Ежелгі гректердің баға жетпес өнердегі үлесі
Дәрістің мақсаты.
1. Білімділік: Ежелгі гректердің баға жетпес өнердегі үлесі туралы түсінік беру.
2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
3. Дамытушылық: әр түрлі стратегиялар арқылы ойлау қабілетін, ауызша сөйлеу мәдениетін дамыту.
Дәрісте қолданылатын көрнекі құралдар: плакаттар, суреттер.
Дәрістің құрылымы мен мазмұны.
І. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Сәлемдесу.
2. Студенттерді сабаққа қатысуын тізім бойынша тексеру.
3. Студенттерді сабаққа дайындығын, құрал жабдықтарын тексеру.
ІІ. Оқушылардың өткен тақырып бойынша білімін тексеру:
Тексеру әдісі: Сұрақ жауап.
Сұрақтар:
Түсіндіру әдісі: түсіндірме
Б. З. б. V ғасырдың алғашқы он жылдықтарынан бастап Ежелгі Эллада мәдениеті өзінің шырқау шыңына шықты. Аса қауіпті Персиямен соғыс /б. з. б. 500 - 449 ж. ж./ грек халқына қатал тарихи сын болды. Парсы әскерлері Грек аумағына басып кіріп, қалаларды қиратты. Грек - парсы соғысының барысында грек қалаларының теңіз одағы қалыптасты, оған екі жүзге тарта мемлекет кірді. Мұнда бірінші орынға Афина ие болды. Бірте - бірте осы тең құқылы қалалардың одағы державаға айналды. Афиналықтар одақтастарына өз үстемдігін жүргізе бастады. Афина басты флот болды. Афинамен одақтас мемлекеттерде демократиялық құрылыс, ал Спартаны қолдаған қалаларда олигархиялық құрылыс жеңіп шықты. Афина мен Спартаның тайталасы одан кейін б. З. б. V және ҮІ ғасырлардағы Грекияның тарихын айқындап берді. Б. З. б. V ғасырлардың ортасындағы Афинаның гүлденуі /б. з. б. 444 - 429 ж. ж./ оны Ежелгі Элладаның аса ірі экономикалық, саяси, мәдени орталығына айналдырып, атақты ақындардың, тарихшылардың, философтардың назарын аударды. Афина тұрғындары Дионистің құрметіне өткізілетін /көптеген/ көктемгі мерекелерде Акрополь бауырындағы театрға жиналатын. Ең кедей азаматтар үшін театр ойын - сауықтарға баруға арнаулы жетон берілетін. Грек трагедиясы мифтік тұрғыда, қаза табумен аяқталатын. Көрермендерге ой салып, адамгершілікке, сезімталдыққа тәрбиелеп, этикалық асыл қасиеттерін нығайтты. Б. З. б. V және ІҮ ғасырларда жасалған сәулетшілердің, мүсіншілер мен суретшілердің даңқты туындылары кейінгі ғасырларда еліктеуге лайық өнерге ие болды: олар классикалық мұра. Б. З. б. V - ІVғасырлардағы өнер грек классикасының өнері деп аталды. Б. З. б. V ғасырдағы сәулет өнері архаика сәулетінде қалыптасқан. Дорлық ордер храмдары жетекші орын алды. Бұл белгілер б. з. б. V ғасырдың екінші ширегінде Италияның оңтүстігіндегі грек отары Пестум қаласында салынған тәңірия Гераның храмынан жете көрінеді, бұрынғы ол теңіз тәңірісі Посейдонның храмы деп есептелген. Аумағы 60х24 м2 ғимарат алып жатыр. Құм қайрақтан қаланған. Шатырды сүйеп тұрған колонна дорлық храмға тән үш баспалдаққа тірелген. Храмды қоршаған колонналар мұқият ойластырылып жасалған. Қарсы бетінде - алтау, ұзына бойына - он үш. Гера храмы классикалық сәулет өнеріне тән белгі.
