постеры с наглядностями и раздаточные материалы.
Ресурсное обеспечение:

Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний
Основные этапы:
постановка цели урока и мотивация учебной деятельности учащихся;
воспроизведение и коррекция опорных знаний;
повторение и анализ основных фактов, событий, явлений

обобщение и систематизация понятий, усвоение системы знаний и их применение для объяснения новых фактов и выполнения практических заданий

усвоение ведущих идей и основных теорий на основе широкой си¬стематизации знаний

подведение итогов урока.

Форма урока: урок - обобщение, вывод
Форма обучения: индивидуальная, парная, групповая
Theme: “A day that makes me stronger.”
Aims/objectives:
♦ To develop overall language skills, to develop skills for speaking in policultural society.
♦ enable the student to use language(s) effectively as a means of practical communication, providing a sound base of communication skills necessary for future study, work and leisure
♦ enable the student to understand the nature of language and the process of total language learning, which comprises the integration of linguistic, cultural and social components
♦ enable the student to develop an appreciation of a variety of literary and non literary texts
♦ promote involvement with different communities, where relevant
♦ provide access to varied sources of information
♦ foster curiosity, a lifelong interest and enjoyment in language learning.
♦ to talk and discuss about the rational using of the students day time.

Lesson procedure:

1. Organizational moment - 2min
2. Phonetic drill - 4 - min
3. Topic introduction - 4 min
4. Brainstorming: “What makes your perfect day? Is your day perfect? and How would you describe your dream day?” Why? What is your dream day? - 8 min
(Students are split into 2 groups and given a paper clock to describe their working day and a dream day. Which day are you choosing? Why? Do you think your day is perfect?
5. Video - Listening - comprehension “Soldiers”. (10 min) “What makes a good soldier?” Does your working day help you to become stronger? How? In what way? 8 min
6. To become a good officer we ….
2 teams have a competition in making sentences with linking words and other structures (4min)
7. Outcomes: Activity with adjectives for matching with photos.
Students are involved in describing their ultimate personal profile. (7min)
8. Assessment - 3 min

Grammar to be covered: conditionals1, 2, 3; modal verbs of obligations; present
simple; prepositions of time

- Today our lesson is devoted to a very important issue as arranging your working day schedule to make it as productive and fruitful as needed. As you know lots of things depend on your working day planning.

• What does your good working day depend on? How do you understand the word “good”? Give synonyms.

Brainstorming: “Is your day perfect? What makes your perfect day? and How would you describe your dream day?” Why? What is your dream day?
(Students are split into 2 groups and given a paper clock to describe their working day and a dream day).
How does a lyceum life help you to develop a strong person in you?

Students’ answers: (2 - 3min)

Make sentences using the following structures about your working day. Let us see, if you know your day schedule and if you

5. Video - Listening - comprehension “Soldiers”. (10 min) “What makes a good soldier?”
• Does your working day help you to become stronger in order to be an excellent soldier? How? In what way?

6. Outcomes: to become a good officer we ….

2 teams have a competition in making sentences with linking words and other structures (4min)

7. Activity with adjectives for matching with photos.
Students are involved in describing their ultimate personal profile. (7min)
Open - minded
Hospitable
Talented
Friendly
Skillful
Brilliant
Bright
Musical
Sporty
Healthy
Full of beans
Brave
Courageous
Risk – taker
Balanced
Knowledgeable
Energetic
Thinker
Communicative
Caring
Reflective
Inquirer
Hardworking

Now, we can make some conclusions that your working day…….
Students make conclusions, analyze their lifestyle and say that every single day they spend in the lyceum makes them cleverer and stronger.
8. Assessment - 3 min
2 525
0
  • 100
1 дауыс


Жаңалықтар
Daily routines
Daily routines
Формирование грамматических речевых навыков продуктивной речи по теме и их активизация в неподготовленной диалогической и монологической речи в ситуациях общения.
Geography and travelling
Geography and travelling
развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка, развитие интеллектуальных способностей (памяти, мышления), навыков рефлексии.
Being happy in the country and in the city. Город и село
Being happy in the country and in the city. Город и село
Формирование уважительного отношения к языку и культуре других народов. Развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения.
Traditional foods
Traditional foods
Ағылшын тілі пәні мұғалімі Қалыбаева Тұрдыхан Рамазановна
Все профессии хороши
Все профессии хороши
ЗКО, Чингирлауский район, СОШ имени А. Тихоненко учитель русского языка и литературы Назарова Амина Есенгельдиевна
Возможности использования информационно - коммуникационных технологий на занятиях русского языка
Возможности использования информационно - коммуникационных технологий на занятиях русского языка
Управление образования г. Астаны ГККП "Колледж транспорта и коммуникаций" Преподаватель Хайруллина С. М
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×