Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47

Сөйлем туралы түсінік

27 сәуір 2016, Сәрсенбі
Категориясы: Бастауыш сынып
Сөйлем туралы түсінік
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: оқушыға сөйлем, сөйлемнің айтылу мақсатына қарай бөліну түрлері туралы топтастырылған ұғым қалыптастыруға мүмкіндік жасау;
Дамытушылық: оқушыларды сөйлемді оқыған кезде дауыс ырғағын салыстыру арқылы оларды бір - бірінен ажырата білуге жаттықтыру; тіл дамыту, рефлексиялық жаттығуларды орындату арқылы сауатты жазуын, оқушылардың байланыстырып сөйлеуін дамыту;
Тәрбиелік: ұйымшылдыққа, бірлесіп жұмыс істеуге баулу;
алған білімдерін өмірде қолдана білуге тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа материалды меңгерту
Сабақтың түрі: Саяхат сабақ
Сабақтың әдісі: көрнекілік, сұрақ - жауап, СТО элементтері (семантикалық карта)
Сабақтың көрнекілігі: тірек - сызба, тірек сөздер, плакаттар, электронды оқулық
Пәнаралық байланыс: дүниетану, ана тілі, ағылшын тілі, орыс тілі, психология

Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық
Қазақ тілінде. Қуанамын мен де,
Қуанасың сен де,
Қуанайық достарым,
Арайлап атқан күнге.
Орыс тілінде.
Ағылшын тілінде

II. Оқушы қызығушылығын ояту.
— Ерте - ерте, ертеде біз білмейтін бір үлкен елде СӨЗДЕР өмір сүріпті. Сөздердің бір тобы бір - бірімен тіркесе байланысып, жеке отау тігіпті. Ол отау СИНТАКСИС елі деп аталыпты. Бұл сөздер бір - бірінен бөлек тұрса да, бір - біріне бағынып, бірін - бірі толықтырып тұрыпты. Ең бірінші тұрған сөз бәріне бас болыпты. Ал ең соңғы сөз өзінен кейін ешкімді жібермей, ойды тиянақтап тұрыпты. Бұның қалай аталатындығын сендер қазір тапсырмалар орындау арқылы тез табасыңдар.
— Сонымен, бүгін біз, сол Әлемдегі ең үлкен ел — «Синтаксис еліне» саяхатқа шығамыз. Олай болса, сендерге сәт сапар тілеймін. Жолда кездескен тапсырмаларды мүдірмей орындап, тапсырманы дұрыс табуларыңа тілектеспін. Саяхатқа шығу үшін тіркескен вагондары бар пойызға отырамыз.Әр вагонға бір жұмбақтан жасырынған.

Мысалы, 1 - вагонда: «Жылт - жылт еткен, жырадан өткен»; 2 - вагонда: «Тәтті, тәттінің іші қатты, қаттының іші тәтті»; 3 - вагонда: «Жараға жағатын дәрі»; 4 - вагонда: «Ешкінің төлі»; 5 - вагонда: «Ти десем, тимейді, тиме десем, тиеді»; 6 - вагонда: «Отқа жанбас, суға батпас».

1 - тапсырма: Әр жұмбақтың шешуін тауып, әрқайсысының шешуіндегі бірінші әріптерінен сөз құрастыр. — Қандай сөз шықты? (СӨЙЛЕМ ). Бұл сөз туралы не білетініңді есіңе түсір.

2 - тапсырма: Паровоз тоқтап қалды. Көмекке келейік. Ол үшін сөйлемнің неден тұратынын табайық. — Сөйлем сөздерден тұрады. — Сөйлемнің бірінші сөзі қалай жазылады? — Сөйлемнің бірінші сөзі бас әріптен басталып жазылады.

3 - тапсырма: — Балалар, пойыздың ең соңғы вагонына сөйлемнің ТЫНЫС БЕЛГІСІ деген ақылгөй шешесі орналасыпты. Қасындағы үш қызының біреуі тиянақты сөйлесе, екіншісі тек сұрайды, ал үшіншісі бірде ренжіп, бірде қуанып, бірде бұйырып сөйлейді екен. Соған қарамастан, ол қыздарын ақылмен бір мәтіннің ішінде жұмсай алыпты.

— Қалай ойлайсыңдар, бұлар қандай сөйлемдер? Мұндай сөйлемдерден кейін қандай тыныс белгілері қойылады? Қане, ойланып көрейік.
— Нүкте. Сұрау белгісі. Леп белгісі.
Сөйлем туралы ой жинақталып, сызбаға түсіріледі:

III. Мағынаны таныту.
Көркем жазу: С с. Самат, сағат, сауысқан, суық, суыр, сілеусін.
Оқулықтағы 164 - жаттығуды орындаймыз. Сөздер салыстырылып оқытылады:
Сөздер: Шекара, шекарашы, ел, қорғайды, күзет, олар, тұрады.
Сөйлемдер: Шекарашылар күзетте тұрады. Олар еліміздің шекарасын қорғайды.