Мирон штаты архаикалық өнер дәстүрлерінен қол үзіп, қимыл - қозғалысты беруде таңғажайып шеберлікке жетті. Ол жасаған жеңімпаз атлеттер мүсіндері ерекше танымал болды. Мирон мүсіндерінің көбісін қоладан құйды. Мирон өз өмірінің көбісін Афинада жұмыс істеумен өткізді, шығармасының гүлденген шағы б. З. б. V ғасырдың екінші ширегі еді. Оның шығармаларының көпшілікке ең танымалысы - б. 3. 6. 460 - 450 жылдар арасында жасалған "Диск лақтырушы мүсіні", ол атлетикалық жарыс жеңімпазын мадақтайды. Диск ұстаған қолы барынша кейін қарай қайырылған. Жалаңаш балғын жігіт еңкейе алға ұмтылған. Миронның жаңашылдығы - грек өнерінде алғашқылардьщ бірі болып, мүсін өнерінде қимыл әсерін бере алғандығында.
Поликлет - грек мүсіншісі әрі өнер теоретигі. Б. З. б. 480 ж. шамасында туған. Шығармасы 460 - 410жж. гүлденген. Б. З. б. V ғасырдың аяғында дүние салды. Ертедегі жазушылар мәліметтеріне қарағанда, Поликлет мүсіншісі Агеладтың шәкірті болған. Шебер алтын мен піл сүйегінен алып діни мүсіндерді сомдаумен айналысқан. Поликлеттің "Амазонка" атты еңбегі Фидий, Креселай мен Фрадмон қатысқан бәйгеде бірінші орын алды. Оның шәкірттері мен мұрагерлері көп болған.
Поликлет дененің барша мүшелерінің мөлшерімен олардың өзара қатынасын математикалық тұрғыдан дәл есептеген. Мүсінші "Канон" /яғни "ереже"/ атты теориялық трактат жазып, онда адам тұлғасының пропорциялары туралы ойларын баяндады.
Грек атлеттерінің ежелгі замандардан бастап жарыстарға жалаңаш түсетін дәстүрі өнерді өркендетуде маңызды рөл атқарды. Мүсіншілер мен суретшілер жігіттердің жалаңаш денесін көріп, олардьң сұлу сымбатына, бұлшық еттеріне қызыға қарап, адам қимылы мен дене пропорцияларын сақтап сомдай бастады. Архаикалық өнердің ең ертедегі ескерткіштерінің бірі б. з. б. ҮІІ - ҮІ ғасырлар шамасында тарғыл мәрмәрдан жасалған күрстың мүсіні. Курстар - жігіт, бозбала деген мағына білдіреді. Ол Сунион мүсініндегі теңіз тәңірі Посейдон храмының маңынан табылған.
Ежелгі Мысыр мен грек архаикалық ырғақтығына тән мусінді адам денесініц букіл мөлшері профиль мен фас жазықтығы арқылы берілетін. Мұндай әдіс мүсіншіден архаикалық өнерде устем болып келген тұтас қамту бейненің тік тұрған қалпы мен пішінді құрастыруда симметрия принциптерін сақтауды талап еткен. Курстардың архаикалық мусіндерінің мысырлық туындылармен ұқсастығын тіпті ежелгі жазушылар да атап өткен. Өлгендердің бейітіне құлпытастар мен бедер бейнелі тақта тастар - стеллалар қойылған. Храм фронтондары, метополары мен фриздері сәндік мүсіндермен әшекейленді. Мүсін тастың неше түрінен қашалып, ағаштан жонылып, күйдірілген балшық Терракотадан жасалған. Терракота - итальян тілінен аударғанда күйдірілген топырақ немесе балшық деген мағына береді. Б. з. б. ҮІ ғасырдың екінші жартысында Самос аралынан кейін Элладаның басқа да қалаларында қоладан құйылған түңғыш мүсіндер дүниеге келді. ҮІ ғасырдың алғашқы жартысында мәрмәр тастар кеңінен тарады. ҮІІ ғасырдың өзінде айқындалған архаикалық өнердің екі негізгі бейнесін жасау - жалаңаш жігіт пен ұзын киімге оралған әйелді мүсіндеу.
