Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Тәрбиешінің әлеуметтік өзара әрекеттесу дағдыларын қалыптастырудағы рөлі

11 наурыз 2025, Сейсенбі
Категориясы: Ұстаздарға
Тәрбиешінің әлеуметтік өзара әрекеттесу дағдыларын қалыптастырудағы рөлі

Тәрбиеші – баланың алғашқы әлеуметтік ортасына бейімделуіне көмектесетін маңызды тұлға. Ол баланың қарым - қатынас жасау дағдыларын қалыптастырып, өзгелермен дұрыс қарым - қатынас орнатуға үйретеді. Әлеуметтік өзара әрекеттесу – бұл адамның қоршаған ортамен, басқа адамдармен байланыс орнату үдерісі. Бұл дағдылар адамның өміріне тікелей әсер етеді, сондықтан оларды ерте жастан қалыптастыру өте маңызды.

Баланың тұлғалық дамуы көбінесе балабақшада басталады. Тәрбиеші баланың айналасындағы адамдармен қалай қарым - қатынас жасау керектігін үйретіп, оған үлгі көрсетеді. Ол балаларға тіл табысу, тыңдау, өз ойларын жеткізу, жанашырлық таныту және эмоцияларын басқару сияқты дағдыларды меңгеруге көмектеседі.

Балабақшадағы орта – баланың ең алғашқы қоғамы. Бұл жерде ол бірге ойнап, топта жұмыс істеуді, дауларды шешуді және өзгенің пікірін құрметтеуді үйренеді. Осы процестердің барлығында тәрбиеші жетекші рөл атқарады. Ол балалар арасында өзара құрмет пен түсіністік атмосферасын қалыптастырады.

Тәрбиеші балаларға қарым - қатынас мәдениетін үйретудің негізгі көзі болып табылады. Ол әдептілік ережелерін түсіндіріп, сыпайы сөздерді қолдануды үйретеді. «Рақмет», «Кешіріңіз», «Отырыңыз», «Көмектесейін бе?» сияқты сөздерді қолдану арқылы балалар қарым - қатынас жасаудың дұрыс үлгісін қабылдайды.

Сонымен қатар, тәрбиеші балаларға дау - жанжалдарды бейбіт жолмен шешудің маңыздылығын түсіндіреді. Балалар арасында келіспеушіліктер туындаған кезде, оларды дұрыс шешуге бағыт береді. Мысалы, егер екі бала бір ойыншықты бөлісе алмаса, тәрбиеші оларға кезекпен ойнау немесе бірге ойнау сияқты шешімдерді ұсынады. Осылайша, балалар өз құқықтарын да, өзгелердің құқықтарын да құрметтеуді үйренеді.

Әлеуметтік өзара әрекеттесудің маңызды бөліктерінің бірі – эмоцияларды түсіну және оларды дұрыс басқару. Кейбір балалар өз эмоцияларын қалай білдіру керектігін білмейді. Тәрбиеші оларға әртүрлі сезімдерді түсіндіру арқылы, оларды реттеуге көмектеседі.

Мысалы, егер бала ашуланса немесе көңілсіз болса, тәрбиеші оның себебін түсінуге көмектесіп, тыныштандырудың жолдарын ұсынады.
Ойындар мен ертегілер арқылы тәрбиеші балаларды жанашырлық пен эмпатияға үйретеді. Кейіпкерлердің сезімдерін талдау арқылы балалар өзгелердің көңіл - күйін түсінуге және соған сәйкес әрекет етуге дағдыланады. Бұл олардың болашақта мейірімді және түсіністікке ие тұлға болып қалыптасуына ықпал етеді.

Тәрбиеші балаларды бірлесіп жұмыс істеуге, топта ойнауға және ортақ мақсаттарға жетуге үйретеді. Ортақ тапсырмалар, топтық ойындар және шығармашылық жобалар балаларға ынтымақтастықтың маңыздылығын түсінуге көмектеседі. Тәрбиеші әр баланың топтағы рөлін дұрыс бөлуге көмектеседі, осылайша олар жауапкершілік пен сенімділік сезімін дамытады.

Тәрбиеші – баланың әлеуметтік дамуының басты жетекшісі. Ол балаларға қарым - қатынас жасауды, эмоцияларды басқаруды, жанашырлық танытуды және бірлескен жұмыс жүргізуді үйретеді. Бұл дағдылар баланың болашақта табысты, мейірімді және өзіне сенімді тұлға болып қалыптасуына көмектеседі. Сондықтан тәрбиешінің рөлі тек білім берумен шектелмейді, ол балалардың өмірлік дағдыларын қалыптастыруда шешуші орын алады. Тәрбиеші дұрыс бағыт берсе, бала өз ортасында бақытты әрі үйлесімді өмір сүре алады.
168
0
  • 0
0 дауыс

Жаңалықтар
Ата - аналармен қарым - қатынас баланың табысты дамуының факторы ретінде
Ата - аналармен қарым - қатынас баланың табысты дамуының факторы ретінде
Ата - аналар мен балалар арасындағы қарым - қатынас – баланың тұлғалық дамуының негізгі тірегі болып табылады. Бұл қарым - қатынас оның психологиялық, эмоционалдық және әлеуметтік жетілуіне тікелей әсер етеді.
Ойын әрекетінің баланың дамуына әсері
Ойын әрекетінің баланың дамуына әсері
Ойын – баланың табиғи әрекеті және оның тұлғалық қалыптасуының маңызды құралы. Бала қоршаған ортаны ойын арқылы зерттейді, қарым - қатынас дағдыларын дамытады және өз сезімдерін білдіреді.
Баланың эмоционалдық сферасын қалыптастырудағы тәрбиешінің рөлі
Баланың эмоционалдық сферасын қалыптастырудағы тәрбиешінің рөлі
Баланың эмоционалдық дамуы оның жеке тұлға ретінде қалыптасуында маңызды рөл атқарады. Эмоция – адамның ішкі жан дүниесінің айнасы, ол оның мінез - құлқын, қарым - қатынасын, өзіне және қоршаған ортаға деген көзқарасын анықтайды.
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеудің тиімді стратегиялары
Қазіргі қоғамда ерекше білім беру қажеттілігі (ЕБҚ) бар балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу маңызды мәселелердің бірі болып табылады.
Мектепке дейінгі жастағы баланың жеке тұлғасының қалыптасуына отбасының әсері
Мектепке дейінгі жастағы баланың жеке тұлғасының қалыптасуына отбасының әсері
Мектепке дейінгі жас – баланың жеке тұлғасының қалыптасуындағы маңызды кезеңдердің бірі. Бұл уақытта баланың мінез - құлқы, әдеттері, эмоциялық және әлеуметтік дағдылары қалыптасады.
Балабақшада ойын терапиясын қолдану
Балабақшада ойын терапиясын қолдану
Ойын терапиясының тиімділігі – Күтпеген жерден болатын шабуылдан, жазалаудан, жалғыздықтан болатын қорқынышты азайту. Тез шешім қабылдай білу қаблетін арттыру.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×