Әр сөйлемде қандай ой айтылып тұрғанын түсіндіреді. Сөз бен сөйлемнің айырмашылығы туралы қорытынды жасалады.
165 - жаттығу. Жақшадағы сөздерді сөйлемнің мазмұнына қарай өзгертіп жаз.
Ажар (кітапхана) барды. (Кітапхана) адам көп. Ол (кітапхана) кітап алды.
Ажар кітапханаға барды. Кітапханада адам көп. Ол кітапханадан кітап алды.

«Орныңды тап» дидактикалық ойыны. Ойынның шарты: Тақтада бірнеше сөз жазылған жапырақтар жатады. Сол сөздерден сөйлем құрастыру қажет. Құраған сөйлемдерін тақтаға жазады. Сөйлем қандай әріптен бастап жазылғанына, не үшін тыныс белгісі қойылғанына назар аударылып, жауап алынады.

Берілген сөздер:
1. Сырғанақ, бірнеше, бала, теуіп жүр.
2. Ақан, сырғанады, шанамен.
3. Ол, айырылып, қалды, шанадан, абайсызда.
4. Төмен, шана, қарай, сырғанай жөнелді.

ҚОЙЫЛЫМ. «Мен тыныс белгісімін»
«Тез ойлан!» ойыны. Ойынның шарты: айтылған сөйлемдерді балалар тез анықтайды. Егер сөйлемнің соңында нүкте болса отырып қалады, сұрақ белгісі болса қол соғады, ал леп белгісі болса аяқты еденге ұрады.

IV. Ой - толғаныс
В) Танымдық тапсырма. Көрсетілген тыныс белгілеріне схема бойынша сөйлем құрап жазамыз.

V. Қорытынды.
Семантикалық карта
Тыныс белгілері ------------------------------ Нүкте ------- Сұрақ белгісі ------- Леп белгісі
Самал қайда барасың--------------------------------------------+
Неткен сұлу, неткен көркем
Арша тез жанады
Бүгін киноға барамыз
Орман іші сондай тып - тыныш

Үйге тапсырма беру
Үйге 63 беттегі 168 - жаттығуды орындап келеміз. Ребусты шешіп, шешуіндегі сөзге әңгіме құра.
Рефлексия. Ұнады немесе ұнамады.
Бағалау.

Ақтөбе облысы, Ырғыз ауданы,
Ырғыз селосы, Ырғыз гимназиясы ММ - нің
бастауыш пәні мұғалімі
Құдабаева Майдагүл Шәріпқызы

