Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Шерхан Мұртазаның «Қызыл жебе» романынан алынған үзінді «Тұтқын бала» шығармасын оқыту (6 сынып)

02 желтоқсан 2013, Дүйсенбі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Көркем шығарма мазмұнын, қаһармандарының іс - әрекетін, мінез - құлқын жете түсіну, қоғам қайраткері Тұрар Рысқұловтың өмірбаяны туралы мәлімет беру.
Дамытушылық: Сыни тұрғыдан ойлау арқылы өз пікірін қорғауға дағдыландыру, дүниетанымын кеңейту, ойлау өрісін дамыту, зерттеу жұмыстарына баулу.
Тәрбиелік: Тұрар бейнесі арқылы адамгершілікке, туған жерге деген сүйіспеншіліктерін арттыра отырып, шығармашылық ізденіске жұмылдыру, елінің адал азаматы болуына тәрбиелеу.

Пәнаралық байланыс: География, тарих.
Түрі: Қорытынды сабақ
Әдісі: Сыни тұрғысынан ойлау, ой белсенділігін арттыру, сұрақ - жауап, сәйкестендіру тесті.
Көрнекілігі: Тірек сызбалар, Ш. Мұртаза және Т. Рұсқұлов суреттері, «Аңыз адамы» журналы, Тұрар Рысқұловтың өмірі туралы деректер(слайдпен)

Барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
1. Оқушы зейінін сабаққа аудару.
2. Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстыру.

ІІ. Үй тапсырмасы. Оқушылар үзіндіні үйден оқып келеді, оларға болған оқиғаны еске түсіріп, ойын жинақтауға мүмкіндік беру үшін мына сұрақтар қойылады:
1. Рысқұлдың Сәлмен болыстан кетуіне қандай себептер түрткі болды?
2. Сәлменнен кетіп, Жарасбайды паналағанда Рысқұл не тапты? Қандай қиянат көрді?
3. Рысқұл таңдаған кек жолы оның ауыл – айиағын, бала-шағасын, өз басын қандай шырғалаңға салды?
Мазмұны, құрылысы жағынан үзіндіні екі бөлімге бөліп, оның алғашқысына «Тұрардың тұрағы – түрме, қожасы – гимназист Аркаша», екіншісіне «Тұрар – жаралы арыстанның баласы» деген атау беріледі.

Тұтқын бала Тұрардың тұрағы түрме қожасы - гимназист Аркаша
«Тұрар - жаралы арыстанның баласы»

1. Приходькоға Рысқұл разы. 1. Тұрар нағашы жұртында.
2. Аркашаның есірік мінезі. 2. Тұрар Қырғызбаев - орысша - мұсылманша мектеп оқушысы
3. Тұрар Приходько өсиетін бұзады. 3. Тұрар – зерек, сауатты оқушы.
4. Тұрардың арманы – оқу. 4. Тұрар – тілмаш әрі писарь.
5. Саяси тұтқындармен Тұрар таныстығының басы. 5. Диірменде туған тышқанның баласы дүрсілден қорықпайды.
6. Әкелі – баланың айырылысуы.
7. Приходьконың қателігі.

Шығарма кейіпкерлері
Иван Прокурор Семашко
Владимирович Айбаров
Атамырза Қырғызбай,
Нағашы жұрты
Әліпбек, орыс жігіті
Тұрар Рысқұлов
Бала Тұрар

4. Міне оқушылар, Тұрар романда жақсы қасиеттерімен басты қаһармандық кейіпкер дәрежесіне көтерілді. Тұрар Рысқұлов өмірде болған адам, ол туралы қандай өмірлік деректемелер келтіруге болады? Хронологиялық кестеге назар аударайық:
1894 жыл Алматы облысының Талғар ауданындағы Бесағаш ауылында дүниеге келген.
1907 – 1910ж. Меркедегі туыстарына баруы. Орыс - қазақ мектебін үздік бітіруі
1910 – 1914ж. Бішкектегі бау – бақша мектебінде оқиды.
1915жылж. Ташкенттегі мұғалімдер институтына түседі.
1916 жыл. Ұлт - азаттық көтеріліске қатысады.
1917 - 1918 жылдар 21 жаста Түркістан республикасында аштық пен күрес орталық комиссиясының төрағасы болды.
1924 жыл. Монғолияға өкіл етіп жіберілуі.
1932 - 1933ж. Қазақ халқының жер бетінен жойылып кетпеуі үшін бел буып күресті.
1938ж. жылы сталиндік жазалаудың құрбаны болады.