Б. з. б. ҮІ ғасырда Аттика шеберлері өнердің тамаша туындыларын жасады. Осы тұста Афина Элладаның аса маңызды қолөнерлік және сауда қалаларының біріне айналды. Писистрат заманынан бастап Афина грек мәдениетінің орталығына айналды. Тиран қалаға аса көрнекті суретшілер мен ақындарды тарта бастады. Иониялық шеберлер жасаған коралар аттикалық мүсіндерден анағұрлым сезімтал, сәндірек сияқты. Архаикалық дәуірдің монументтік өрнек өнері сақталған жоқ, Афина керамикасы Афиналық экспорттың дәстүрлі өнімдері - май мен жүзім шарабы сияқты кең сұранымға ие болды, бүкіл грек әлеміне тарады. Б. З. б. ҮІ ғасырдың орта шенінен V ғасырдың ортасына дейін, Афиналық құмыралар басқа қалалардың бұйымдарын ығыстырып отырды. Қара пішін стилінің аса ірі шебері - б. з. б. ҮІ ғасырдың үшінші ширегіне жататын Эксекий болды.
Өз құмыраларына ол әдетте "Эксекий жасады" деп қол қоятын. Оның таңдаулы шығармаларының біріб. З. б. 540 жыл шамасында жасалған таңғажайып килик /шара/. Эксекий ұнататын сюжеттер - Геракл ерліктері, грек аңызына айналған жауынгер әйелдер. Амфоралардың бірінде суретші Ахилл мен оның досы Аякстың асық ойнап жатқанын бейнелеген.
Амфора тұтқасы мәнерлеп салынған жапырақтармен өрнектелген. Композициялық шешімі тамаша құрылған. қызыл пішінді құмыра өрнегі б. з. б. ҮІ ғасырдың соңғы үшінші бөлігінен бастап, ҮІ ғасыр бойында дамыды.
ІV. Жаңа материалды бекіту: (қойылған сұрақтар мен тапсырмалар) Жаңа өтілген тақырып бойынша студент мен сұрақ жауап жүргізу.
VІ. Қорытындылау (білім бағалау).
Студенттердің теориялық білімдерін, өорғалған СӨЖ жұмыстарын бағалау.
VІІ. Үй тапсырмасы:
Білетін ақпараттарын жаңа мәліметтермен толықтыру. Берілген тақырыптар бойынша СӨЖ жұмыстарын қорғауға дайындалу.
Әдебиеттер тізімі:
1. Қ. Болтабаев, Е. Қосбармақов, А. Еркебай., Өнер 2007
2. Акишев А. К. Искусство и мифология саков. Алма - Ата, Наука, 1985.
3. Акишев К. А., Байпаков К. М. Восросы археологического Казахстана. Алма – Ата, 1979.
4. Ибраев Б. А. Космогонические представления наших предков // Декоративное искусство СССР, 1980.
5. Древнее золото Казахстана. Сост. К. Акишев. Алма - Ата, Онер, 1983.
1. Білімділік: Ежелгі гректердің баға жетпес өнердегі үлесі туралы түсінік беру.
2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
3. Дамытушылық: әр түрлі стратегиялар арқылы ойлау қабілетін, ауызша сөйлеу мәдениетін дамыту.
Дәрісте қолданылатын көрнекі құралдар: плакаттар, суреттер.
Дәрістің құрылымы мен мазмұны.
І. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Сәлемдесу.
2. Студенттерді сабаққа қатысуын тізім бойынша тексеру.
3. Студенттерді сабаққа дайындығын, құрал жабдықтарын тексеру.
ІІ. Оқушылардың өткен тақырып бойынша білімін тексеру:
Тексеру әдісі: Сұрақ жауап.