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
5 006
25
70 дауыс
Оқи отырыңыз
Сөйлем түрлері
Сөйлем түрлері
Қостанай облысы, Әулиекөл ауданы №2 Аманқарағай орта мектебінің Бастауыш сынып мұғалімі Туребекова Ләзиза Мұқышқызы
У дыбысы және әрпі
У дыбысы және әрпі
У дыбысына берілген сөздерді оқуға дағдыландыру. У у дыбысының бірде дауысты, бірде дауыссыз болатынын түсіндіру
Жалғау
Жалғау
Қосымшалардың қызметтері әр түрлі болатынын байқату. Сол арқылы жалғау туралы түсінік беру. Жұрнақ пен жалғауды ажырата білуге үйрету. Оқушыларға жұрнақ пен жалғаудың түбір сөзге жалғану заңдылықтарын аңғартып, жалғаудың қызметі туралы білімдерін
Тасымал, Сен бақытты ұлансың. М. Қуанышбеков
Тасымал, Сен бақытты ұлансың. М. Қуанышбеков
Оқушыларды сөздерді буынға бөлу арқылы тасымалдауға үйрету. Тасымал жолдарымен таныстыру.
10 саны
10 саны
10 санының құрылымымен таныстыру және «біртаңбалы, екітаңбалы сандар» ұғымын қалыптастыру
Пікірлер (25)
Ақпарат
Қонақ,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Гүлбану
Гүлбану Қонақ 30 сәуір 2016 20:56
0
Өте жақсы.Барлығы толық қамтылыпты. Біраз сабақ алып қалдым.Рахмет сізге!
Бақытнұр Сәпекбаева
Бақытнұр Сәпекбаева Қонақ 30 сәуір 2016 21:17
0
wink Мен жас мұғаліммін. Осындай еңбектеріңіз көпке тиімді болады деп есептеймін. Жалпы айтарым,Рахмет!☺
Анон.Анон
Анон.Анон Қонақ 30 сәуір 2016 22:07
0
[/center][center]
[/center][center]
[center][/center] lol Жақсы.Маған ұнад.
Нұргүл
Нұргүл Қонақ 30 сәуір 2016 23:35
0
Сабақ өте жақсы. Маған ұнады. Мұғалім оқушы қызығушылығын ояту үшін ертегіні, дидактикалық ойындарды тиімді пайдаланған. Әр түрлі жұмыс түрлері арқылы көркем жазуға, сауатты жазуға үйретеді. Семантикалық карта арқылы бекітуі де тиімді.
Нукетай
Нукетай Қонақ 30 сәуір 2016 23:46
0
Тамаша сабақ. Мазмұнды екен. Авторға рахмет. Сәттілік тілеймін!
Әділбек
Әділбек Қонақ 30 сәуір 2016 23:52
0
Маған ұнады. Сабақ бөлімдері арасындағы байланыс жақсы. Ойын арқылы өткізіп жас ерекшелікті ескерген. Мұғалімге рахмет. Сабағыма қолданамын.
Н.Байшурина
Н.Байшурина Қонақ 30 сәуір 2016 23:57
0
Жақсы сабақ. Қызықты әрі мазмұнды. Өзіме біраз нәрсе алдым. Көп рақмет!
Bailyrgan
Bailyrgan Қонақ 1 мам 2016 13:07
0
нурлыбек
нурлыбек Қонақ 1 мам 2016 14:59
0
Сабақ ұнады. Өзімен біраз нәрсе алдым.рақмет!
нурлыбек
нурлыбек Қонақ 1 мам 2016 15:02
0
Сабақ жақсы. Маған бөлімдер арасындағы байланыс ұнады. Рахмет! !!
Bake
Bake Қонақ 1 мам 2016 21:47
0
zhaksy zhazylgan.kishkentay balany gana emed ulken adamdi da ozine tarta biledi.balalyk shagum esime tusip kettigoy))
Альбина Бөкенбайқызы Жұмабаева
Өте тартымды сабақ. Барлығы да кірістірілген. Талаптарға сай жазылған. Рахмет. Сәттілік тілеймін!
Ләйла
Ләйла Қонақ 1 мам 2016 23:32
0
Жақсы жазылған. Оқушыларды да қызықтыра біледі. Бірсарынды сабақтардан әлдеқайда жақсырақ. "Баланың көңіл күйін тауып жұмыс жасау басты қажеттілік" деп Жүсіпбек Аймауытов айтқандай,ұстаздың ізденгені көрініп ақ тұр. Жалпы сабақтардың барлығын қарап келемін. Әсіресе,бастауыш сыныптардыкін. Маған осы сабақ ұнады. Апайға рахмет! Жеке басым,ризамын!
Mайра Ранова
Mайра Ранова Қонақ 2 мам 2016 00:49
0
Сабақ жоспары өте жақсы құрылған.Сабақтың арасында байланыс бар.
нурай
нурай Қонақ 2 мам 2016 04:19
0
Сабақ жоспары қызықты құрылған. Өте жақсы.
нурай
нурай Қонақ 2 мам 2016 04:22
0
Сабақ жоспары жақсы құрылған. Өте жақсы.
сезим
сезим Қонақ 3 мам 2016 00:51
0
оте жаксы сабак.Маган унады.Сизге саттилик тил
им
Samgat
Samgat Қонақ 3 мам 2016 00:56
0
enbeginiz zhana bersin.Men zhas mamanmin,bizge osindai sauatti sabaktar kere.Sizderden uirenerimiz kop.Ulken rakmet.
гулмира
гулмира Қонақ 4 мам 2016 17:51
0
Маган сабак унады.
гулмира
гулмира Қонақ 4 мам 2016 17:57
0
Маган сабак унады. Коп нарсе алдым
Жанерке
Жанерке Қонақ 4 мам 2016 18:10
0
Мен бастауыш сынып мугалимимин. Сабактан коп нарсе алдым. Жумысыныз жана берсин деимин.
Бахтияр
Бахтияр Қонақ 4 мам 2016 18:13
0
Енбегиниз жана берсин
Гулерке
Гулерке Қонақ 4 мам 2016 18:16
0
Cabak super!
Алтынзер
Алтынзер Қонақ 4 мам 2016 22:50
0
Өте жақсы жазылған. Маған ұнады.
Гүлсайра
Гүлсайра Қонақ 14 мам 2016 23:13
0
Сабағығыз өте жақсы, ұнады. Сәттілік тілеймін.