5. Сәйкестендіру тесті
Кейіпкерлер Шығармадан үзінді
Рысқұл: О не дегенің байғұс – ау, алжиын дегенсің бе? Тұрарды қайтесің? Ол бала емес пе екен?
Надзиратель:. Оян, Тұрар!
Бронников: - Сен енді маған әрі тілмаш, әрі писарь боласың.
Қырғызбай: - Әй, бандиттің баласы! Осы көрген күніңді көпсініп жүрсің бе, ей?!
Салиха:- Турарка, сен де шоқына сал, пайдасы болмаса, зияны жоқ
Приходько: -- Баланы қорлаушы болма, хайуан!
Наташа:- Сабақтан қайтар уақытта кешігуші болма!
Аркадий: - Бізде оқуға беретін бала жоқ, қарағым.
Иван Владимирович: - Жайырақ, құдай үшін, жайырақ!
Атамырза: - Жай, әншейін, ананың шынтағына қараңызшы,- деп Тұрарға қолын шошайтты
Тұрар: «Әттең, Аркашаның орнында мен оқыр ма едім, кітаптан бас алмас едім»-
Семашко: Сен тышқанның баласы емес жаралы арыстанның баласысың. Сен - Қызыл Жебесің, бауырым!

6. Бекіту. Шығарма қаһармандарының түрлі жағдайдағы көңіл күйлері мен сезім - сырларын, адамдармен қарым – қатынасын, ішкі құпиясын таныту және сыныптағы сондай әсерге бөлену әрі оқуға жаттықтыру мақсатында мәтіннен жеке үзінділер оқылады.
7. Бағалау.
8. Үйге тапсырма: «Тұрар Рысқұлов кім?»тақырыбына шығарма жазу.
46 889
0
  • 0
0 дауыс


Жаңалықтар
Ш. Мұртаза «Тұтқын бала». Бала Тұрар бейнесі
Ш. Мұртаза «Тұтқын бала». Бала Тұрар бейнесі
Бала Тұрар бейнесін жан – жақты ашу. Сыни ойлау көзқарасын дамыта отырып, әңгіменің мағынасын түсіну, өздігінен жұмыс істеуге, оқығаннан қорытынды шығаруға, байланыстырып сөйлеуге дамыту. Есте сақтау мен дүниетанымын кеңейту.
Шерхан Мұртаза «Тұтқын бала» Бала Тұрар бейнесі
Шерхан Мұртаза «Тұтқын бала» Бала Тұрар бейнесі
Шерхан Мұртаза «Қызыл жебе» романындағы «Тұтқын бала» тарауы бойынша бала Тұрардың санасын оятқан түрме сабақтарын жете түсінуі, Тұрар арманы - оның орындалған мұраты екенін дәлелдеу
Шерхан Мұртаза. Интернат қоймасы
Шерхан Мұртаза. Интернат қоймасы
Қарағанды қаласы, «№92 гимназия» КММ бастауыш сынып мұғалімі Қаймолла Айнұр Төлеуғазықызы
Әдебиеттен қысқа мерзімді жоспар (6 сынып)
Әдебиеттен қысқа мерзімді жоспар (6 сынып)
Астана қаласы, № 8 орта мектеп Қазақ тілі мен әдебиеті пән мұғалімі Тоқтамысова Арай Тоқтамысовна
Шерхан Мұртаза. Бала Тұрар
Шерхан Мұртаза. Бала Тұрар
Атырау қаласы, Еркінқала селосы, Еркінқала орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Ғылымғалиева Бейбіт
Шерхан Мұртаза «Тұтқын бала»
Шерхан Мұртаза «Тұтқын бала»
Шығыс Қазақстан облысы, Аягөз ауданы, Мамырсу ауылы, С. Ғаббасов атындағы жалпы орта білім беру мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнімұғалімі Жамауова Алтынжан
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×