Сұрақтар:
- Египет өнері?
- Адамның қоғамдық ұйымы күрделі де ұзақ даму жолынан өтті?
Түсіндіру әдісі: түсіндірме
Б. З. б. V ғасырдың алғашқы он жылдықтарынан бастап Ежелгі Эллада мәдениеті өзінің шырқау шыңына шықты. Аса қауіпті Персиямен соғыс /б. з. б. 500 - 449 ж. ж./ грек халқына қатал тарихи сын болды. Парсы әскерлері Грек аумағына басып кіріп, қалаларды қиратты. Грек - парсы соғысының барысында грек қалаларының теңіз одағы қалыптасты, оған екі жүзге тарта мемлекет кірді. Мұнда бірінші орынға Афина ие болды. Бірте - бірте осы тең құқылы қалалардың одағы державаға айналды. Афиналықтар одақтастарына өз үстемдігін жүргізе бастады. Афина басты флот болды. Афинамен одақтас мемлекеттерде демократиялық құрылыс, ал Спартаны қолдаған қалаларда олигархиялық құрылыс жеңіп шықты. Афина мен Спартаның тайталасы одан кейін б. З. б. V және ҮІ ғасырлардағы Грекияның тарихын айқындап берді. Б. З. б. V ғасырлардың ортасындағы Афинаның гүлденуі /б. з. б. 444 - 429 ж. ж./ оны Ежелгі Элладаның аса ірі экономикалық, саяси, мәдени орталығына айналдырып, атақты ақындардың, тарихшылардың, философтардың назарын аударды. Афина тұрғындары Дионистің құрметіне өткізілетін /көптеген/ көктемгі мерекелерде Акрополь бауырындағы театрға жиналатын. Ең кедей азаматтар үшін театр ойын - сауықтарға баруға арнаулы жетон берілетін. Грек трагедиясы мифтік тұрғыда, қаза табумен аяқталатын. Көрермендерге ой салып, адамгершілікке, сезімталдыққа тәрбиелеп, этикалық асыл қасиеттерін нығайтты. Б. З. б. V және ІҮ ғасырларда жасалған сәулетшілердің, мүсіншілер мен суретшілердің даңқты туындылары кейінгі ғасырларда еліктеуге лайық өнерге ие болды: олар классикалық мұра. Б. З. б. V - ІVғасырлардағы өнер грек классикасының өнері деп аталды. Б. З. б. V ғасырдағы сәулет өнері архаика сәулетінде қалыптасқан. Дорлық ордер храмдары жетекші орын алды. Бұл белгілер б. з. б. V ғасырдың екінші ширегінде Италияның оңтүстігіндегі грек отары Пестум қаласында салынған тәңірия Гераның храмынан жете көрінеді, бұрынғы ол теңіз тәңірісі Посейдонның храмы деп есептелген. Аумағы 60х24 м2 ғимарат алып жатыр. Құм қайрақтан қаланған. Шатырды сүйеп тұрған колонна дорлық храмға тән үш баспалдаққа тірелген. Храмды қоршаған колонналар мұқият ойластырылып жасалған. Қарсы бетінде - алтау, ұзына бойына - он үш. Гера храмы классикалық сәулет өнеріне тән белгі.
Мирон штаты архаикалық өнер дәстүрлерінен қол үзіп, қимыл - қозғалысты беруде таңғажайып шеберлікке жетті. Ол жасаған жеңімпаз атлеттер мүсіндері ерекше танымал болды. Мирон мүсіндерінің көбісін қоладан құйды. Мирон өз өмірінің көбісін Афинада жұмыс істеумен өткізді, шығармасының гүлденген шағы б. З. б. V ғасырдың екінші ширегі еді. Оның шығармаларының көпшілікке ең танымалысы - б. 3. 6. 460 - 450 жылдар арасында жасалған "Диск лақтырушы мүсіні", ол атлетикалық жарыс жеңімпазын мадақтайды. Диск ұстаған қолы барынша кейін қарай қайырылған. Жалаңаш балғын жігіт еңкейе алға ұмтылған. Миронның жаңашылдығы - грек өнерінде алғашқылардьщ бірі болып, мүсін өнерінде қимыл әсерін бере алғандығында.
Поликлет - грек мүсіншісі әрі өнер теоретигі. Б. З. б. 480 ж. шамасында туған. Шығармасы 460 - 410жж. гүлденген. Б. З. б. V ғасырдың аяғында дүние салды. Ертедегі жазушылар мәліметтеріне қарағанда, Поликлет мүсіншісі Агеладтың шәкірті болған. Шебер алтын мен піл сүйегінен алып діни мүсіндерді сомдаумен айналысқан. Поликлеттің "Амазонка" атты еңбегі Фидий, Креселай мен Фрадмон қатысқан бәйгеде бірінші орын алды. Оның шәкірттері мен мұрагерлері көп болған.
Поликлет дененің барша мүшелерінің мөлшерімен олардың өзара қатынасын математикалық тұрғыдан дәл есептеген. Мүсінші "Канон" /яғни "ереже"/ атты теориялық трактат жазып, онда адам тұлғасының пропорциялары туралы ойларын баяндады.
Грек атлеттерінің ежелгі замандардан бастап жарыстарға жалаңаш түсетін дәстүрі өнерді өркендетуде маңызды рөл атқарды. Мүсіншілер мен суретшілер жігіттердің жалаңаш денесін көріп, олардьң сұлу сымбатына, бұлшық еттеріне қызыға қарап, адам қимылы мен дене пропорцияларын сақтап сомдай бастады. Архаикалық өнердің ең ертедегі ескерткіштерінің бірі б. з. б. ҮІІ - ҮІ ғасырлар шамасында тарғыл мәрмәрдан жасалған күрстың мүсіні. Курстар - жігіт, бозбала деген мағына білдіреді. Ол Сунион мүсініндегі теңіз тәңірі Посейдон храмының маңынан табылған.
Ежелгі Мысыр мен грек архаикалық ырғақтығына тән мусінді адам денесініц букіл мөлшері профиль мен фас жазықтығы арқылы берілетін. Мұндай әдіс мүсіншіден архаикалық өнерде устем болып келген тұтас қамту бейненің тік тұрған қалпы мен пішінді құрастыруда симметрия принциптерін сақтауды талап еткен. Курстардың архаикалық мусіндерінің мысырлық туындылармен ұқсастығын тіпті ежелгі жазушылар да атап өткен. Өлгендердің бейітіне құлпытастар мен бедер бейнелі тақта тастар - стеллалар қойылған. Храм фронтондары, метополары мен фриздері сәндік мүсіндермен әшекейленді. Мүсін тастың неше түрінен қашалып, ағаштан жонылып, күйдірілген балшық Терракотадан жасалған. Терракота - итальян тілінен аударғанда күйдірілген топырақ немесе балшық деген мағына береді. Б. з. б. ҮІ ғасырдың екінші жартысында Самос аралынан кейін Элладаның басқа да қалаларында қоладан құйылған түңғыш мүсіндер дүниеге келді. ҮІ ғасырдың алғашқы жартысында мәрмәр тастар кеңінен тарады. ҮІІ ғасырдың өзінде айқындалған архаикалық өнердің екі негізгі бейнесін жасау - жалаңаш жігіт пен ұзын киімге оралған әйелді мүсіндеу.
Б. з. б. ҮІ ғасырда Аттика шеберлері өнердің тамаша туындыларын жасады. Осы тұста Афина Элладаның аса маңызды қолөнерлік және сауда қалаларының біріне айналды. Писистрат заманынан бастап Афина грек мәдениетінің орталығына айналды. Тиран қалаға аса көрнекті суретшілер мен ақындарды тарта бастады. Иониялық шеберлер жасаған коралар аттикалық мүсіндерден анағұрлым сезімтал, сәндірек сияқты. Архаикалық дәуірдің монументтік өрнек өнері сақталған жоқ, Афина керамикасы Афиналық экспорттың дәстүрлі өнімдері - май мен жүзім шарабы сияқты кең сұранымға ие болды, бүкіл грек әлеміне тарады. Б. З. б. ҮІ ғасырдың орта шенінен V ғасырдың ортасына дейін, Афиналық құмыралар басқа қалалардың бұйымдарын ығыстырып отырды. Қара пішін стилінің аса ірі шебері - б. з. б. ҮІ ғасырдың үшінші ширегіне жататын Эксекий болды.
Өз құмыраларына ол әдетте "Эксекий жасады" деп қол қоятын. Оның таңдаулы шығармаларының біріб. З. б. 540 жыл шамасында жасалған таңғажайып килик /шара/. Эксекий ұнататын сюжеттер - Геракл ерліктері, грек аңызына айналған жауынгер әйелдер. Амфоралардың бірінде суретші Ахилл мен оның досы Аякстың асық ойнап жатқанын бейнелеген.
Амфора тұтқасы мәнерлеп салынған жапырақтармен өрнектелген. Композициялық шешімі тамаша құрылған. қызыл пішінді құмыра өрнегі б. з. б. ҮІ ғасырдың соңғы үшінші бөлігінен бастап, ҮІ ғасыр бойында дамыды.
ІV. Жаңа материалды бекіту: (қойылған сұрақтар мен тапсырмалар) Жаңа өтілген тақырып бойынша студент мен сұрақ жауап жүргізу.
VІ. Қорытындылау (білім бағалау).
Студенттердің теориялық білімдерін, өорғалған СӨЖ жұмыстарын бағалау.
VІІ. Үй тапсырмасы:
Білетін ақпараттарын жаңа мәліметтермен толықтыру. Берілген тақырыптар бойынша СӨЖ жұмыстарын қорғауға дайындалу.
Әдебиеттер тізімі:
1. Қ. Болтабаев, Е. Қосбармақов, А. Еркебай., Өнер 2007
2. Акишев А. К. Искусство и мифология саков. Алма - Ата, Наука, 1985.
3. Акишев К. А., Байпаков К. М. Восросы археологического Казахстана. Алма – Ата, 1979.
4. Ибраев Б. А. Космогонические представления наших предков // Декоративное искусство СССР, 1980.
5. Древнее золото Казахстана. Сост. К. Акишев. Алма - Ата, Онер, 1983.
Жаңалықтар
Суретшілер қоғамының жұмыстары
Дәрістің мақсаты. 1. Білімділік: Суретшілер қоғамының жұмыстары туралы түсінік беру. 2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
Италиядағы жоғарғы ренессанс
Дәрістің мақсаты. 1. Білімділік: Италиядағы жоғарғы ренессанс туралы түсінік беру. 2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
Италиядағы жоғарғы ренессанс. Микеланджело, Леонардо да Винчи, Рафаэль Санти шығармашылығы
Дәрістің мақсаты. 1. Білімділік: Италиядағы жоғарғы ренессанс. Микеланджело, Леонардо да Винчи, Рафаэль Санти шығармашылығы туралы түсінік беру.
Қытай өнері
Дәрістің мақсаты. 1. Білімділік: Қытай өнері туралы түсінік беру. 2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
Готикалық өнер
Дәрістің мақсаты. 1. Білімділік: Готикалық өнер туралы түсінік беру. 2. Тәрбиелік: өз отанын, халқын шын сүйетін патриот етіп тәрбиелеу.
Сақтардың мәдениеті мен өнері
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Әйтеке би кенті, С.Сейфуллин атындағы №165 мектептің тарих пәнінің мұғалімі Жәдиева Ләззат Шынтасқызы Сабақтың тақырыбы: Сақтардың мәдениеті мен өнері. Сабақтың мақсаты: а) білімділік: Әр түрлі елдер мен халықтардың
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.